close
اخبار

افت ارزش سهام زوم با خبر ارائه واکسن Pfizer برای کووید ۱۹

افت ارزش سهام زوم

با خبر آماده شدن واکسنی برای ویروس کرونا سهام شرکت زوم افت شدیدی داشت. نرم افزار ویدئو کنفرانس زوم که یکی از پراستفاده‌ترین نرم افزار های ویدئو کنفرانس حال حاضر است رشد سریع و کاربران بسیار خود را مدیون قرنطینه‌های ابتدای سال در سراسر جهان بود، به نحوی که با قرنطینه شدن افراد و نیاز به دورکاری کاربران این نرم افزار ۶۳۵ درصد در سال ۲۰۲۰ نسبت به ۲۰۱۹ افزایش پیدا کرد.

اما تا خبر از ارائه واکسنی توسط شرکت Pfizer با همکاری شرکت BioNTech با تأثیرگذاری بیش از ۹۰ درصد در سراسر جهان شنیده شد سهام این شرکت کاهش ارزس بسیار شدیدی را تجربه کرد.

افت ارزش سهام زوم در ابتدا به میزان ۱۵ درصد بود و سهام این شرکت همچنین در حال کاهش است.

درست است که این افت ارزش سهام زوم تنها ارزش آن را به میان ماه سپتامبر کاهش داده‌است، اما این موضوع نشان دهنده این است که این شرکت خدمات دهنده نرم افزار بسیار وابسته به میزان دورکاری، آموزش مجازی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در سراسر جهان است.

نتایج تأثیرگزاری و عملکرد این واکسن بر اساس آنالیزهای اولیه انجام شده بر نتایج مرحله سوم تست آن بر روی افراد تحت نظارت بدست آمده‌است.

در این مرحله واکسن بر ۴۳،۵۳۸ نفر که ۴۲ درصد این افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای بودند به صورت تستی و در دو دز به این افراد تزریق شده‌است و تأثیرگزاری بالای ۹۰ درصدی آن بعد از گذشت ۲۸ روز از تزریق اولیه و ۷ روز از تزریق ثانویه به دست آمده‌است.

اما همچنان تأثیرگذاری واقعی این واکسن می‌تواند در عمل متفاوت باشد و مقداری کمتر یا بیشتر باشد.

همچنین نتایج اولیه فاز سوم تست واکسن کوید ۱۹ نشان دهنده کارکرد این واکسن و کمک آن به جلوگیری از شیوع این ویروس است.

همچنین با تکمیل شدن آنالیزهای مورد نیاز در مورد میزان تأثیرگذاری و افزایش بازه زمانی تأثیرگذاری آن بر افراد مورد مطالعه می‌توان به اطلاعات بسیار بیشتری نیز دریافت کرد.

نظرات خود را ثبت کنید