close
خدمات ابری

اگر یک کسب‌وکار کوچک دارید و به دنبال سرمایه‌گذاری در ویدئو کنفرانس هستید، با استفاده از خدمات ابری ویدئو کنفرانس می‌توانید تمام نیازهای خود را برطرف کنید. خدمات ابری ویدئو کنفرانس به یک رویه استاندارد در ارتباطات تبدیل شده‌اند و ظهور آن به معنی خداحافظی با تجهیزات پردردسر و پیچیده برای ویدئو کنفرانس است.

اگر از همکاران باتجربه خود پرسید، می‌توانند داستان خریدن تجهیزات سخت‌افزاری و سرورهای گران‌قیمت ویدئو کنفرانس و نصب نر‌م‌افزارهای آن و دیتاسنترها و مشکلات شبکه را برای شما تعریف کنند.

با استفاده از خدمات ابری ویدئو کنفرانس دیگر با این مشکلات مواجه نخواهیم شد. با پرداختن یک حق عضویت سالانه تنها چیزی که باید نگران آن باشید پیدا کردن بهترین دوربین‌ها و میکروفون‌ها برای اتاق کنفرانس است و جالب اینجاست که با هزینه‌ای کمتر از ۲۰۰۰ دلار می‌توانید تصاویری با کیفیت ۴K داشته باشید.

خدمات ابری ویدئو کنفرانس خیلی از مشکلات را ساده کرده‌اند، اما سؤال اینجاست که چگونه از بین ارائه‌دهندگان مختلف بهترین گزینه را انتخاب کنیم؟

انتخاب بهترین خدمات ابری ویدئو کنفرانس

امروزه ده‌ها شرکت ارائه‌دهنده خدمات ابری ویدئو کنفرانس وجود دارند و بسیاری از بهترین پلتفرم‌های ویدئو کنفرانس، فقط در قالب خدمات ابری فعالیت می‌کنند.

برای تعیین بهترین ارائه‌دهنده خدمات، در ادامه با چند ویژگی کلیدی که باید انتظار ارائه آن را از ارائه‌دهنده خدمات داشته باشید، آشنا خواهیم شد:

  • امنیت رایانش ابری
  • فضای کافی برای ذخیره اطلاعات
  • داشتن تمام ویژگی‌های استاندارد ویدئو کنفرانس
  • تعدد ویژگی‌های اضافه
  • مقیاس‌پذیری برای رشد همراه با رشد کسب‌وکار
  • کاربری ساده برای استفاده توسط کاربران غیرحرفه‌ای
  • گزینه‌های مختلف ارتباطی جهت کار با تمام دستگاه‌ها

بیایید با (احتمالاً) مهم‌ترین ویژگی آغاز کنیم.

 

امنیت رایانش ابری

عدم پرداخت هزینه برای سرور و دیتاسنتر، احتمالاً بزرگترین مشوق مالی برای استفاده از خدمات ابری ویدئو کنفرانس است، اما این امر خود به علت یک موازنه بین قیمت و امنیت اطلاعات است. در واقع در بیشتر این نوع خدمات، داده‌ها، فایل‌ها و جزئیات اطلاعات شما همگی در دست ارائه‌دهنده خدمات ویدئو کنفرانس شما است و آن‌ها این اطلاعات را در کنار اطلاعات سایر مشتریان ذخیره می‌کنند.

اکثر ارائه‌دهندگان خدمات ابری ویدئو کنفرانس روش‌های امنیتی مورد استفاده خود مثل در دسترس بودن قابلیت رمزگذاری سرتاسری تماس‌ها را اعلام می‌کنند. تحقیقات خود را انجام دهید و اطمینان حاصل کنید که ارائه‌دهنده خدمات شما امنیت بالای اطلاعات شما را تضمین می‌کند.

فضای کافی برای ذخیره اطلاعات

گرایش به استفاده از خدمات ابری ویدئو کنفرانس روز به روز بیشتر می‌شود برای همین یکی از مواردی که برای کاربران بسیار اهمیت پیدا کرده است داشتن فضای کافی برای ذخیره اطلاعات در فضای ابری است. فضای ذخیره اطلاعات یک عامل کلیدی در ایجاد تفاوت بین ارائه‌دهندگان خدمات ابری ویدئو کنفرانس است، چرا که پیاده‌سازی آن بسیار گران‌قیمت است. همانطور که احتمالاً دیده‌اید اولین چیزی ارائه‌دهندگان در ازای پرداخت هزینه بیشتر به شما ارائه می‌دهند، فضای بیشتر برای ذخیره اطلاعات است.

شما  می‌توایند در جدولی که در ادامه آمده است ببینید که چند مورد از بهترین ارائه‌دهندگان خدمات ابری ویدئو کنفرانس چه وضعیتی در فضای ذخیره‌سازی اطلاعات دارند.در واقع شما باید بین هزینه‌ای که می‌کنید و فضای ذخیره‌سازی اطلاعات یک موازنه برقرار کنید. برای مثال گوگل درایو به صورت رایگان ۱۵ گیگابایت فضا در اختیار شما قرار می‌دهد که تقریباً می‌توان گفت برای تمام نیازهای G Suit شما کافی خواهد بود.

