close
پرزنتر

ریموت کنترل ارائه دیگر یک فناوری قدیمی محسوب می‌شود. امروزه اکثر وب‌کم‌ها و سیستم‌های ویدئو کنفرانس همراه با کنترل فروخته می‌شوند اما دوربین‌هایی مُد شده‌اند که خودشان حرکت می‌کنند. علاوه بر این هاب‌های مرکزی که از طریق شبکه، ارتباطات و سیستم‌های اتاق کنفرانس را کنترل می‌کنند، نیز به روند جدیدی در فناوری تبدیل شده‌اند. این فناوری چیزی فراتر از اپلیکیشن‌های موبایل برای کنترل دوربین‌هاست. هنوز یک ریموت کنترل مشترک برای کنترل تمام سیستم‌ها وجود ندارد. اما این بدین معنا نیست که ریموت کنترل و پرزنتر ناکارآمد شده‌اند و باید کنار گذاشته شوند.

ممکن است در یک موقعیت خاص نیاز به ریموت کنترل را احساس کنید؛ برای مثال وقتی که به صورت همزمان باید هم به اعضای داخل اتاق کنفرانس و هم به مخاطب آنلاینی که در جای دیگری حضور دارد ارائه دهید. در این حالت یک ریموت کنترل ویدئو کنفرانس که این امکان را به شما می‌دهد تا بدون وقفه از سخنرانی به ارائه محتوای چندرسانه‌ای تغییر فاز بدهید، کارایی بسیاری خواهد داشت. در واقع، یک پرزنتر در کنار توانایی‌های دوربین با پردازش زوم‌خودکار و کادربندی، به شما کمک می‌کند تا بدون دست زدن به ماوس و کیبورد، تماس‌ها را در کل کنفرانس مدیریت کنید.

پرزنتر لاجیتک Spotlight

پرزنتر

ویدئو کنفرانس شاید به عنوان جایگزین مکالمه‌های رو در رو استفاده شود، اما همچنین یک رسانه دیجیتال است که می‌تواند برای ارائه‌های چندرسانه‌ای بسیار مناسب باشد. شما علاوه بر پاورپوینت می‌توانید از ویدئو، موسیقی، پخش زنده و مدیریت پیام استفاده کنید. یک ریموت کنترل ارائه مانند پرزنتر Spotlight محصول شرکت Logitech (با قیمت ۱۲۹٫۹۹ دلار) برای این طراحی شده که ارائه بدون نیاز به استفاده از دست و با مشارکت و تعامل حداکثری انجام شود.

این پرزنتر کوچک و باریک مانند یک پوینتر لیزری قوی است که می‌تواند ارائه‌های تصویری را شروع، تمام، بزرگنمایی و هایلایت کند. با USB و  بلوتوث، برد این پرزنتر به ۳۰ متر می‌رسد. این پرزنتر به حرکت حساس است، از این رو لازم نیست از جای خود بلند شوید، برای نمایش تصاویر بر روی موس کلیک کنید.

Spotlight کارایی بهتری دارد، اما پوینترهای قدیمی نیز همچنان جایگاه خود را حفظ کرده‌اند. یکی از این محصولات، R500 (با قیمت ۵۹٫۹۹ دلار) است. R500 از یک کنترل ساده برای تغییر اسلایدها و یک لیزر قرمز برای اشاره تشکیل شده است. این پوینتر به اندازه Spotlight  نوآوری ندارد. ساده است و کار با آن آسان است، از فاصله ۲۰ متری به خوبی کار می‌کند و با ویندوز و مک سازگار است.

این دو محصول دو سر یک طیف از محصولات هستند و محصولات متنوع زیادی بین این دو محصول وجود دارد.

