close
گیمینگ

مکان ۵۰ قطعه فضایی در GTA V | قطعات فضایی جی تی ای در کجای نقشه واقع شده‌اند؟

قطعات فضایی GTA V

مجموعه بازی‌های GTA همیشه به داشتن ایستراگ‌های فراوان شهرت داشتند و حتی با گذشت نزدیک به ۲۰ سال از انتشار آن‌ها، همچنان بحث‌هایی درباره وجود برخی از ایستراگ‌ها بین طرفداران بازی وجود دارد. امروز قصد داریم تا به یکی از ایستراگ‌های وقعی بازی بپردازیم: ۵۰ قطعه فضایی در GTA V و موقعیت آن‌ها در نقشه.

خبر فوری: GTA 6 معرفی شد | معرفی رسمی GTA 6 و انتشار ویدئو تریلر

سفینه فضایی در GTA V

قطعات فضایی جی تی ای

در آخرین نسخه از مجموعه بازی‌های Grand Theft Auto که GTA V نام دارد برای هر شخصیت بازی در سطح شهر مراحلی به نام Strangers and Freaks وجود دارد که در ابتدا موقعیت آن‌ها مشخص نیست و بعد از پیدا کردن فردی که مراحلی را در دست شخصیت بازی قرار می‌دهد شروع می‌شود.

یکی از این مراحل مربوط به فردی است که معتقد است فضایی‌ها وجود دارند و زمانی را روی سطح زمین و در طول شهر San Andreas زندگی کرده‌اند و این فرد برای اثبات فرضیه خود نیاز به جمع‌آوری قطعات فضایی که در طول نقشه وجود دارند، دارد.

این مراحل مربوط به Franklin است و با دیگر شخصیت‌های بازی نمی‌توانید مراحل قطعات فضایی در GTA V را پشت سر بگذارید.

اما این ۵۰ قطعه فضایی در GTA V در کچای نقشه گسترده این بازی وجود دارند؟ در ادامه موقعیت دقیق ۵۰ قطعه فضایی در جی تی ای را به شما نشان خواهیم داد.

بیشتر بخوانید:

موقعیت ۵۰ قطعه فضایی در GTA V

نقشه قطعات فضایی GTA V

در نقشه بالا موقعیت تقریبی تمام این قطعات ثبت شده‌است و در ادامه به ترتیب بالا موقعیت دقیق این قطعات را معرفی می‌کنیم.

