close
اخبار

حتی شرکت های کوچک نیز می توانند از تکنولوژی ویدئو کنفرانس هولوگرافیک استفاده کنند

ویدئو کنفرانس هولوگرافیک

این موارد کوچک هستند که چیزهایی بزرگ را به وجود می‌آیند.

مثل این متن کوتاه در روزنامه Dayton:

یک شرکت در Englewood که قصد دارد تا مراکز اداری مجهز به تکنولوژی ویدئو کنفرانس از راه دور راه‌اندازی کند، یک بنگاه تجاری در تگزاس را خریده و ۱۴ پتنت ثبت کرده است.

این اتفاق به نظر زیاد عجیب نیست، اما شرکتی که درباره آن صحبت شد یعنی Buffalo Pacific، از مالکیت این مجموعه برای ساخت نخستین مجموعه از پورتال‌های اجتماعی که شامل ویدئو کنفرانس هولوگرافیک است، استفاده خواهد کرد.

Buffalo Pacific قصد دارد یک سری از مجموعه‌های ویدئو کنفرانس هولوگرافیک را در سراسر کشور قرار دهد. این مجموعه‌ها به صورت قسطی در اختیار بانک‌ها، پزشکان و دانشگاه‌ها قرار می‌گیرند تا بتوانند به این تکنولوژی پیشرفته دسترسی پیدا کنند. در غیر این صورت مجبور به پرداخت ده‌ها هزار دلار خواهند بود.

در حال حاضر تکنولوژی ویدئو کنفرانس هولوگرافیک بیشتر شبیه یک نمایش باشکوه و گران‌قیمت است تا یک وسیله ارتباطی کاربردی، اما اگر کسب‌و‌کارهای کوچک نیز به آن دسترسی پیدا کنند، می‌تواند راه جدیدی را برای ارتباط تصویری ایجاد کند.

تکنولوژی ویدئو کنفرانس هولوگرافیک گران است

اگر شما یک شرکت جهانی و از لحاظ فروش مثل Accenture بین ۵۰۰ شرکت برتر آمریکایی نباشید، ویدئو کنفرانس هولوگرافیک بسیار فراتر از اهداف مورد نظر شما خواهد بود. اگر شما مانند Accenture هستید، می‌توانید برای ایجاد یک دفتر دیجیتال مجازی، شبکه‌ای از مجموعه‌های هولوگرافیک در سراسر جهان ایجاد کنید، یا فقط با ارائه هولوگرام‌های سه بعدی، مهمانان خود را از سه مکان مختلف در یک صحنه نمایش، در مهمانی‌ها دعوت کنید.

ویدئو کنفرانس هولوگرافیک در حال حاضر فقط بین مکان‌های ثابت کار می‌کند و برای اینکه به درستی اجرا شود، در هر دو طرف تماس به توان دیجیتالی بسیار بالایی نیاز خواهید داشت. این بدین معناست که شما برای هر مقصدی که می‌خواهید با آن تماس بگیرید نیز باید یک دستگاه خریداری کنید.

حتی دستگاه‌های هولوگرافیک سه بعدی کوچک که ممکن است از آن‌ها برای نمایش کالاها در نمایشگاه‌های تجارت از راه دور استفاده کنید، ۲۰۰۰ دلار قیمت دارند. نوع مورد نیاز برای تماس هولوگرافیک یک شخص با شخص دیگر، بیش از ۶۰۰۰۰ دلار هزینه خواهد داشت.

هرچند آنچه در قبال این سرمایه‌گذاری به دست می‌آورید، یک ترفند بسیار تأثیرگذار و جذاب است.

 

نکات جذاب تماس‌های تصویری هولوگرافیک

بیشتر تفاوت بین تماس ویدئویی هولوگرافیک و تماس وب کم شما مربوط به صفحه نمایش است. وب کم تصاویر را به شکل یک دسته از پیکسل‌های مسطح و دو بعدی به رایانه شما ارسال می‌کند، هولوگرام تعدادی از پیکسل‌های مسطح و دو بعدی را روی شیشه‌های شفاف و یا پارچه‌هایی آویزان منعکس می‌کند. در این حالت به تصویر عمق داده می‌شود، زیرا به نظر می‌رسد بخشی از زمینه محیط اطراف است.

