close

مطمئنا با دیدن این یتر ترکیبی از احساسات را خواهید داشت و دلیل آن کاملا قابل درک است، اما در این مطلب می‌خواهیم تا با بررسی تمامی اطلاعات موجود در دست درباره جی تی ای ۶ ببینیم که چرا این بازی تاکنون منتشر نشده است و چرا زمان انتشار آن به عقب می‌افتد و چرا باید تا سال ۲۰۲۶ صبر کنیم تا جی تی ای ۶ را ببینیم.

بروزرسانی: اطلاعات لو رفته از GTA 6 

جی تی ای ۶ در راه است

معرفی جی تی ای 6

جی تی ای ۶ را به سادگی می‌توان به عنوان بازی شناخت که همه در انتظار انتشار آن هستند

در بهمن ماه سال ۱۴۰۰ استودیو بازی سازی Rockstar اعلام کرد که توسعه و تولید بازی جدید GTA 6 در دست انجام است و جی تی ای بعدی در راه است و با اطلاعات موجود در آن زمان پیش‌بینی می‌شد که GTA 6 در اواخر سال ۲۰۲۳ تا اوایل سال ۲۰۲۴ منتشر شود.

برای مطالعه بیشتر پیشنهاد می‌کنیم مطلب مربوطه را با کلیک اینجا مطالعه کنید.

معمولا معرفی بازی‌های جدید در مراسم‌های رسمی که بزرگترین آن‌ها برای گیمینگ جشنواره E3 بود اتفاق می‌افتاد، اما این سال جشنواره E3 برگزار نشد و بسیاری از بازی‌سازان خود مراسم خودشان را برای معرفی بازی‌های جدید برگزار کردند.

اما یک جشنواره که روز گذشته برگزار شد، Summer Games Fest بود و همه در این جشنواره در انتظار تریلری از نسخه جدید محبوب‌‌ترین بازی جهان، یعنی Grand Theft Auto 6 بودند؛ اما هیچ صحبتی از این بازی نشد و حتی به نام آن هم اشاره‌ای نشد.

با اعلام در دست ساخت بودن جی تی ای ۶ در بهمن ماه سال گذشته و با توجه به رویه انتشار بازی‌ها توسط Rockstar می‌شد پیش‌بینی کرد که GTA 6 در سال ۲۰۲۳ منتشر خواهد شد؛ اما با اطلاعات بسیاری که اکنون منتشر شده است نمی‌توان به این پیش‌بینی امید داشت.

امروز به توضیح و بررسی تمام این اطلاعات می‌پردازیم تا از شرایط فعلی توسعه GTA 6 و زمان انتشار جدید آن پی ببریم.

هرآنچه درباره Grand Theft Auto 6 می‌دانیم

زمان انتشار جی تی ای 6

پنجره انتشار بازی جدید جی تی ای در ابتدا پیش‌بینی می‌شد تا معرفی ناگهانی و غیر منتظره‌ای در کنار کنسول‌های نسل جدید یعنی PlayStation 5 و Xbox Series X باشد، اما دیدیم که این اتفاق نیفتاد.

سپس با توجه به انتشار برنامه بودجه Take-Two Interactive پیش‌بینی میشد تا جی تی ای جدید در سال ۲۰۲۳ منتشر شود.

سپس اعلامیه در دست ساخت بودن Grand Theft Auto 6 توسط Rockstar در توییتر و وبسایت رسمی راکستار در بهمن ۱۴۰۰ یا فبریه ۲۰۲۱ منتشر شد؛ با توجه به روند انتشار بازی‌ها بعد از این نوع اعلامیه‌ها پیش‌بینی شد که Grand Theft Auto 6 در یک بازه ۲ ساله و در انتهای سال ۲۰۲۳ یا ابتدای سال ۲۰۲۴ منتشر شود.

