close
بررسی محصولات

بررسی وبکم دل UltraSharp ، تجهیزات عالی، اما کیفیتی کمتر از رقبا

در چند سال گذشته وبکم‌ها به بخش حیاتی از ارتباط ما، خصوصاً در زمینه تجاری تبدیل شده است؛ در سال ۲۰۱۷ لاجیتک به ارائه وبکم لاجیتک BRIO پرداخت که همچنان بهترین و با کیفیت‌ترین وبکم موجود محسوب می‌شود. به همین دلیل Dell با ارائه وبکم با قابلیت فیلمبرداری ۴K تلاش کرد که این جایگاه را از آن خود کند، اما موفق به این کار شده‌است؟ در این مطلب به بررسی وبکم دل UltraSharp می‌پردازیم.

وبکم Dell UltraSharp

این وبکم دارای قابلیت Plug and Play است و برای استفاده از آن و نصب وبکم به کامپیوتر نیاز به نصب نرم‌افزار مخصوصی را ندارید و تنها با اتصال کابل آن می‌توانید تا شروع به استفاده از وبکم کنید، اما برخی از قابلیت‌های ویژه وبکم نیاز به نصب و استفاده از نرم‌افزار اختصاصی Dell را دارد.

این وبکم برای دستیابی به تصویر با کیفیت ۴K و رنج دینامیکی تصویر بالا از یک سنسور ۸٫۳ مگاپیکسلی Sony Stavis CMOS استفاده می‌کند و می‌تواند تا به ضبط ویدئو یا استریمینگ آن با کیفیت ۴K با سرعت ۳۰ و ۲۴ فریم بر ثانیه و با کیفیت Full-HD 1080p با سرعت ۲۴، ۳۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه بپردازد.

زاویه دید این وبکم نیز بین ۳ حالت ۶۵ درجه، ۷۸ درجه و ۹۰ درجه قابل تغییر و تنظیم است و به کمک این تنظیمات می‌توانید انتخاب کنید که آیا می‌خواهید تا محیط کمتری را از فضای پشت سر خود به افراد در تماس نمایش دهید و یا می‌خواهید تا بتوانید افراد بیشتری را در دیدرس وبکم خود قرار دهید؛ البته این قابلیت یکی از قابلیت‌هایی است که برای استفاده از آن نیاز به نصب نرم‌افزار Dell دارید.

متأسفانه وبکم Dell UltraSharp فاقد میکروفون داخلی است و به همراه این وبکم میکروفونی به کاربران ارائه نمی‌شود؛ البته می‌توانید تا به سادگی و با استفاده از هندزفری یا میکروفون اکسترنال و یا یک هدست اداری مناسب که دارای قابلیت نویز کنسلینگ میکروفون باشند به ارتقاء کیفیت صدای خود علاوه بر ارتقاء کیفیت تصویر وبکم بپردازید.

وبکم دل UltraSharp

بررسی وبکم دل UltraSharp : طراحی

قطعا شکی در این مورد نیست که Dell طراحی و ساخت وبکم پرجمدار خود را به طور احسن انجام داده و هیچ جای گله به جای نگذاشته.

بدنه این وبکم یک لوله فلزی آلومینیوم ماشین‌کاری شده‌است. پایه این وبکم به کمک آهنربا متصل است، اما این آهنرباها قدرت زیادی دارند و وبکم در حین استفاده برزش زیادی ندارد و احتمال جدا شدن آن از پایه‌اش به صورت اتفاقی وجود ندارد.

به همراه وبکم دل UltraSharp دو پایه دریافت می‌کنید که یکی برای اتصال به نصب روی مانیتور و صفحه لپتاپ و دیگری برای قرارگیری وبکم روی میز که به عنوان یک سه پایه برای وبکم خود نیز می‌توانید استفاده کنید.

اتثال وبکم دل UltraSharp نیز توسط یک کابل تایپ سی انجام می‌‍شود (Type-C به وبکم و Type-A به کامپیوتر) که ۲٫۵ متر طول دارد تا بتوانید بدون دردسر وبکم خود را در هز موقعیتی که خواستید قرار دهید.

همچنین برای بهبود امنیت وبکم یک کاور لنز برای این وبکم دریافت می‌کنید که به کمک آهنربا به لنز جلویی متصل می‌شود تا جلوی دید وبکم را بپوشاند. همچنین برای جلوگیری از گم شدن این کاور می‌توانید تا آن را در زمان استفاده به کمک آهنرباها به قسمت پشت وبکم بچسبانید.

