close
اخبار

با ترند های ویدئو کنفرانس در سال ۲۰۲۱ آشنا شوید

ترند های ویدئو کنفرانس

ویدئو کنفرانس در سال ۲۰۲۰ به ارتباط اصلی بسیاری از افراد تبدیل شد؛ به‌طوری که بسیاری از کسب و کارها ارتباط با یکدیگر را به کمک ویدئو کنفرانس برقرار می‌کنند، افراد با دوستانشان به کمک تماس تصویری در ارتباط‌‌ اند.

تحقیقات نشان‌داده‌اند که تا سال ۲۰۲۴ صنعت ویدئو کنفرانس به ارزش ۲۰ میلیارد دلار خواهد رسید و تأثیراتی که ویدئو کنفرانس در ارتباط افراد داشته است و موقعیت‌های فراوانی که در دوران قرنطینه ویروس کرونا به وجود آورد را نمی‌توان منکر شد. ویدئو کنفرانس به ما کمک کرد تا بتوانیم با دورکاری از دفتر خانگی خود کارهایمان را به انجام برسانیم.

ترند های ویدئو کنفرانس ۲۰۲۱

با توجه به محبوبیت و اهمیت درحال رشد ویدئو کنفرانس قصد داریم تا ترند های ویدئو کنفرانس در سال ۲۰۲۱ را بررسی کنیم.

کاهش میزان جلسات حضوری

با افزایش در میزان دورکاری افراد و استفاده از ویدئو کنفرانس به عنوان یکی از ترند های ویدئو کنفرانس در سال ۲۰۲۱ جلسات حضوری سازمان‌ها کاهش بسیاری خواهد یافت. این اتفاق به معنی تغییر اساسی محیط داخلی سازمان‌ها و کسب و کارها و قابلیت کار کردن از هر مکان و موقعیتی است. به همین دلیل هر کسی از هر نقطه جهان می‌‌تواند با سازمانی در نقطه دیگری از جهان مشغول به کار شود.

رابط کاربری اهمیتی بیشتر از همیشه پیدا می‌کند

با توجه به افزایش تعداد افرادی که از ویدئو کنفرانس استفاده می‌کنند رابط کاربری نرم افزارهای ویدئو کنفرانس نیز باید بهینه شوند تا کاربری نرم‌افزارهای خود را برای کاربران بهبود ببخشند.

کارکنان می‌توانند تنها با استفاده از ID تماس و یک رمز عبور وارد جلسات شوند و قابلیت‌های نرم‌افزارهای ویدئو کنفرانس مانند نویز کنسلینگ تماس و قابلیت تغییر تصویر پس زمینه تماس در حال بهینه‌تر شدن هستند.

به عنوان یکی از ترند های ویدئو کنفرانس در سال ۲۰۲۱ ساده‌تر شدن رابط کاربری، کاربردی‌تر شدن نرم‌افزارهای ویدئو کنفرانس و حتی قابلیت پیوستن به یک جلسه ویدئو کنفرانس بدون نیاز به دانلود و نصب نرم‌افزار یکی از اصلی‌ترین تغییراتی خواهد بود که در طول سال ۲۰۲۱ در نرم‌افزارهای مختلف ارتباطی خواهیم دید.

مطلب پیشنهادی: با بهترین نرم افزارهای ویدئو کنفرانس آشنا شوید.

افزایش کیفیت تصویر و صدای تماس

همین حالا نیز وب کم های حرفه‌ای مانند لاجیتک BRIO وجود دارند که علاوه بر داشتن سنسور فروسرخ برای قابلیت تشخیص چهره در Windows دارای قابلیت فیلمبرداری با کیفیت ۴K Ultra-HD وجود دارند؛ اما یکی از محدودیت‌های برقراری تماس با کیفیت ۴K زیرساخت‌های ارتباطی مانند سرعت و قدرت اینترنتی است که در دسترس جامعه قرار دارد.

به عنوان مثال اگر شما بتوانید استریم فردی را با کیفیت ۴K و بدون مشکل با اینترنت فعلی خود مشاهده کنید به احتمال بالا نتوانید تا خروجی وب کم ۴K چند نفر را به صورت همزمان دریافت کنید و در کنار آن خروجی ۴K خود را برای آن‌ها ارسال کنید.

حتی شرکت‌هایی مانند سونی در حال اضافه کردن قابلیت استفاده از دوربین DSLR به جای وب کم هستند تا در صورتی که این تجهیزات را در حال حاضر دارید نیاز به تهیه تجهیزات ویدئو کنفرانس جدید برای افزایش کیفیت تصویر وب کم نباشید.

اما با رشد و افزایش میزان پشتیبانی و استفاده از فناوری‌هایی مانند کدک H.266 VVC به زودی قادر به این کار خواهیم بود و ویدئو کنفرانس با کیفیت ۴K یکی دیگر از ترند های ویدئو کنفرانس در سال ۲۰۲۱ خواهد بود.

نظرات خود را ثبت کنید