close
اتاق ویدئو کنفرانس

اگر شرکت شما فضای کوچکی در اختیار دارد، حتماً دغدغه طراحی فضاهای مختلف کاری به صورت بهینه را دارید. محدودیت‌های بودجه شرکت‌های کوچک، باعث می‌شود تا در دفتر کار از منابع مشترک استفاده کند. در این شرکت‌ها، همه باید از فضای کافی برای انجام کارها برخوردار بوده و جای مانور داشته باشند. اگر یک اتاق جداگانه برای جلسات گروهی در دفتر وجود داشته باشد، این فضا باید بتواند چندین نقش را ایفا کند، باید جلسات داخلی و جلسات با مشتریان در این مکان برگزار شوند و همچنین شرکت بتواند از این اتاق به عنوان اتاق ویدئو کنفرانس نیز استفاده کند. خوشبختانه، چند روش ارزان و فناوری پایین برای استفاده از دارایی‌ها از طریق طراحی اتاق ویدیو کنفرانس وجود دارد.

خلوت کردن اتاق ویدئو کنفرانس

شرکت دریپر (Draper Inc.) دقیقاً می‌داند نیاز شرکت‌های کوچک چیست. این شرکت یک محفظه برای دوربین ویدئو کنفرانس تولید کرده است که سخت‌افزار را در سقف نگه می‌دارد و در همین حین اتاق زیر دوربین برای اهداف دیگر استفاده می‌شود و در صورت نیاز دوربین تا سطح چشم پایین می‌‌آید.

شاید این فناوری در دنیای ویدئو کنفرانس چندان پیشرفته به نظر نرسد، اما قیمت آن در بازار ۱۲۰۰۰دلار است و بیشترین مشکل مربوط به جاگیر بودن سیستم ویدئو کنفرانس را برطرف می‌کند (صوت و تصویر) و دوربین باکیفیتی همراه با میکرفون ارائه می‌کند که منطبق بر استانداردهای روز است.

این دوربین را با رایانه صفحه تخت نصب‌شده روی دیوار ترکیب کنید و تنهای فضای اشغال‌شده در اتاق چندمنظوره همین صفحه نمابیش خواهد بود. با توجه به آویزان بودن سخت‌افزار از سقف و نصب بقیه سخت‌افزطارها روی دیوار، لازم نیست فضای میز را خالی کنید، فقط باید بهترین تنظیمات را انتخاب کنید.

حتی راه‌حل‌های های‌تک نیز برای کاهش فضای مورد نیاز اتاق ویدئو کنفرانس وجود دارد.

هاب ویدئو کنفرانس برای کاهش فضای اشغال‌شده

افزایش استفاده از ویدئو کنفرانس (امروز نسبت به دو سال قبل ۸۷ درصد بیشتر از ویدئو کنفرانس استفاده می‌شود و ۵۰ درصد از اتاق‌های جلسات تا سال ۲۰۲۰ به دوربین ویدئو کنفرانس تجهیز خواهند شد)، باعث شده تا بزرگترین شرکت‌ها در این صنعت به سوی افزایش سادگی و در دسترس بودن فناوری‌های مورد نیاز ویدئو کنفرانس گام بردارند.

گوگل و سیسکو وایت‌برد دیجیتال را برای شرکت‌های کوچک بازسازی کرده‌اند. دستگاه‌های لمسی مانند جعبه Spark room kit سیسکو برای راه‌اندازی سریع و استفاده از فعال‌سازی صوتی با موبایل هوشمند کاربر در ارتباط هستند و با آن‌ها می‌توان به طور دائم از امکانات ویدئو کنفرانس استفاده کرد بدون آنکه نیازی به استفاده از سخت‌افزارهای سنگین روی میز اتاق ویدئو کنفرانس باشد.

در یک تلاش مشابه برای تسهیل تجربه تماس، شرکت مایکروسافت با شرکت‌های Logitech، Crestron و Polycom همکاری می‌کند تا Skype Room Systems رومیزی را تولید کند که از قابلیت‌های یک داک ساده استفاده می‌کند. نسخه Logitech این فناوری برای اولین بار منتشر شده است و با قراردادن یک تبلت در داک اصلی قابل‌دسترس است. این تجهیزات هم از طریق رابط کاربر لمسی کار می‌کنند و به کاربران این امکان را می‌دهند با چند فشار انگشت از تماس‌های تصویری بهره‌مند شوند. بعد از این که تماس ویدئویی به اتمام رسید، می‌توانید تبلت را بردارید و اتاق را ترک کنید، به همین سادگی.

می‌توانید ویژگی‌های صوتی و تصویری این دستگاه‌ها را بدون آنکه فضای بشتری اشغال شود، ارتقاء دهید برای این منظور از میکروفون‌ها و دوربین‌های سقفی یا از دستگاه‌هایی که قابلیت اتصال با USB دارند استفاده کنید.

تمام این دستگاه‌ها از جمله دوربین سقفی در صورتی که اتاق را برای کار دیگری نیاز داشته باشید، به سادگی پنهان می‌شوند، اما ایده‌های ساده‌ای برای طراحی اتاق ویدئو کنفرانس وجود دارند که باید در طراحی اتاق چند منظوره خود به آن‌ها توجه داشته باشید.

دکور اتاق ویدئو کنفرانس

در صورتی که فضای اتاق چنرمنظوره کم باشد، برای حفظ ماهیت منعطف این اتاق طراحی آن باید با در نظر گرفتن نیازهای صوتی و تصویری ویدئو کنفرانس انجام شود.

برای مثال، بهتر از رنگ‌های مات برای دیوار استفاده کنید تا حواس بیینده در حال تماس پرت نشود و یا ارسال پیام با مشکل روبه‌رو نشود. این دقیقاً مانند انتخاب لباس مناسب برای تأثیرگذاری بر مخاطب است، الگوهای راه‌راه و اشکال هندسی بزرگ ممنوع است، زیرا به آسانی تار می‌شوند و اگر اتصال اینترنت ضعیف باشد تصاویر محو و نامشخص خواهند شد.

چند نکته مهم دیگر نیز وجود دارند که باید به آن‌ها توجه کرد:

  • نور خورشید: یک اتاق با چشم‌انداز بیرونی برای افراد داخل ساختمان مناسب است، اما نور خورشید می‌تواند در تماس تصویری مشکل ایجاد کند.
  • مبلمان: در انتخاب مبلمان اتاق ویدئو کنفرانس کارکرد از شکل مهم‌تر است، یک محیط شیشه‌‌ای یه انعکاس تصویر و صوت منجر می‌شود و یک اتاق شلوغ باعث حواس‌پرتی می‌شود و بهتر است تیم شما پشت یا داخل صندلی‌ها و میزها گم نشوند.
  • لوازم جانبی: هر چیزی که پشت و کنار فرد تماس‌گیرنده قرار داشته باشد همراه با او در تصویر ظاهر می‌شود. نقاشی‌ها یا پوسترهای نامناسب و یک اتاق شلوغ باعث حواس‌پرتی می‌شود.

بهتر است همه چیز را ساده نگه‌دارید تا بتوانید از اتاق برای تماس تصویری هم استفاده کنید، حتی اگر اتاق بیشتر برای مراسم‌های تشریفاتی استفاده می‌شود.

برچسب‌ها : اتاق ویدئو کنفرانستجهیزات اتاق کنفرانستجهیزات ویدئو کنفرانسکنفرانسهمکاری ویدئویی

نظرات خود را ثبت کنید