close
Rear View Of Couple Connecting Television Channel Through WiFi On Digital Tablet At Home

دنیای ویدیو کنفرانس روز‌بهروز کوچک‌تر می‌شود. وب‌کم‌های قابل حمل کمی از قمقمه بزرگتر هستند. جلسات گروهی در فضاهای کوچک انجام می‌شوند. و حتی تلفن‌های هوشمند شما می‌توانند از تماس‌های تصویری میان ۵۰ نفر میزبانی کنند. اما زمانی که تصاویر آن طرف خط به پیکسل‌های محدود صفحه نمایش موبایل کاهش پیدا می‌کنند، مطلوبیت تماس تصویری کاهش پیدا می‌کند. اگر بخواهید تصویر تلفن همراه را بزرگتر کنید، می‌توانید این کار را بدون نیاز به سیم نیز انجام دهید وبرای داشتن تصویر صاف‌تر در جلسات، صفحه نمایش را بهپروژکتور منتقل کنید. این فناوری اسکرین میرورینگ نام دارد و این کار بر روی اسکایپ می‌تواند تجربه جلسات ویدیویی را ارتقاء دهد.

کستینگ در برابر اسکرین میرورینگ

اسکرین میرورینگ یک نسخه از های‌تک از فناوری کستینگاست که در تلوزیون‌های هوشمند رایج است. اپلیکیشن‌هایی مانند نت‌فلیکس و دستگاه‌هایی مانند گوگل کروم‌کست از قابلیتخروجی تصویری برخوردارند که به کاربران این امکان را می‌دهد تا محتوای چندرسانه‌ای تلفن‌ خود را روی صفحه نمایشتلوزیون پخش کنند. در اصل، شما از تلفن (یا تبلت یا لپ‌تاپ) به عنوان یک آنتن برای دریافت اطلاعات استفاده می‌کنید و برای مشاهده تصویر بزرگ‌تر بر روی مانیتور مورعلاقه خود، آن را بازپخش می‌کنید.

اما این دستگاه‌های کستینگ تنها با محصولاتی که تولید‌کنندگان یکسان دارند، سازگار هستند (برای مثال اپل تی‌وی تنها با محصولات اپل کار می‌کند) و باید از قبل آماده شوند و باید ارتباط بین منبع و صفحه نمایش برقرار باشد.

این موضوع با استفاده مدرن از ویدئو کنفرانس همخوانی ندارد، در این شرایط جلسات آنی برگزار می‌شوند و معمولاً ازفناوری‌های مختلف استفاده می‌شود. اسکرین میرورینگ اگر به شکل صحیح انجام شود، مشکلاتی کستینگ را نخواهد داشت و با جایگزین کردن رابط‌های قابل حمل بین تلفن همراه و صفحه نمایش ارتباط و نمایش را ممکن می‌سازد.

Prijector، دستگاهی قابل حمل برای اسکرین میرورینگ

روندها در ویدئو کنفرانس به سمت طراحی‌های کوچک‌تر و خلاق‌تر حرکت می‌کند، در همین حین دامنه ارائه‌دهنده‌های ویدئو کنفرانس و سخت‌افزارهای آن رو به گسترش است. ما در این وبسایت تعداد زیادی اپلیکیشن و پلتفرم ویدئو کنفرانس و همچنین انواع سخت‌افزار را بررسی کرده‌ایم. با توجه به تنوع و گستردگی این گزینه‌ها، بهتر است به فکر لوازم جانبی بود که ارتباط میان تجهیزات را تسهیل کند.

یکی از این دستگاه‌ها Prijector از شرکت Boole است. این دستگاه اسکرین میرورینگ به صورت بی‌سیم با دستگاه اندروید و IOS، لپ‌تاپ و دستکاپ شما ارتباط برقرار می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد تا محتوا را بر روی صفحه نمایش بزرگتر ارائه کنید و با پلتفرم‌های مختلف ویدئو کنفرانس سازگاریدارد. این دستگاه بیشتر به عنوان یک دستگاه ارائه یا پروژکتور دیجیتال به فروش می‌رسد، اما برای به اشتراک‌گذاری تصویر در صفحه نمایش دیگر نیز کاربرد دارد. این یک راه‌حل سخت‌افزاری است، پس باید این دستگاه را همراه خود داشته باشید و یا یکی از آن را در دفتر نگهداری کنید. راه‌اندازی این دستگاه سریع انجام می‌شود و با هر دستگاهی سازگار است.

Prijector می‌تواند به طور مستقیم با یک وب‌کم ارتباط برقرار کند؛ این یعنی در ویدئو کنفرانس با این محصول، می‌توانید از کنترل‌ و شفافیت بالاتر یک وب‌کم اکسترنال استفاده کنید و کمتر به دوربین‌های ضعیف لپ‌تاپ وابسته باشید.

اسکرین میرورینگ در اسکایپ

با ترکیب مناسب موبایل‌های اندرویدی و تلوزیون هوشمند، می‌توانید محتوای چندرسانه‌ای را بدون این که نیاز باشد از رابط‌هایی مثل Prijector Pro استفاده کنید، از روی موبایل روی تلویزون هوشمند پخش کنید.

اما این روش قابلیت‌های مختلف Prijector Pro را ارائه نمی‌کند. اما همان طور که USBها جای CDها را گرفتند و رایانش ابری جای ذخیره‌سازی داده‌ها در دیتاسنترهای محلیرا گرفته، در این زمینه‌ هم تحولاتی رخ خواهد داد. اگر بتوانیدیک نسخه نرم‌افزاری از Prijector Pro را دریافت کنید و آن را روی پلتفرم ویدئو کنفرانس مانند اسکایپ متصل کنید، در این صورت می‌توانید مشکل صفحه نمایش کوچک موبایل را برطرف کنید.

در این شرایط، می‌توانید هر اتاق با صفحه نمایش دیجیتال را صرف نظر از دوربین و یا اسپیکر در آن اتاق وجود داشته باشدبه اتاق ویدئو کنفرانس تبدیل کنید. حتی می‌توانید یک تماس ویدیویی برنامه‌ریزی نشده را با موبایل برگزار کنید و بعد رو‌به‌روی صفحه نمایش بزرگتر قرار بگیرید تا تصاویر را با جزئیات بیشتری ببینید.

البته این فناوری، تلوزیون شما را به یک دریافت‌کننده یا ارسال‌کننده دوطرفه تبدیل نمی‌کند و همچنان به دوربین موبایل یا دوربین لپ‌تاپ نیاز دارید. اما حتی بدون وب‌کم لپ‌تاپ می‌توانید یک تماس تصویری را از موبایل انچام دهید تا ویدئو کنفراس در اندازه واقعی انجام شود.

برچسب‌ها : اسکرین میرورینگتماس ویدیوییراهکارهای ویدئو کنفرانسنمایش روی تلویزیون

نظرات خود را ثبت کنید