close
تاریخ انتشار God of War Ragnarok

بازی God of War: Ragnarok ادامه داستان بازی God of War 2018 و فرارسیدن سرنوشت پیش‌بینی شده Ragnarok در افسانه‌‌های نورس و روز مرگ Odin است. پس از مدت‌ها انتظار، حدث و گمانه‌زنی درباره نحوه پیشرفت داستان God of War، تاریخ انتشار God of War Ragnarok مشخص شده‌است و نیازی نیست تا مدت طولانی را صبر کنیم تا ببینیم Kratos و Atreus چگونه این داستان را پشت سر خواهند گذاشت.

داستان بازی God of War: Ragnarok چندین سال پس از God of War 2018 شروع می‌شود و ما به کریتوس و اتریوس می‌پیوندیم تا شاهد ماجراجویی‌های آن‌ها در هر ۹ رئلم برای یافتن پاسخ‌هایی درباره افسانه پیش‌بینی شده Ragnarok باشیم.

 

تاریخ انتشار God of War: Ragnarok

تاریخ انتشار God of War: Ragnarok تاریخ ۹ نوامبر ۲۰۲۲ یا ۱۸ آبان ۱۴۰۱ اعلام شده‌است. که البته اعلام این تاریخ خود می‌تواند حاوی پیام‌های مخفی درباره سری بازی God of War باشد که در ادامه درباره آن بیشتر توضیح می‌دهیم.

همچنین برخلاف پیش‌بینی‌های گذشته که گفته می‌شد بازی God of War: Ragnarok تنها برای کنسول PS5 عرضه خواهد شد؛ و همانطور که بازی Gran Turismo 7 نشان داد که با ایجاد تغییرات و کاهش جزئیات گرافیک بازی این کار امکان پذیر است؛ این بازی انحصاری سونی برای کنسول‌های PS5 و PS4 عرضه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: آیا خرید PS5 منطقی است؟

داستان God of War: Ragnarok

زمان انتشار God of War Ragnarok

با توجه به معرفی تاریخ انتشار God of War بعدی، مروری بر بازی God of War 2018 و اتفاقات آن داشته باشیم.

در God of War 2018 بعد از مدت طولانی متوجه می‌شویم که خدای جنگ افسانه‌‌های رم، کریتوس زنده است؛ اما این مدت را مشغول به زندگی در دنیای افسانه‌‌های Norse بوده‌است و قصد او و پسرش این است که خاکستر همسرش را به وصیت خودش در مرتفع‌ترین کوه در هز ۹ رئلم افسانه نورس پخش کنند.

آن‌ها در این مسیر متوجه می‌شوند که همسر کریتوس و مادر اتریوس یک انسان عادی نبوده، بلکه یک Giant بوده و با اطلاع از این که Giant ها، قبل از این که اودین آن‌ها را قتل عام کند، در رئلم Jotunheim زندگی می‌کردند و این که مرتفع‌ترین کوه در دنیای نورس در همین رئلم است این وصیت را کرده تا کریتوس و آتریوس را پس از مرگش در رابطه با خود مطلع کند.

به علاوه Giantها قادر به پیش‌بینی آینده بودند و واقعه Ragnarok را که در آن اودین، خدا خدایان افسانه‌های نورس، می‌میرد و جهان نابود می‌شود، پیش‌بینی کرده بودند.

آن‌ها حتی زمانی که وارد Jotunheim می‌شوند؛ پیش‌بینی‌های Giant ها درباره نبردهای خود در مسیر رسیدن به مرتفع‌ترین کوه در هر ۹ رئلم را می‌بینند و از این طریق می‌توانند متوجه شوند که مادر آتریوس که او از آتریوس با نام لوکی (بله، همان لوکی برادر ناتنی تور در مجموعه فیلم‌های مارول) یاد می‌کند.

کریتوس و آتریوس در این مسیر با دشمنان، هیولاها و خداهای مختلف از جمله پسران ثور یا تور (Thor بسته به انتخاب شما در نحوه تلفظ این نام) Magni و Modi مبارزه می‌کنند و پسران Thor را می‌کشند که این کار خشم Thor که خدای رعد در افسانه‌های نورس است را برمی‌انگیزد.

حتی در بازی God of War 2018 کریتوس کابوسی مبنی بر رو در رو شدن با تور می‌بیند و بازی اینجا به اتمام می‌رسد. اما قبل از پایان بازی و در Jotunheim کریتوس تصویری را از پیش‌بینی Giant ها می‌بیند که آتریوس نمی‌بیند و آن مرگ خودش است.

پیش بینی مرگ کریتوس

البته بحث و گمان بسیاری در این باره وجود دارد که آیا فرد مرده در این تصویر کریتوس است یا خیر اما معرفی تاریخ انتشار God of War Ragnarok که در تاریخ ۹ نوامبر که روز چهارشنبه است در وجود عدد ۹ و روز چهارشنبه آن ممکن است پیغام مخفی وجود داشته باشد که درباره آن توضیح خواهیم داد.

توضیحات PlayStation Store در جولیه ۲۰۲۲ درباره داستان بازی God of War: Ragnarok به شکل زیر بود:

Kratos and Atreus must journey to each of the Nine Realms in search of answers as Asgardian forces prepare for a prophesied battle that will end the world.