این با توجه به این نکته است که Rockstar هیچگاه به خبرهای غیر رسمی و اطلاعات لو رفته از بازی‌های خود واکنش نشان نمی‌دهد و آن‌ها را تایید یا رد نمی‌کند؛ اما با انتشار اعلامیه مشخص شد که نه تنها جی تی ای ۶ در دست ساخت است، بلکه یک زمان نهایی برای توسعه آن تعریف شده است که Rockstar اعلامیه‌ای را برای آن منتشر کرده‌است.

اما اطلاعات جدیدی منتشر شده‌است که امید هرکس که به پیش‌بینی بالا با توجه به اعلامیه بالا ایمان داشت را ناامید می‌کند.

در ابتدای ماه جوئن ۲۰۲۲ گزارشی از Take-Two Interactive از زمان انتشار پروژه‌های جدیدی که به صورت رسمی اعلام و معرفی شده‌اند منتشر شده‌است که بازه زمانی انتشار بازی‌ها را تا پایان سال ۲۰۲۵ در آن اعلام کرده‌است و لیست بلند بالایی از بازی‌ها را در آن آورده است، اما هیچ خبری از GTA 6 نیست.

زمان انتشار بازی 2025

به این معنا که Take-Two Interactive قصد انتشار این بازی را تا سال ۲۰۲۶ ندارد. البته اطلاعات دیگری نیز وجود دارند که ممکن است مقداری به شما امیدواری دهد.

احتمال انتشار سریع‌تر GTA 6

 

گزارش Take-Two Interactive درباره لیست انتشار بازی‌ها تا سال ۲۰۲۵ مربوط به بازی‌هایی است که به صورت رسمی معرفی شده‌اند و می‌دانیم که در حال توسعه فعال هستند؛ اما در اعلامیه GTA VI استودیو Rockstar تنها اعلام کرد که پروژه بازی به نام جی تی ای ۶ وجود دارد و هیچ اطلاعاتی درباره آن منتشر نکرد و حتی آن را به صورت رسمی معرفی نکرد.

تا اینجا که ما با توجه به روش نام گذاری این سری از بازی‌ها این بازی را جی تی ای ۶ می‌نامیم، البته که نام بازی همین خواهد بود اما هیچ تضمینی برای این که GTA بعدی GTA VI یا جی تی ای با یک ۶ رومی در مقابل آن باشد وجود ندارد.

ممکن است Take-Two Interactive قصد دارد تا جی تی ای ۶ را به صورت کاملا مخفی نگهدارد تا زمانی که این بازی کاملا آماده شود و بهترین بازی که می‌تواند باشد، باشد و به این دلیل این بازی را از گزارش زمان انتشار خود حذف کرده باشد.

البته دلیل خوبی هم برای این کار وجود دارد:

جی تی ای ۶ بازی خواهد بود که تمام رکوردهای تمام بازی‌های تاریخ را خواهد شکست، همه ما این را از همین حالا هم می‌دانیم.

پیش‌بینی‌های گیم‌پلی جی تی ای ۶

انتشار جی تی ای 6 در 2026

مهم نیست که محصول نهایی چه باشد، اکنون دقیقا ۹ سال است که همه در انتظار جی تی ای جدید هستند و خوشبختانه استودیو راکستار استودیویی نیست که در توسعه بازی خود کم کاری کند.

حتی تمام پیش‌بینی‌هایی که توسط گیم‌پلی بازی شده‌است کاملا حیرت آور هستند؛ پیش‌بینی‌هایی از جمله محیط‌های بازی قابل تخریب، وجود چندین نقشه از چندین شهر بزرگ یا یک شهر بزرگ که به اندازه ۳ برابر Los Santos در GTA V خواهد بود؛ توسعه بازی با موتور بازی‌سازی داخلی جدید Rockstar به اسم Rage 9 Engine؛ درست مانند زمانی که جی تی ای ۵ منتشر شد.

به یاد داشته باشید که جی تی ای ۵ در زمان انتشار خود بازی با جزئیات بی‌نهایت بالایی بود و این بازی در سال ۲۰۱۳ منتشر شد و جی تی ای ۶ بدون شک باید تا قدم بزرگی نسبت به جی تی ای ۵ باشد تا به ماکسیموم پتانسیل موفقیت مورد انتظار طرفدارانش برسد.

