close
اخبارگیمینگ

بروزرسانی ویندوز ۱۱ و بهبود قابلیت بازی در حالت Windowed

بهبود قابلیت بازی در حالت Windowed

اگر در خارج از حالت Full Screen با کامپیوتر بازی می‌کنید بهتر است تا آپدیت جدید ویندوز ۱۱ را روی کامپیوتر خود نصب کنید و از بهبود قابلیت بازی در حالت Windowed بهره‌مند شوید.

در نسخه بتا برای توسعه دهندگان ویندوز ۱۱ با کد ۲۲۵۴۵ قابلیت‌هایی وجود دارند که البته همچنان در حالت تست هستند و برای تمام کاربران عرضه نشده‌اند. این قابلیت‌ها که با عنوان Optimization for windowed games یا بهینه سازی برای گیمینگ در حالت Windowed است شامل بهبود Latency، فعال شدن Auto HDR و رفرش ریت بالا قابل تغییر یا Variable Refresh Rate است.

بیشتر بخوانید: بهینه سازی ویندوز برای گیمینگ

البته دو قابلیت آخر برای بازی‌هایی هستند که از این قابلیت‌ها پشتیبانی می‌کنند.

البته که برخی از بازی‌ها بهتر است در حالت Full Screen اجرا شوند؛ مانند بازی‌هایی که از لحاظ گرافیکی بسیار با کیفیت هستند و شما می‌خواهید از زیبایی بصری محیط بازی لذت ببرید؛ خصوصا اگر تازگی به خرید یک مانیتور گیمینگ پرداخته باشید.

اما گیمینگ در حالت windowed نیز مزایای مختص خود را دارد، به عنوان مثال می‌توانید چند پنجره را در کنار هم باز داشته باشید و می‌توانید ویدئو راهنمای بازی برای عبور از یک مرحله دشوار را در کنار پنجره بازی خود به صورت همزمان داشته باشید و بلافاصله طبق ویدئو عمل کنید.

و یا اگر استریمینگ انجام می‌دهید می‌توانید قسمت چت را در یک پنجره و در کنار پنجره بازی خود داشته باشید. البته در گذشته این کار قابل انجام بود؛ اما امکان استفاده از قابلیت‌هایی که ذکر کردیم نمی‌توانستید استفاده کنید.

بهبود قابلیت بازی در حالت windowed نشان می‌دهد که Microsoft در تلاش بهبود قسمت‌های مختلف ویندوز است و با بروزرسانی‌های جدید امکانات بهتری را به کاربران ارائه می‌دهد؛ البته گاهی از اوقات هم این آپدیت‌ها باعث به وجود آمدن مشکلات اساسی در نحوه کارکرد ویندوز می‌شوند، اما به صورت کلی روند تغییرات آن مثبت اند.

انتشار بروزرسانی ویندوز ۱۱ با بهبود قابلیت بازی در حالت Windowed

اگر در حال حاضر نسخه بتا ویندوز ۱۱ با Build 22545 یا جدیدتر را در کامپیوتر خود نصب دارید و یا مدتی بعد از انتشار این مطلب و بعد از انتشار این آپدیت در حال مطالعه این مطلب هستید، برای فعالسازی این قابلت باید تا به Settings > System > Display > Graphics > Default Graphics Settings بروید تا این قابلیت را فعال کنید.

همچنین از این قسمت می‌توانید تا این قابلیت را تنها برای بازی‌های مورد نظر خود فعال کنید.

این قابلیت برای بسیاری از افراد می‌تواند مفید باشد؛ مانند افرادی که تنها یک مانیتور دارند و نمی‌توانند در یک مانیتور بازی و در مانیتور دیگر نرم‌افزار دیگری را باز داشته باشند؛ این قابلیت برای افرادی که از مانیتور اولترا واید استفاده می‌کنند نیز بسیار مفید خواهد بود.

به علاوه این اتفاق نشان دهنده اهمیت گیمینگ برای مایکروسافت است و در حال توسعه دادن سیستم‌عامل خود برای ارائه تجربه هرچه بهتر به کاربران گیمر خود است و همه را به فکر وا می‌دارد که در مرحله بعدی مایکروسافت چه قسمتی از ویندوز ۱۱ را می‌تواند برای ارائه تجربه بهتر برای گیمینگ بهبود دهد؟

منبع خبر: WindowsLatest

بیشتر بخوانید:

نظرات خود را ثبت کنید