  1. مسیر گلی که به سمت یک لوله فاضلاب بزرگ وجود دارد در این موقعیت است، قطعه فضایی در جلوی ورودی این لوله قرار دارد.
  2. دو دام در این موقعیت از نقشه وجود دارند و بین آن‌ها مسیر پله وجود دارد؛ از این پله‌ها بالا بروید و به سمت پشت بام سمت چپ بروید. به یک ساختمال کوچک می‌رسید، از نردبان در کنار آن بالا بروید و روی لوله فلزی میان دو بام بپرید. به حرکت خود روی لوله به سمت بام دیگر ادامه دهید تا در میانه‌های مسیر قطعه فضایی شماره دو را پیدا کنید.
  3. برای پیدا کردن قطعه فضایی شماره ۳ باید به محله Rancho Neighborhood بروید. در این لوکیشن سازه‌های هنری بزرگی وجود دارند؛ از ورودی آن وارد شوید و قطعه فضایی را در این لوکیشن پیدا خواهید کرد.
  4. این قطعه فضایی در جی تی ای در قسمت جنوبی فرودگاه و کنار سطل زباله آبی رنگ واقع است.
  5. این قطعه فضایی GTA V در لوکیشن نقشه و در یکی از دو استبل بزرگ وجود دارد، با ورود به استبل درست قطعه را در انتهای استبل خواهید دید.
  6. این قطعه فضایی در استبلی وجود دارد که در کنار آن چند حعبه چوبی قرار دارد.
  7. این قطعه نیز در میان زمین و در کنار چند کومه علف خشک قرار دارد.
  8. در این لوکیشن اتاقکی وجود دارد که قایق شکسته‌ای در آن است؛ قطعه فضایی GTA V در این اتاق است.
  9. در این لوکیشن تپه‌ای وجود دارد که روی آن نقاشی شده‌است؛ قطعه فضایی بعدی بالای این تپه واقع شده است.
  10. قطعه شماره زیر آب است و باید در لوکیشن مشخص شده وارد آب شوید و آن را پیدا کنید.
  11. در این لوکیشن قطعات سنگی قرار دارند که قطعه فضایی جی تی ای روی یکی از آن‌هاست.
  12. پنج دیش ماهواره برگ در این لوکیشن واق شده‌اند، قطعه فضایی روی پله‌های دیش سمت چپ است.
  13. در این لوکیشن یک قایق سفید و آبی رنگ وجود دارد و قطعه فضایی بعدی در کنار این قایق است.
  14. قطعه فضایی GTA V شماره ۱۴ در پشت یک خانه چوبی که در نشقه مشخص است واقع شده‌است.
  15. سنگ‌‎های کنار مسیر خاکی را بالا بروید تا قطعه فضایی بعدی را پیدا کنید.
  16. در این لوکیشن خانه کوچکی وجود دارد و در کنار آن بنر بزرگی با عنوان Welcome وجود دارد؛ قطعه فضایی در کنار بنر است.
  17. این قطعه فضایی درون غار و در سمت راست آن، زیر آب است. استفاده از جت اسکی برای ورود به غار توصیه می‌شود.
  18. قطعه فضایی شماره ۱۸ در ساحل و کنار ورودی غار در این لوکیشن است.
  19. در این لوکیشن رودخانه کم عمقی وجود دارد و در کنار آن چند لوله فاضلاب، قطعه فضایی در جلوی یکی از این لوله‌هاست.
  20. قطعه فضایی جی تی ای شماره ۲۰ در زیر آب و در کنار سازه چوبی در این لوکیشن است.
  21. در این لوکشین پل فلزی که در زیر آن ۳ پایه وجود دارد، قطعه فضایی شماره ۲۱ روی پایه وسطی آن است.
  22. قطعه در این لوکیشن و درون کانتینر سبز رنگ است.
  23. در جزیره کوچک سنگی در نزدیکی خشکی در این لوکیشن دو تخته سنگ صاف و شیب‌دار وجود دارد، قطعه فضایی روی یکی از این سنگ‌هاست.
  24. قطعه فضایی GTA V شماره ۲۴ در لوکشین نقشه و در زیر آب است؛ باید با شنا کردن آن را پیدا کنید.
  25. قطعه فضایی شماره ۲۵ روی سقف بیمارستان است، به کمک نردبان‌ها و پله‌ها بالا بروید تا به هلی‌پد برسید، قطعه در کنار هلی‌پد است.
  26. در زیر آزادراه قسمتی وجود دارد که بی‌خانمان‌ها در آن زندگی می‌کنند؛ قطعه فضایی بعدی در کنار یک مبل است.
  27. در مسیر کوچه که در آن مغازه‌ها وجود دارند به سمت شمال بروید و به سمت راست خود توجه کنید، کوچه کوچکی را خواهید دید که قطعه فضایی در آن واقع شده‌است.
  28. برای دسترسی به این قطعه فضایی نیاز به یک هلیکوپتر دارید، با هلیکوپتر روی ساختمان Penris فرود بیایید و قطعه را بردارید.
  29. برای برداشتن این قطعه فضایی باید تا وارد سیستم تونل فاضلاب شهری شوید و باید از ورودی که در نقشه بالا با عنوان ۲۹a مشخص شده‌است این کار را انجام دهید، سپس در لوکیشن ۲۹b این قطعه فضایی را پیدا خواهید کرد.
  30. در کنار خیابان در این لوکیشن یک تابلو با عنوان Destroy the Ring وجود دارد، نردبان پایه این تابلو را بالا بروید و سپس به سمت جلو بروید تا به نردبان دوم برسید و از آن هم بالا بروید، در قسمت بالایی پشت این تابلو قطعه فضایی GTA V شماره ۳۰ را پیدا خواهید کرد.
  31. این قطعه فضایی جی تی ای در استودیو فیلم‌سازی است، وارد این لوکیشن شوید، سپس به سمت چپ و به سمت راست بروید. از پله‌ها بالا بروید و دو بار پشت سر هم در مسیر خود به سمت راست بپیچید، دوباره پله‌هایی را در مقابل خود خواهید دید، از آن‌ها بالا رفته و از دیوار بالا بروید، قطعه بعدی روی سقف است.
  32. این قطعه در چمن‌زارهای در کنار خیابان در لوکیشن مشخص شده‌است.
  33. برای دسترسی به این قطعه فضایی نیز نیاز به هلیکوپتر خواهید داشت و باید تا آن را از بالای ساختمان این لوکیشن و از درون استخر آن را بردارید.
  34. قطعه فضایی جی تی ای شماره ۳۴ در جزیره کوچکی در یکی از دریاچه‌های زمین گلف است.
  35. این قطعه فضایی در دریاچه Vinewood Lake واقع شده‌است. به قسمت جنوبی این دریاچه و نزدیک به سد رفته، وارد آب شوید و با شنا کردن به عمق این دریاچه می‌توانید این قطعه فضایی را پیدا کنید.
  36. برای این قطعه نیز نیاز به هلیکوپتر خواهید داشت، در این لوکیشن مسیر باریکی با یک ساختمان دایره شکل در انتهای آن خواهید دید؛ با هلیکوپتر روی این ساختمان فرود بیایید و قطعه را بردارید.
  37. این قطعه فضایی در ساختمان تلسکوپ است، از پله‌های سمت چپ ساختمان بالا بروید و قطعه باید روی زمین و سمت راست شما باشد.
  38. در این لوکیشن و در جلو خانه‌ای که در لوکیشن است یک درخت بزرگ و آب نمای دایره شکلی وجود دارد، قطعه روز زمین و در کنار درخت بزرگ است.
  39. در این لوکیشن مسیر رودخانه را به سمت بالا به صورت پیاده بروید و به سمت راست خود توجه کنید، یک غار کوچک در میانه‌های مسیر وجود دارد که قطعه فضایی در این غار است.
  40. این قطعه در پشت خانه قهوه‌ای رنگ واقع شده است.
  41. مزرعه‌ای در این لوکیشن وجود دارد که به صورت ردیف به ردیف تقسیم بندی شده‌است؛ قطعه فضایی GTA V شماره ۴۱ در یکی از این ردیف‌هاست.
  42. از سنگ‌ها به سمت آبشار پایین بروید، قطعه فضایی پشت آبشار است و باید برای برداشتن آن به زیر آب بروید.
  43. این قطعه فضایی در زیر پل جوبی و در کنار پایه سنگی ضلع شرقی واقع شده‌است.
  44. قطعه فضایی شماره ۴۴ در کنار رودخانه و در سمت چپ آن در این لوکیشن واقع شده است.
  45. قطعه فضایی GTA V شماره ۴۵ در بین سنگ‌های کوهستان است و با موتور یا دوچرخه به راحتی قابل دسترس است.
  46. برای دسترسی به این قطعه نیز نیاز به هلیکوپتر خواهید داشت و باید هلیکوپتر را روی پایه‌های شیبدار زیر پل و با دقت فراوان فرود بیاورید و قطعه را بردارید.
  47. این قطعه در زیر پل در لوکیشن مشخص شده است.
  48. این قطعه روی زمین، کنار یک درخت، روی یک سخره است.
  49. در این لوکیشن یک تونل وجود دارد که یک درخت در مقابل آن افتاده است؛ قطعه فضایی شماره ۴۹ در نزدیکی ورودی این تونل است.
  50. ساختمان سیمانی سوخته‌ای در این لوکیشن و در کنار آتش نشانی قرار دارد، از طریق پله‌های اظطراری این ساختماب کوچک به طبق دوم آن بروید، قطعه آخر در این موقعیت است.