کلیک‌‌کننده‌ها، پوینترها و انگشترها: کنترل‌های دیگر برای دستگاه ویدئو کنفرانس

دستگاه ریموت کنترل ارائه شما باید جوری باشد که شما را در حین ارائه از حرکت به سمت کامپیوتر بی‌نیاز کند. باید بتوانید با دست‌‌های خود ژست‌های لازم برای ارائه بگیرید و به راحتی و در حالت طبیعی (در طبیعی‌ترین حالت ممکن و در مقابل حضار) روی دستگاه کلیک کنید. روش‌های زیادی برای رسیدن به این سطح از راحتی وجود دارد.

خودکار مدل پوینتر لیزری Amerteer برای ورق زدن صفحات

Amerteer

همان طور که از نام محصول مشخص است، این یک پوینتر و کنترل برای اسلایدها است که در یک استوانه تعبیه شده است و نگه‌داشتن آن مثل یک خودکار آسان و طبیعی است. قیمت آن کمی از ۱۰ دلار بیشتر است، بنابراین فناوری پیچیده‌ای ندارد، اما با آن می‌توانید صفحات را ورق بزنید، هایپرلینک‌ها را فعال کنید و به جزئیات موجود در ارائه خود اشاره کنید.

پوینتر هوشمند SP600 Satechi

Sutechi کمی از خودکار Amerteer گران‌تر است، اما در کل ارزان محسوب می‌شود. این محصول به طور کامل برنامه‌پذیر است، بنابراین می‌توانید کارکرد دکمه‌های آن را تعیین کنید تا کارایی آن برایتان بیشتر شود. این محصول قابلیت عملکردی شبیه موس را دارد که قدرت کنترل شما را افزایش می‌دهد. سبک است و ظاهر و حس خوبی دارد و برد آن به ۱۰۰ متر می‌رسد.

انگشتر Amerteer

Amerteer

شرکت Amerteer بالاترین تنوع را در محصولات ریموت کنترل ارائه دارد. انگشتر (با قیمت ۱۹٫۹۹ دلار)، بر روی انگشت اشاره نصب و با شصت کنترل می‌شود. این باعث می‌شود بتوانید مانند یک جادوگر، کنترل را از دید مخاطبین خود پنهان کنید. کارایی این انگشتر مثل محصولات Logitech که به آن‌ها اشاره کردیم نیست، اما اگر می‌خواهید با دقت بالا ارائه چندرسانه‌ای خود را مدیریت کنید، این ابزار به شما کمک می‌کند.

پرزنتر بی‌سیم BlueBeach

نکته مثبت BlueBeach این است که همه جا، با هر دستگاهی و هر نرم‌افزاری کار می‌کند. از رایانه‌های شخصی سنتی و سیستم‌های مک گرفته تا دستگاه‌های اندروید و تب‌لت‌ها. راه‌اندازی BlueBeach ساده است و نیاز به دانلود و معطلی ندارد و به صورت پلاگ اند پلی انجام می‌شود. البته این مورد هم کارایی پرزنتر Spotlight را ندارد.

تمام این دستگاه‌ها طراحی و کارکرد ساده‌ای دارند، اما قابلیت‌های زیادی مثل راحتی و عدم نیاز به جابجایی در طول ارائه برای کاربر فراهم می‌کنند. این دستگاه‌ها را به یکی از سیستم‌های پیشرفته دوربین ویدئو کنفرانس مثل Cisco’s Spark Room Kit که قابلیت تشخیص و ردیابی فردی که صحبت می‌کند را دارند متصل کنید تا یک ارائه زنده ویدئویی را به شکلی مدرن تجربه کنید.

حالا دیگر هنگام ارائه می‌توانید قدم‌ بزنید، راه بروید، ژست بگیرید و محتوای چندرسانه‌ای را بدون خم‌شدن برای استفاده از لپ‌تاپ نمایش دهید. یک وب‌کم با فناوری هوشمند تمرکز شما را افزایش می‌دهد و یک پرزنتر یا پوینتر، فرمان را در دستان شما قرار می‌دهد.

برچسب‌ها : amerteerbluebeachlogitechspotlightارائهپرزنترپرزنتیشنتجهیزات اتاق کنفرانستجهیزات ویدئو کنفرانسجلساتجلسه

نظرات خود را ثبت کنید