نرم افزار وبکم دل

بررسی وبکم دل UltraSharp : کیفیت تصویر

دوربین و سنسور یک وبکم مهم‌ترین قطعه آن است. وبکم دل نیز از یک سنسور Sony با اندازه بزرگ ۸٫۳ مگاپیکسلی استفاده می‌کند که دارای قابلیت فیلمبرداری با کیفیت ۴K و تصویربرداری HDR است و از قابلیت تشخیص چهره Windows Hello نیز پشتیبانی می‌کند.

نرم‌افزار تنظیمات وبکم دل UltraSharp (Dell Peripheral Manager) به صورت دستی قابل دانلود و نصب است اما زمانی که وبکم را به کامپیوتر متصل می‌کنید این نرم‌افزار به صورت خودکار دانلود و نصب می‌شود.

در این نرم‌افزار می‌توانید تا به تغییر ویژگی‌های تصویر مانند Sharpness و Smoothness تصویر، تغییر زاویه دید دوربین بین ۳ گزینه ۶۵، ۷۸ و ۹۰ درجه، تنظیم فوکوس خودکار دوربین، زوم، HDR و بسیاری دیگر بپردازید.

همچنین وبکم دل UltraSharp دارای قابلیتی مشابه تنظیم خودکار فری تصویر است که در گذشته مشابه آن را در دستگاه ویدئو کنفرانس لاجیتک MeetUp دیده بودیم؛ قابلیتی که به صورت خودکار فریم تصویر را با توجه به تحرک شما جابه‌جا می‌کند و شما را در مرکز تصویر خود قرار می‌دهد.

نکات منفی Dell UltraSharp

همانطور که در معرفی وبکم دل UltraSharp گفتیم این وبکم فاقد میکروفون داخلی است. این نکته منفی، اما منطقی است، به این دلیل که اگر کسی حاضر است تا هرینه بالای تهیه این وبکم حرفه‌ای را بپردازد به احتمال زیاد از یک میکروفون اکسترنال استفاده می‌کند تا کیفیت صدای خوبی را در ویدیو کال های خود داشته باشد.

اما همچنان نداشتن میکروفون داخلی روی وبکم به این معنیست که اگر از یک کیس خانگی داشته باشد که میکروفون داخلی ندارد یا لپتاپ او فاقد میکروفون‌های با کیفیتی باشد مجبور است تا برای تهیه یک هدست اداری یا یک میکروفون اکسترنال هزینه اضافی بکند.

به همین دلیل وجود میکروفون داخلی، حتی اگر کیفیت بسیار بالایی نداشتند در این وبکم انتظار می‌رفت.

نکته منفی بعدی این وبکم عدم وجود تنظیم برای راست و چپ کردن وبکم است، وبکم دل UltraSharp با زاویه ۹۰ درجه در جهت افقی روی پایه مغناطیسی خود نصب می‌شود و دیگر امکان تنظیم آن در این محور وجود ندارد.

 

 

 

مقایسه وبکم دل UltraSharp

مقایسه وبکم دل UltraSharp با رقبا

رقیب اصلی این وبکم، لاجیتک BRIO است که بعد از گذشت ۴ سال از ارائه این وبکم، همچنان برترین وبکم اکسترنال موجود با در نظر گرفتن کیفیت تصویر، کیفیت ساخت و قیمت آن است؛ کیفیت ساخت آن به خوبی وبکم دل UltraSharp نیست اما کیفیت تصویر آن بسیار بهتر از وبکم جدید Dell است.

رقیب دیگر این وبکم، وبکم  Raze Kiyo Pro است که یک وبکم حجیم است که با توجه به سنسور بسیار بزرگش عملکرد بهتری نسبت به دو وبکم دیگر در سرایط نوری ضعیف دارد، اما در سرایط عالی از لحاظ کیفیت تصویر و کیفیت صدا قابل مقایسه با دو وبکم دیگر نیست و در بین آن‌ها ضعیف‌ترین وبکم محسوب می‌شود.

اگر قصد تهیه وبکم را دارید اما نمی‌دانید کدام وبکم می‌تواند با کمتری هزینه قابلیت‌های مورد نیازتان را در اختیارتان قرار دهد پیشنهاد می‌کنیم تا مطلب راهنمای خرید وبکم را مطالعه نمایید.

نظرات خود را ثبت کنید