close
اخبار

مولتی استریمینگ چیست | چگونه همزمان در چند پلتفرم استریم کنیم؟

مولتی استریمینگ

اگر به استریمینگ می‌پردازید ممکن است تا به پاسخ این سؤال که کدام پلتفرم استریمینگ بهتر است و از آن می‌توانید بیشترین میزان بازدید را بگیرید کدام است. در این مطلب ما به شما می‌گوییم که نیازی نیست تا به دنبال بهترین پلتفرم استریمینگ باشید و می‌توانید با انجام مولتی استریمینگ در همه پلتفرم‌های استریمینگ به صورت همزمان به استریم محتوای خود بپردازید.

مولتی استریمینگ چیست

مولتی استریمینگ به معنای استریمینگ محتوا به صورت زنده در چند پلتفرم مختلف به صورت همزمان است؛ به عنوان مثال تصور کنید که بازی شما به صورت همزمان در پیج‌های YouTube، Facebook و Twitch به صورت همزمان نمایش داده شود.

مولتی استریمینگ

چگونه مولتی استریمینگ کنیم

نرم‌افزار استریمینگ

نرم‌افزارهای استریمینگ مانند Wirecast و vMix به کاربران قابلیت استریم به چندین پلتفرم را می‌دهد. حتی این نرم‌افزار تمام تنظیمات پیشنهادی انکودینگ‌ها و کدک‌های مختلف برای پلتفرم‌های مختلف را نیز دارد و تنها باید تا به Copy و Paste متون RMTP و Stream Key Values خود از CDNهای مختلف و به داخل نرم‌افزار استریمینگ خود بپردازید.

مولتی استریمینگ

اما بدانید که مولتی استریمینگ نیاز به قدرت سخت‌افزاری و پهنای باند اینترنت بیشتری نیز دارد؛ بدین صورت که هر شبکه استریمینگی که انجام می‌دهید میزانی از توان CPU و پهنای باند اینترنت شما را به خود اختصاص خواهد داد و اگر سخت‌افزار کامپیوتر شما بسیار قدرتمند نیست و یا پهنای باند زیادی ندارید باعث افت فریم در تصویر خروجی شما و کندی ارسال تصویر می‌شود.

استریمینگ در فضای ابری

گزینه دیگری که می‌توانید برای انجام مولتی استریمینگ در نظر بگیرید مولتی استریمینگ با کمک فضای ابری و Cloud و استفاده از سرویس‌هایی مانند Switchboard Live است. این سرویس خروجی استریمینگ شما را دریافت می‌کند و آن را در پلتفرم‌های استریمینگ مختلف منتشر می‌کند. همچنین به کمک این سرویس می‌توانید تا در چندین شبکه اجتماعی نیز به صورت همزمان به استریمینگ بپردازید.

مولتی استریمینگ

تمام کارهای مربوط به پردازش و اینترنت نیز توسط سرورهای اسن سرویس انجام می‌شود و بدین معنیست که شما به سرور ابری خود استریمینگ می‌کنید و مولتی استریمینگ توسط این سرور به بقیه پلتفرم‌ها انجام می‌شود. البته به این نکته توجه کنید که این پلتفرم‌ها هزینه‌های مداوم مانند Subscription را نیز به همراه خواهند داشت. اما به احتمال بالا هزینه آن از تهیه یک سیستم سخت‌افزاری قدرتمند و تهیه اینترنت پر سرعت با پهنای باند بالا بسیار کمتر خواهد بود.

مطلب پیشنهادی: کسب درآمد از استریمینگ

مزایای مولتی استریمینگ

مزیت اصلی انجام مولتی استریمینگ در پلتفرم‌های مختلف دسترسی به کاربران بیشتر است؛ اما برخی از مزیت‌های این کار در مرحله اول به چشم نمی‌آیند که به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

پیدا کردن دنبال کنندگان جدید

هر چقدر که در پلتفرم‌های جدیدی به فعالیت بپردازید؛ افراد بیشتر و مختلفی شما را خواهند دید و این کار میزان پیدا کردن مخاطبان جدید را به حداکثر می‌رساند.

استفاده از مزیت‌های هر پلتفرم

هر پلتفرم استریمینگ یا شبکه اجتماعی ویژگی‌های، قابلیت‌ها، مزایا و معایب خود را دارند و با مولتی استریمینگ شمت می‌توانید تا از تمام نکات مثبت هر یک بهره ببرید.

جمع‌آوری اطلاعات راجع به هر پلتفرم

استفاده از تمامی پلتفرم‌ها به شما مشخص می‌کنند که اکثر دانبال کنندگان شما از چه کانال‌هایی استفاده می‌کنند، کاربران در پلتفرم‌های مختلف چه میزان فعالیتی دارند و بسیاری اطلاعات دیگر که می‌‌تواند در آنالیز کردن وضعیت استریم شما و بهبود آن به شما کمک کند.

مولتی استریمینگ

مخاطبان خود را در جایی که حضور دارند جذب کنید

اگر تنها در یک پلتفرم یا در یک شبکه اجتماعی مشغول هستید ممکن است تا کشاندن افراد از پلتفرمی به پلتفرم دیگر کار ساده‌ای نباسد و بسیاری از این افراد پیشنهاد شما را قبول نکنند؛ اما با مولتی استریمینگ هر مخاطبی با هر پلتفرمی می‌تواند به محتوای شما دسترسی داشته باشد.

منتشر کردن خودکار

اگر محتوای شما به صورت پخش زنده نیست برای اینکه ان را منتشر کنید می‌بایست تا آن را در یک پلتفرم آپلود کرده و سپس شروع به آپلود در پلتفرم‌های دیگر خود کنید، اما با مولتی پابلیشینگ می‌توانید تنها با یکبار آپلود کردن محتوای خود ان را به صورت همزمان در دسترس تمامی مخاطبانتان در پلتفرم‌های مختلف قرار دهید.

مطلب پیشنهادی: استریم در توییچ

جمع‌بندی

مزایای مولتی استریمینگ بسیار است، همانطور که گفتیم هر چقدر که از پلتفرم‌های بیشتر و متفاوت‌تری استفاده کنید محتوای شما در دسترس افراد بیشتری قرار می‌گیرد، افراد بیشتری آن‌ها را می‌بینند و رشد دنبال کنندگان شما با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

با توجه به این نکته که مولتی استریمینگ بسیار ساده است اگر شما یک تولید کننده محتوای ویدئویی هستید که این کار را انجام نمی‌دهید، در حال از دست دادن فرصت بزرگی هستید.

نظرات خود را ثبت کنید