جمع‌آوری قطعات فضایی GTA V برای تکمیل ۱۰۰ درصد بزای لازم است. بعد از جمع‌آوری تمام قطعات باید Franklin دوباره مرحله مربوط به این فرد که با او تماس می‌گیرد و نام این مرحله Omega است را برود.

برای جمع‌آوری قطعات فضایی از دیگر شخصیت‌های بازی نیز می‌توانید استفاده کنید، اما برای شروع و پایان آن‌ها باید با Franklin به موقعیت‌ها بروید.

پیشنهاد می‌کنیم تا برای رفتن به تمام لوکیشن‌ها به غیر از لوکیشن داخل فاضلاب از هلیکوپتر استفاده کنید؛ با این کار علاوه بر این که قطعات فضایی جی تی ای شماره ۲۸، ۳۳، ۳۶ و ۴۶ که برای برداشتن آن‌ها نیز به هلیکوپتر دارید را می‌توانید به سادگی بردارید، با سرعت بالایی می‌توانید از یک لوکیشن به لوکیشن بعدی بروید.

منبع: EuroGamer

برچسب‌ها : جی تی ایراهنمای بازی

4 دیدگاه

  1. سلام من ۴۷ تاشو پیدا کردم ۳ تاش مونده و نمیدونم کدوم یکی از این لوکیشنا هست( به ترتیب نرفتم)

    1. با سلام، امکان این که ببینید که کدام‌ها باقی‌مانده‌اند وجود ندارد، باید یک به یک تمام این لوکیشن‌ها را چک کنید. اما پیشنهاد می‌کنیم تا لوکیشن‌هایی که ممکن است اتفاقی به آن‌ها نرفته باشید را ابتدا بررسی کنید، مانند شماره‌های ۲ و ۱۰ و…

نظرات خود را ثبت کنید