close
بررسی محصولاتگیمینگ

لاجیتک G402، بررسی یکی از مناسب قیمت ترین و حرفه ای ترین ماوس های گیمینگ لاجیتک

لاجیتک G402

ماوس گیمینگ لاجیتک G402 یکی دیگر از تجهیزات گیمینگ نسبتاً قدیمی اما با قابلیت‌ها و ویژگی‌های مناسب است که به دلیل قدیمی بودن آن قیمت مناسبی دارد. همچنین لاجیتک G402 در زمان ارائه‌اش عنوان سریع‌ترین ماوس گیمینگ را به خود اختصاص داد و در این مطلب به بررسی این ماوس گیمینگ از لاجیتک می‌پردازیم.

معرفی لاجیتک G402

لاجیتک G402 یکی از حرفه‌ای‌ترین ماوس‌های برند Logitech G بود که دارای ماکسیموم DPI 4000 بود که نسبت به رقبایش عدد زیادی محسوب نمی‌شد؛ اما جایی که این ماوس گیمینگ از هر ماوس دیگری پیشی می‌گرفت پشتیبانی سنسور اپتیکال این ماوس از حرکاتی با شتاب ۵۰۰ IPS یا اینچ بر ثانیه است که در بین رقبایش بی‌رقیب بود.

حتی در بین محصولات دیگر برند لاجیتک تنها ماوس گیمینگی که می‌توانست به این ماوس نزدیک شود ماوس حرفه‌ای‌تر لاجیتک G502 با ۳۰۰ IPS بود.

سنسور لاجیتک G402

ماوس Logitech G402 از سنسور اپتیکالی که به توسعه خود لاجیتک ساخته شده است به نام Fusion Engine استفاده می‌کند. ماوس‌های گیمینگ عادی از سنسورهای اپتیکال استانداردی استفاده می‌کنند که با تغییر جهت و حرکت ناگهانی و سریع ماوس می‌توانند تا در ردیابی حرکت دست شما دچار مشکل شوند.

مشخصات لاجیتک G402

اما سنسور Fusion Engine با اضافه کردن شتاب سنج و جیروسکوپ به سنسور ۳۲-bit از نوع ARM این ماوس می‌تواند متوجه این حرکات ناگهانی شود؛ حتی اگر سنسور اپتیکال شما نتواند جهت و میزان حرکت شما را تشخیص دهد.

به همین دلیل لاجیتک G402 یکی از بهترین ماوس‌های گیمینگ برای انجام بازی‌های شوتر اول شخص، حتی در مقایسه با ماوس‌های جدید محسوب می‌شود.

طراحی Logitech G402

بررسی لاجیتک G402

طراحی ماوس لاجیتک G402 بسیار مشابه بردار بزرگتر خود یعنی لاجیتک G502 است.

این ماوس دارای طراحی ارگونومیک و مخصوص دست راست است و دکمه‌های قابل تنظیم یا ماکرو زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد که با تنظیم آن‌ها می‌توانید تا دستورات زیادی را در حین بازی با سرعت بیشتری به انجام برسانید.

بیشتر بخوانید: دکمه ماکرو چیست

این ماوس دارای ۸ دکمه قابل تنظیم است که دو عدد از آن‌ها برای تنظیم DPI به عددهای بیشتر یا کمتر از عددهایی که توسط نرم‌افزار G HUB برای ماوس مشخص و تنظیم می‌کنید؛ و یکی از آن‌ها دکمه اسنایپر باتن است که به صورت موقت DPI ماوس شما را به کمترین میزان تنظیم شده می‌برد تا زمانی که نشانه گیری کرده‌اید علاوه بر بالا بردن دقت در شلیک، سرعت شما را نیز در انجام این کار افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: دکمه اسنایپر چیست

 

جمع‌بندی

ماوس لاجیتک G402 یکی از حرفه‌ای‌ترین ماوس‌های گیمینگ زمان ارائه خود بود و با توجه به قابلیت‌های فراوان و مناسبی که به کاربر ارائه می‌دهد حالا بعد از گذشت ۷ سال از ارائه این ماوس همچنان از آن می‌توان به عنوان یکی از مناسب‌ترین ماوس‌های گیمینگی که می‌توانید تهیه کنید یاد کرد.

در صورتی که سؤالی درباره ماوس لاجیتک G402 دارید می‌توانید تا آن را در بخش نظرات ثبت کنید تا در اسرع وقت به سؤال شما پاسخ دهیم.

بیشتر بخوانید:

نحوه اتصال کیبورد و ماوس به PlayStation

2 دیدگاه

  1. سلام و عرض ادب
    من یه سوال داشتم که خیلی خیلی ذهنم رو درگیر کرده
    من مدل لاجیتک g402 رو یک سال پیش خریدم یهو بعد ۳ ماه سوخت وسط بازی بعد بردم شرکت گارانتی عوض کردن برام دوباره بعد ۴ ماه سوخت اونم بردم عوض کردم یه نو گرفتم بعد از گذشت ۲ هفته اونم وسط بازی یهو کلا از کار افتاد
    میخواستم بپرسم این مدل اینجوریه یا دلیل خاصی داره سوختن ماوس ؟

    1. با سلام، با توجه به این که این محصول از یک برند اصلی و معتبر ارائه شده نباید با چنین مشکلی مواجه شود؛ معمولا دلیل سوختن لوازم الکترونیکی نوسانات برقی است، با توجه به این که ۳ ماوس مختلف از یک مدل در مدت زمانی نسبتا یکسان دچار یک نوع خرابی شده‌اند پیشنهاد می‌کنیم تا ورودی USB کامپیوتر خود را بررسی کنید.

نظرات خود را ثبت کنید