close
گیمینگ

مصرف دیتا بازی آنلاین چقدر است؟ فورتنایت، پابجی، کالاف دیوتی و غیره

مصرف دیتا بازی آنلاین

شکل بازی به صورت چند نفره یا مولتی‌پلیر کاملا تغییر کرده و برخلاف گذشته که باید دور یک کنسول جمع می‌شدیم تا چند نفره بازی کنیم، امروز هر کس از اتاق و دستگاه خودش و با اتصال به اینترنت با دوستان خود به صورت آنلاین بازی می‌کند. اما مصرف دیتا بازی آنلاین چقدر است؟ آیا همه بازی‌های آنلاین به یک مقدار دیتا و حجم اینترنت مصرف می‌کنند؟

بازی آنلاین چقدر اینترنت مصرف می‌کند؟

به صورت خلاصه باید بگوییم زیاد نیست، اما می‌تواند با افزایش میزان ساعت بازی شما در روز این مقدار افزایش پیدا کند. در این مطلب با متوسط مصرف دیتا بازی‌های آنلاین محبوب در هر ساعت آشنا خواهیم شد.

حدود مصرف دیتا بازی‌های آنلاین محبوب در هر ساعت

نام بازی آنلاینمصرف دیتا بازی آنلاین در هر ساعت
Fortnite100 MB
PlayerUnkown’s Battlegrounds (PUBG)40 MB
Minecraft40 MB
Overwatch135 MB
Apex Legends120 MB
Microsoft Flight Simulator (2020)700 MB
Dota 2120 MB
League of Legends45 MB
Counter-Strike: Global Offensive250 MB
Team Fortress 280 MB
Call of Duty: World War II40 MB
Call of Duty: Black Ops 480 MB
Call of Duty: Warzone160 MB
Battlefield V100 MB
World of Warcraft40 MB
Monster Hunter: World30 MB
Destiny 2300 MB
Warframe115 MB
GTA V Online60 MB
Rainbow Six Siege70 MB
Rocket League40 MB
Hearthstone3 MB
Teamfight Tactics60 MB
Final Fantasy XIV20 MB
Sea of Thieves30 MB
Fall Guys: Ultimate Knockout70 MB
Starcraft 220 MB

دانلود بازی آنلاین چقدر اینترنت مصرف می‌کند؟

با این که مصرف دیتا بازی آنلاین به هیچ وجه (به غیر از مواد خاص) زیاد نیست، اما دانلود بازی یکی از پرمصرف‌ترین کارهایی است که در اینترنت می‌توانید انجام دهید. اکثر بازی‌های بزرگ جدید حداقل به ۵۰ گیگابایت دیتا برای دانلود شدن نیاز دارند؛ حداقل در کامپیوتر و Xbox و PlayStation که این طور است.

به عنوان مثال Assassin’s Creed Odyssey نیاز به ۴۹ گیگابایت، Red Dead Redemption 2 89 گیگابایت، Call of Duty Warzone 101 گیگابایت،Forza Horizon 5 103 گیگابایت و Microsoft Flight Simulator به ۱۵۰ گیگابایت جای خالی نیاز دارد!

بیشتر بخوانید: سریع ترین ماشین فورزا هورایزن ۵

حتی اگر بازی‌ها را با خرید دیسک بازی تهیه می‌کنید باید به فکر آپدیت‌های بازی که حتما باید آن‌ها را دانلود کنید، باشید. به عنوان مثال پچ‌های Destiny 2 معمولا حدود ۵ گیگابایت هستند و زمانی که دیسک Forza 7 را تهیه می‌کنید، بلافاصله باید بازی را آپدیت کنید که این آپدیت ۵۰ گیگابایت حجم دارد و برای این بازی ۹۵ گیگابایتی شاید به صرفه‌تر باشد تا نسخه دیجیتال آن را تهیه کنید.

زمانی هم که به کنسول‌های نسل جدید، یعنی Xbox Series X و PS5 می‌رسید، حجم بازی‌ها دوچندان می‌شوند؛ به عنوان مثال بازی NBA 2K22 بدون آپدیت روز اول در PS5 93 گیگابایت و Spider-Man: Miles Morales Ultimate Edition 105 گیگابایت و Call of Duty: Black Ops Cold War در هردو کنسول بیشتر از ۱۳۰ گیگابایت است و اگر بخواهید در PC آن را بازی کنید باید حداقل ۲۵۰ گیگابایت فضای خالی برای آن داشته باشید.

البته حجم بازی شما به کنسول شما نیز بستگی دارد، به عنوان مثال اکثر بازی‌های Nintendo Switch برای دانلود و خرید دیجیتال کمتر از ۱۰ گیگابایت هستند.

آیا تفاوتی بین مصرف دیتا بازی آنلاین بین کنسول‌های مختلف وجود دارد؟

دیتا مصرفی هنگام بازی به خود بازی بستگی دارد و تفاوتی نمی‌کند که آیا در حال اجرا بازی فورتنایت در PS4 هستید یا Xbox One یا PC.

بیشتر بخوانید: بهترین گان های فورتنایت

اما مصرف اینترنت توسط دانلود بازی کاملا به مدل کنسول و دستگاه بازی شما وابسته است، اما تفاوت آن‌ها زیاد نخواهد بود. به عنوان مثال Doom Eternal در PS4 41.3 گیگابایت حجم دارد، اما در Xbox One 40 گیگابایت و در کامپیوتر ۳۷ گیگابایت حجم دارد.

مصرف دیتا بازی آنلاین چقدر است؟

بسته به بازی این مقدار می‌تواند متفاوت باشد، اما اکثر بازی‌های آنلاین دارای مصرف دیتا بین ۴۰ تا ۱۰۰ مگابایت در ساعت هستند. با مقادیر متوسط مربوط به هر بازی در این مطلب آشنا می‌شویم.

آیا میزان مصرف دیتا بازی آنلاین در کنسول‌های مختلف متفاوت است؟

خیر، میزان مصرف دیتا بسته به بازی است و نه کنسولی که بازی در آن در حال اجراست.

نظرات خود را ثبت کنید