Along the way they will explore stunning, mythical landscapes, and face fearsome enemies in the form of Norse gods and monsters. The threat of Ragnarok grows ever closer. Kratos and Atreus must choose between their own safety and the safety of the realms.

کریتوس و آتریوس باید به هر ۹ رئلم به دنبال پاسخ به سوالات خود سفر کنند و در این حین ازگاردین‌ها برای نبرد پیش‌بینی شده که پایان جهان خواهد بود آماده می‌شوند.

در این مسیر آن‌ها به ماجراجویی در فضاهای چشم نواز و افسانه‌ای می‌پردازند و با دشمنان ترسناکی در قالب خدایان  هیولاهای نورس مواجه خواهند شد. خطر روز Ragnarok هرچه بیشتر به آن‌ها نزدیک می‌شود. کریتوس و آتریوس باید بین امنیت خود و امنیت رئلم‌ها یکی را انتخاب کنند.

 

البته این توضیحات نشان دهنده این است که داستان God of War: Ragnarok ادامه بازی قبلی خواهد بود؛ اما این بار آتریوس به دنبال پاسخ به این سوال است که لوکی واقعا کیست و چه نقشی در Ragnarok دارد.

اما در گیمپلی بازی و همانطور که توضیحات بازی می‌گوید، قادر خواهیم بود تا به هر ۹ رئلم سفر کنیم؛ از جمله رئلم‌های Vanaheim، Svartalfheim و Asgard که در بازی قبل امکان ورود به آن‌ها وجود نداشت.

البته مهم‌ترین آن‌ها Asgard است که محل زندگی خدایان افسانه‌های نورس است که خود به دو بخش تقسیم می‌شود:

  • Valhalla: توسط اودین اداره می‌شود و توسط والکری‌ها (Valkyrie) از آن محافظت می‌شود؛ پس ممکن است حتی بتوانیم وارد قصر طلایی شویم!
  • Bilskirnir: محل زندگی و تاج و تخت Thor

ویدئو: نحوه شکست دادن والکری‌ها

اهمیت تاریخ انتشار ۹ نوامبر برای God of War: Ragnarok

معمولا بازی‌ها در روز سه‌شنبه یا جمعه منتشر می‌شوند و در دسترس کاربران قرار می‌گیرند، تاریخ انتشار God of War Ragnarok 9 نوامبر و چهارشنبه اعلام شده است که چهارشنبه بودن و نهم بودن می‌تواند برای ادامه داستان بازی حائز اهمیت باشد.

احتمال می‌رود که دلیل انتخاب روز چهارشنبه، با توجه به این که این بازی درباره روز Ragnarok که روز مرگ اودین و نابود شدن جهان است و روز چهارشنبه به عنوان روز اودین در یکی از وردهای او به نام Woden یاد می‌شود است.

همچنین در ریاضیات نورس برخلاف ریاضیات کاربردی واقعی ۹ رقم داریم. در ریاضیات کاربردی ۱۰ رقم داریم، ۰ تا ۹ که عدد ۱۰ اولین عدد دو رقمی ما است؛ اما در ریاضیات نورس ۹ رقم داریم، از ۰ تا ۸ که ۹ با نوشته این افسانه (نه نوشته و ریاضیات یونانی) اولین عدد دو رقمی است.

همچنین در افسانه نورس ۹ رئلم یا قلمرو داریم و در عین حال اگر تمام بازی‌های سری God of War را بشمارید، این بازی نهمین بازی این مجموعه خواهد بود.

کریتوس در افسانه‌‌های یونان ۳ بار کشته شد و با مبارزه خود توانست از دنیای مردگان به دنیای زندگان بازگردد؛ اما ممکن است این آخرین باری باشد که این شخصیت را در دنیای بازی God of War می‌بینیم و طبق پیش‌بینی‌ها او در روز Ragnarok کشته شود، با این تفاوت که دیگر نتواند به دنیای زندگان بازگردد.

اگر این اتفاق بی‌افتد مشخص نیست که این مجموعه بازی و داستان ادامه پیدا کرد یا خیر. اما با توجه به اتفاقات بازی God of War 2018، کشف کردن سنگ Black Rune که سنگی است که صاحب خود را قادر به سفر به قلمروهای مختلف و حتی خارج از قلمروهای نورس می‌کند، اشاره به افسانه‌های دیگر در جهان، تعلق این سنگ به خدای جنگ افسانه‌های نورس یعنی تیِر (Tyr)، زنده بودن Tyr همانطور که در تیزر بازی God of War: Ragnarok می‌بینیم.

ممکن است بعد از مرگ کریتوس ما در قابل پسر او آتریوس یا لوکی بازی را ادامه دهیم یا حتی برخلاف پیش‌بینی‌ها کریتوس در این داستان کشته نشود؛ او تا به حال کم کار غیر ممکن انجام نداده است.

تنها اطلاعات قطعی که تا الآن وجود دارد تاریخ انتشار God of War Ragnarok در ۹ نوامبر ۲۰۲۲، پیش‌بینی شدن مرگ کریتوس، فرارسیدن روز Ragnarok در این بازی و نبرد بزرگ با Thor است. این که این اتفاقات به چه شکلی رقم خواهد خورد را باید بعد از انتشار بازی ببینیم.

نظر شما چیست؟ آیا فکر می‌کنید که کریتوس در داستان بازی God of War: Ragnarok کشته می‌شود؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

نظرات خود را ثبت کنید