هولوگرام معروف Tupac در Coachella 2012 مثال خوبی است. به نظر می‌رسد که رپر معروف در مقابل گروه موسیقی در حال حرکت است‌، اما این فقط به این دلیل است که می‌توانیم سایر نوازندگان را در طرف دیگر یک پرده پارچه‌ای شفاف ببینیم، اگر از کناره‌ها این صحنه را تماشا می‌کردیم، چیزی نمی‌دیدیم.

ویدئو کنفرانس هولوگرافیک

به هر حال این تصویر قانع‌کننده است. این مورد، به صورت ابتکاری توسط Buffalo Pacific توسعه یافته و همانطور که شرکت قصد دارد، این امکان را به پزشک و بیمار می‌دهد که به سطح بیشتری از ویژگی‌های آنلاین نسبت به آنچه در حال حاضر در هر برنامه سلامت از راه دور موجود است، دسترسی داشته باشند.

یک تماس تصویری خوب، تاثیرگذاری زیادی در پی دارد

یک اشکال اساسی در ایده Buffalo Pacific وجود دارد. شما باید هر تماس گیرنده هولوگرافیک را برای حضور در یک پورتال ارتباط جمعی دعوت کنید، زیرا هر کاربری که در طرف دیگر تماس قرار داشته باشد، به دستگاه نیاز دارد. این مورد حداقل در ابتدا محدودکننده خواهد بود، زیرا حتی اگر یک پورتال در هر شهر بزرگ قرار بگیرد، به معنای مسافرت برای برقراری تماس ویدئویی است که به راحتی می‌توانید حالت دو بعدی معمولی آن را در تلفن‌همراه هوشمند خود انجام دهید.

با توجه به این نکته، شما باید کاری چشمگیرتر از نشستن و صحبت کردن انجام دهید تا این نحوه از ارتباط ارزشمند شود. زمانی که به این نکته پی ببرید که هر چیزی را می‌توان بدین صورت نمایش داد، این کار ساده‌تر می‌شود. اگر Buffalo Pacific در نحوه ارسال تصاویر خود به روی پرده، خلاقیت به خرج دهد (علی رغم آن چه که در Star Trek و Star Wars وعده داده شد، ما هنوز نمی‌توانیم هولوگرام را روی لایه‌ای از هوا نمایش دهیم).

ویدئو کنفرانس هولوگرافیک

با این حال، به دلیل عدم نیاز به عینک یا سایر دستگاه‌های هوشمند پوشیدنی مانند کیت Microsoft Hololens ندارید، مخاطب شما می‌تواند آزادانه حرکت کند و تماسی کاملاً طبیعی و بدون تجهیزات فضانوردی برقرار کند.

با استفاده از این آزادی و راحتی، ویدئو کنفرانس هولوگرافیک می‌تواند صمیمی‌تر و طبیعی‌تر باشد. می‌توانید ویدئو و صدا را به گونه‌ای پخش کنید که حول تماس‌گیرنده‌ها بچرخد و به صورت چهره به چهره با آن ها صحبت کنید، جوری که انگار پشت یک میز نشسته‌اید و در یک کنفرانس مجازی و ویدئویی نیستید. بیشتر کسب‌وکارها برای تأثیرگذاری بیشتر تماس هولوگرافیک، می‌خواهند از آن استفاده کنند. شاید یک شریک احتمالی وجود داشته باشد که نیاز به جذب آن داشته باشید و یا یک مشتری که باید به شرکت شما اعتماد پیدا کند. آن‌ها را به سمت پورتال محلی دعوت کنید، سپس کمی نور را کم کنید و با او یک دیدار رو در رو داشته باشید حتی اگر صدها مایل بین شما فاصله وجود داشته باشد.

در حال حاضر ، فقط ثروتمندترین شرکت‌ها از فناوری ویدئو کنفرانس هولوگرافیک استفاده می‌کنند. اگر اطلاعیه Buffalo Pacific به یک ایده بزرگ تبدیل شود، هر کسب‌وکاری می‌تواند ارتباطات خود را مانند یکی از ۵۰۰ شرکت برتر آمریکا، برقرار کند.

برچسب‌ها : تماس تصویریتماس تصویری 3 بعدیهولوگرافیکویدئو کنفرانس هولوگرافیک

نظرات خود را ثبت کنید