 

ظرفیت ذخیره ابری
نسخه رایگان نسخه غیر رایگان
Microsoft Teams ۱۰ GB ۱ TB
Zoom ۰ GB ۱ GB (نامحدود در سطح شرکتی)
BlueJeans N/A قابلیت ضبط نامحدود
Slack ۵ GB ۲۰ GB (1 TB برای هر عضو در سطح شرکتی)
GoToMeeting N/A قابلیت ضبط نامحدود

 

داشتن تمام ویژگی‌های استاندارد ویدئو کنفرانس

اگر با مقالات قبلی این بلاگ همراه بوده باشید با ویژگی‌های استاندارد یک سرویس ویدئو کنفرانس آشنایی دارید، خوشبختانه اکثر ارائه‌دهندگان خدمات ابری ویدئو کنفرانس این ویژگی‌ها را در خدمت خود دارند. اما اگر یکی از این ویژگی‌ها در خدمات یک ارائه‌دهنده وجود نداشته باشد به این معنی خواهد بود که این سرویس ناقص است و باید با دقت بیشتری آن را بررسی کنید.

یک راهکار استاندارد ویدئو کنفرانس باید شامل ویژگی‌های زیر باشد:

  • امکان تماس تصویری هم‌زمان برای حداقل شش نفر
  • امکان به اشتراک گذاری صفحه نمایش
  • امکان ضبط و ذخیره ویدئو
  • قابلیت تنظیم زمان‌بندی جلسات با تقویم سازمان
  • قابلیت ارسال پیام کوتاه و سریع در جلسات
  • قابلیت به اشتراک گذاری فایل
  • قابلیت کار با نرم‌افزارهای پرکاربرد
  • قابلیت نمایش تمام صفحه
  • طراحی مناسب پنجره برای چت کردن
  • قابلیت مینیمایز کردن تصویر
  • بسیاری ویژگی‌های دیگر

بعد از اینکه از وجود ویژگی‌های استاندارد مطمئن شدید وارد قسمتی می‌شوید که بین خدمات مختلف تفاوت ایجاد می‌کند و باید تصمیم بگیرید که می‌خواهید کدام خدمات را از سرویس انتخابی دریافت کنید. ویژگی‌های اضافه شامل مواردی مثل امکانات کنترلی پیشرفته برای مکالمات، سازگاری با نرم‌افزارهای خاص، قابلیت ترجمه، قابلیت نوت‌برداری خودکار و قابلیت ایجاد دسترسی به جلسه برای افراد مختلف اعم از عضو سامانه یا غیرعضو می‌شوند که با توجه به ماهیت کسب‌وکار خود ممکن است به آن‌ها نیاز داشته باشید.

مقیاس‌پذیری برای رشد همراه با رشد کسب‌وکار

ممکن است با تخمین اشتباه رشد تیم خود در دام یک عضویت اشتباه و نامناسب بیفتید. هر شرکت ارائه‌دهنده خدمات ویدئو کنفرانس با توجه میزان هزینه و سرمایه‌گذاری شما محدودیت‌هایی برای تعداد میزبانان و یا تعداد افرادی که می‌توانند از محصول آن‌ها استفاده کنند، وضع می‌کند. پس بهتر است در مورد رشد و آینده کسب‌وکار خود دید داشته باشید و با توجه به آن اقدام به خرید سرویس کنید، چرا که ممکن است در حال حاضر فقط شش نفر باشید ولی در آینده چندین دفتر در سراسر دنیا داشته باشید و شرکت ارائه‌دهنده نیز نباید محدودیتی در ارائه خدمات به شما با هر سایزی داشته باشد.

 

کاربری ساده برای استفاده توسط کاربران غیرحرفه‌ای

بهترین خدمات ویدئو کنفرانس خدماتی هستند که کاربری آن‌ها ساده باشد، چرا که امروزه بسیاری از افراد غیرحرفه‌ای نیز در کارهای روزمره خود نیاز به استفاده از ویدئو کنفرانس دارند. می‌توان یک قاعده کلی برایث این سادگی بیان کرد و آن این است که پس از نصب اولیه برنامه توسط کارکنان حوزه IT، کاربران عادی بتوانند در طول اولین جلسه ویدئو کنفرانس طریقه استفاده از آن را بدون کمک کارکنان IT بیاموزند.

برای یافتن پلتفرم‌هایی با کاربری ساده، بهتر است از نسخه رایگان و آزمایشی آن‌ها استفاده کنید؛ همچنین می‌توانید از مقایسه‌‌های پلتفرم موجود در سایت ما نیز مطالعه کنید تا در عمل با نحوه کاربری برنامه‌ها آشنا شوید. شما باید به دنبال راهکاری با رابط کاربری ملموس و قابل درک باشید که باعث می‌شود کارهایی مثل زمان‌بندی جلسات، راه‌اندازی و میزبانی یک جلسه، حذف و اضافه کردن مخاطبین و سوئیچ کردن بین ویژگی‌های استاندارد و ویژگی‌های اضافه تسهیل شوند.

گزینه‌های مختلف ارتباطی جهت کار با تمام دستگاه‌ها

شما باید به دنبال سرویسی باشید که با تمام دستگاه‌ها و پلتفرم‌هایی که با آن‌ها کار می‌کنید، سازگار باشد. این دستگاه‌ها شامل دستگاه‌های شخصی کارکنان، به خصوص گوشی‌های هوشمند و هر نرم‌افزار مبتنی بر موبایل و اینترنت می‌شود که در داخل یا خارج از شرکت برای برقراری ارتباط از آن‌ها استفاده می‌کنید. برای اطمینان از این ویژگی‌ها در خدمات ابری ویدئو کنفرانس فقط کافی است با یکی از نمایندگان شرکت ارائه‌دهنده یک چت داشته باشید.

برچسب‌ها : تماس تصویریجلساتخدمات ابریرایانش ابریکنفرانسنرم افزارهمکاری ویدئویی

نظرات خود را ثبت کنید