close
گیمینگ

لپتاپ گیمینگ ارزان قیمت ، چگونه لپتاپ گیمینگ مناسب قیمت انتخاب کنیم؟

لپتاپ گیمینگ ارزان قیمت

لپتاپ‌های گیمینگ های-اند (High-End) و فوق حرفه‌ای برای بازی بسیار مناسب هستند و تمام ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی که از آن‌ها انتظار دارید را به شما می‌دهند؛ اما به عنوان یک کامپیوتر روزانه ،خصوصاً اگر لپتاپ خود را همیشه به همراه دارید، می‌توانند مقداری دردسرساز باشند و باید هزینه بسیار زیادی را برای آن‌ها بپردازید، در حالی که اگر قابلیت بازی با رزولوشن ۴K و رفرش ریت بالاتر از ۲۰۰Hz برای شما اهمیت زیادی ندارد می‌توانید تمام احتیاجات خود را با تهیه یک لپتاپ گیمینگ ارزان قیمت تر برطرف کنید.

اما چگونه باید یک لپتاپ گیمینگ مناسب قیمت انتخاب کنید؟ روی چه قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی باید تمرکز کنید؟ کارت گرافیک؟ پردازنده؟ یا صفحه نمایش و میزان حافظه؟ برای انتخاب لپتاپ گیمینگ ارزان قیمت باید هدف خود را مشخص کنید.

لپتاپ گیمینگ مناسب قیمت

راهنمای خرید لپتاپ گیمینگ ارزان قیمت

دقت کنید که با تهیه یک لپتاپ گیمینگ ارزان قیمت به این معناست که بهترین تجهیزات ممکن و موجود را دریافت نخواهید کرد. از طرفی دیگر اگر مقداری تنظیمات بازی خود را پایین‌تر بیاورید می‌توانید جدیدترین و سنگین‌ترین بازی‌ها را بدون لگ و کندی بازی کنید.

همچنین می‌توانید در آینده با تهیه تجهیزاتی مانند ماوس گیمینگ، کیبورد گیمینگ و مانیتور گیمینگ تجربه بازی خود را نیز بهبود ببخشید.

بیشتر بخوانید: بررسی لاجیتک G810

لپتاپ گیمینگ ارزان قیمت

کانفیگ مناسب برای یک لپتاپ گیمینگ ارزان قیمت

دقت کنید که برخلاف حافظه دستگاه شما، پردازنده و کارت گرافیک لپتاپ قابل تغییر نیستند، به همین دلیل بهتر است تا روی لپتاپی که تجهیزات پردازشی مناسبی دارند سرمایه‌گزاری کنید و در آینده حافظه دستگاه را ارتقا ببخشید.

پیشنهاد ما این است که تا بودجه ۳۰ میلیون تومان به دنبال لپتاپ گیمینگی با کارت گرافیک Nvidia GeForce GTX 1650, 1650 Ti, 1660 Ti باشید. این کارت‌های گرافیک مقداری قدیمی هستند اما همچنان می‌توانند تا جدیدترین بازی‌ها را با تنظیمات Medium و High بدون مشکل اجرا کنند.

در این بازه قیمتی ممکن است لپتاپ‌هایی با کارت گرافیک RTX 3050 را نیز ببینید و با توجه به عدد بالاتر به این فکر باشید که این کارت گرافیک عملکرد بهتری دارد، اما این چنین نیست.

مقایسه RTX 3050 Ti و GTX 1660 Ti

همچنین اگر بودجه شما تا ۳۵ میلیون تومان است می‌توانید به دنبال لپتاپ‌های گیمینگی با کارت گرافیک RTX 3050 Ti نیز باشید.

علاوه بر کارت گرافیت به دنبال ویژگی‌های زیر در یک لپتاپ گیمینگ ارزان قیمت باشید:

  • پردازنده سری AMD Ryzen 4000 و AMD Ryzen 5000 یا Intel 10th Gen و Intel 11th Gen مدل Core i5 یا Core i7
  • حداقل ۸ گیگابایت رم DDR4
  • حداقل ۵۱۲GB حافظه SSD یا حافظه هیبرید ۲۵۶GB حافظه SSD به همراه ۱TB حافظه هارد درایو

اکثر لپ تاپ‌های گیمینگ به شما امکان ارتقا حافظه‌های RAM و حافظه داخلی را می‌دهند پس بهتر است تا هزینه خود را صرف تهیه کارت گرافیک یا پردازنده بهتر نمایید.

با توجه به این موضوع اگر لپتاپ شما مقدار حافظه SSD کمی دارد و هارد درایو نیز به صورت جداگانه ندارد باید یک هارد درایو به صورت اکسترنال تهیه کنید، اکثر بازی‌های امروزی حداقل ۵۰GB حافظه اشغال می‌کنند و بدون وجود حجم بالای حافظه، نمی‌توانید بازی‌های زیادی را به صورت همزمان  روی لپتاپ خود داشته باشید.

بیشتر بخوانید: آیا خرید PS5 منطقی است | آیا خرید PS5 با قیمت دو برابر دلاری آن به صرفه است؟

کیفیت ساخت یک لپتاپ گیمینگ قیمت مناسب

توجه کنید که با تهیه یک لپتاپ گیمینگ ارزان قیمت همانطور که بهترین کانفیگ را دریافت نمی‌کنید، بهترین کیفیت ساخت را نیز نباید انتظار داشته باشید. این به معنای کیفیت ساخت پایین این تجهیزات نیست، به هر حال دارید چیزی در حدود ۷۵۰ تا ۱۰۰۰ دلار هزینه می‌کنید.

اما بهترین کیبورد یا تاچ پد ممکن روی لپتاپ شما قرار نخواهد گرفت، زیرا مانند شما شرکت تولید کننده لپتاپ نیز تمرکز خود را بر ارائه بهترین کانفیگ ممکن با بودجه و قیمت مورد نظر خود برای لپتاپ گیمینگ مناسب قیمت در این بازه قیمتی قرار داده است.

به همین دلیل است که می‌گوییم می‌توانید این تجهیزات را با تهیه کیبورد و ماوس گیمینگ به صورت جداگانه در آینده ارتقا دهید.

بیشتر بخوانید: بررسی لاجیتک G402

همچنین برای تهیه لپتاپ گیمینگ ارزان قیمت با این امکانات می‌توانید نیم نگاهی به بازار لپتاپ‌های دست دوم نیز داشته باشید. لپتاپی که کانفیگ‌های بالا را داراست قدیمی نیست و استفاده زیادی از آن نشده است و همچنان می‌توانید نمونه‌های بسیار سالم و تر و تمیزی از این لپتاپ‌های گیمینگ را پیدا کنید.

در صورتی که سؤالی درباره لپتاپ‌های گیمینگ و یا تجهیزات گیمینگ دارید می‌توانید سؤال خود را در بخش نظرات ثبت کنید تا در اسرع وقت به سؤال شما پاسخ دهیم.

نظرات خود را ثبت کنید