اما باز هم به یاد داشته باشید که ما در حال حاضر با پیش‌بینی‌ها و شایعات سروکار داریم و هیچ یک از این اطلاعات تایید شده نیستند.

و اطلاعات دیگری که درباره این بازی وجود دارد این است که جی تی ای ۶ قرار است تا برای PlayStation 5 و Xbox Series X ساخته شود و برای PlayStation 4 و Xbox One ارائه نخواهد شد که با این که بسیاری از افراد را از دسترسی به این بازی خارج می‌کند، اما خبر خوبی است.

به این دلیل که اگر قرار بود تا GTA 6 برای PS4 و Xbox One ارائه شود باید تا محدود به توانایی‌های این کنسول‌های قدیمی شود که باعث افت قابلیت‌ها و ویژگی‌های این بازی برای کنسول‌های جدیدتر هم خواهد شد.

همچنین پیش‌بینی وجود دارد که اعلام می‌کند جی تی ای ۶ بازی انحصاری PlayStation خواهد بود که دلایل خوبی برای هم قبول و هم رد این اتفاق وجود دارد.

در طول سالیان گذشته Microsoft موفق شده تا تایتل‌های Open World بسیار خوبی را از چند Sony در بیاورد و Sony هم باید برای این اتفاق حرکتی بکند.

اگر به یاد داشته باشید در زمان و دوره PlayStation 2 بازی GTA انحصارا برای PlayStation بود و این بازی، بازی بسیار مهمی است و اگر انحصاری شود افراد بسیار زیادی به سمت یک کنسول رو می‌آورند تا بتوانند این بازی را بازی کنند؛ درست مانند سری Forza Horizon.

بیشتر بخوانید: سریع ترین ماشین در Forza Horizon 5

اما محدود کردن این بازی به یک کنسول تاثیر بسیار منفی بر فروش بازی، خصوصا در زمان ابتدای انتشار آن خواهد گذاشت.

Rockstar و Take-Two Interactive هردو می‌دانند که میلیون‌ها صاحب کنسول‌های Xbox در جهان وجود دارند که روی اول انتسار، این بازی را خواهند خرید.

همچنین باید انتظار انتشار نسخه PC بازی جی تی ای ۶ را حدود یک سال بعد از انتشار آن برای کنسول‌های بازی را داشت که در گذشته هم این اتفاق را زیاد دیده‌ایم و به یکی از سنت‌های Rockstar برای انتشار بازی تبدیل شده است.

زمان انتشار جی تی ای ۶

حال بیایید تا درباره پنجره زمانی جدید انتشار جی تی ای ۶ صحبت کنیم.

احتمال می‌رود که Rockstar واقعا قصد انتشار جی تی ای ۶ را تا ابتدای سال ۲۰۲۴ داشت، اما ممکن است برای توسعه بازی به نحوی که بهترین حالت خود باشد باز هم به زمان بیشتری نیاز باشد یا اتفاق داخلی رخ داده‌است که زمان انتشار GTA 6 را عقب انداخته‌است و ما از آن بی‌خبریم.

البته دلیلی برای سرعت گرفتن توسعه این بازی در آینده و محدود کردن زمان انتشار آن به انتهای ۲۰۲۵ وجود ندارد و ممکن است این اتفاق بی‌افتد که با این اتفاق همچنان زمان انتشار محبوب‌ترین بازی تاریخ جهان را به ۳ سال آینده موکول می‌کند و بین دو نسل از یک بازی، یعنی جی تی ای ۵ و جی تی ای ۶ فاصله زمانی ۱۲ ساله‌ای قرار می‌دهد!

نظر شما درباره زمان انتشار جی تی ای ۶ چیست؟ امیدواریم که پیش‌بینی ما درباره زمان انتشار ۲۰۲۶ کاملا غلط باشد و Grand Theft Auto 6 در پایان سال ۲۰۲۳ مانند چیزی که تا کنون انتظار می‌رفت منتشر شود.

نظرات خود را ثبت کنید