close
گیمینگ

بالا بردن لول در Elden Ring و توضیح آمار و لول بندی‌ها

بالا بردن لول در Elden Ring

بازی Elden Ring قطعا نسبت به دیگر بازی‌های Software Games برای تازه‌کاران ساده‌تر است؛ اما همچنان در هنگام ساختن شخصیت خود سوالاتی خواهید داشت. در این مطلب تمام نکاتی که در زمان شروع بازی باید از آن‌ها مطلع باشید، شامل نحوه بالا بردن لول در Elden Ring و موقعیت‌هایی که این اتفاق در آن‌ها خواهد افتاد و مهم‌تر از آن، این که روی کدام آمار بازی خود با توجه به مدل بازی‌تان توجه بیشتری داشته باشید را به شما می‌گوییم.

بیشتر بخوانید: فعال کردن حالت دو تفنگه در Elden Ring

کجا لول بالا می‌رود؟

در ابتدا برای بالا بردن لول در Elden Ring باید به سومین منطقه Grace در محیط آزاد بازی برسید، که البته خیلی زود و در ابتدای بازی اتفاق می‌افتد؛ تنها کافی است نور راهنمایی کننده خود را دنبال کنید تا به این مناطق برسید.

مکان بالا بردن لول در Elden Ring

زمانی که در سومین Site of Grace استراحت کردید، دوشیزه‌ای به نام Melina به سمت شما خواهد آمد که خدمات خود را به شما معرفی خواهد کرد و به شما این امکان را می‌دهد تا لول خود را در این منطقه از بازی بالا ببرید.

کارکرد سیستم لول بندی در Elden Ring

برخلاف بسیاری دیگر از بازی‌هایی که نقش خود را در آن بازی می‌کنید؛ در Elden Ring باید تا لول شخصیت خود را در هر مرحله به صورت دستی بالا ببرید و بالا بردن لول در Elden Ring به صورت دستی انجام می‌شود.

کشتن دشمنان به شما runes می‌دهد (که مشابه Soul در Dark Souls است) که با آن‌ها می‌توانید آمار خود را بهبود دهید. آماری مانند میزان Health، Stamina و دمیج با استفاده از اسلحه‌ها و اسپل‌های مختلف.

 

البته فراموش نکنید که کشته شدن در Elden Ring باعث می‌شود تا rune هایی که جمع‌آوری کرده‌اید اما برای بالا بردن لول استفاده نکرده‌اید را از دست بدهید. البته اگر بتوانید تا دوباره به جایگاه قبلی برسید می‌توانید آن‌ها را از جایی که کشته شده‌اید، بردارید؛ اما می‌گوییم اگر بتوانید، به این دلیل که باید تا دوباره با تمام دشمنانتان از آخرین چک پوینت تا محل کشته شدنتان مبارزه کنید.

اگر هم در این مسیر کشته شوید، Rune های جمع‌آوری شده شما در محل کشته شدن اولیه‌تان از بین خواهد رفت. به همین دلیل بهتر است تا در هر فرصت و قبل از ورود به مناطق خطرناک و مبارزه با دشمنان اصلی بازی، سری به یک Site of Grace بزنید و از Runeها برای بالا بردن لول در Elden Ring استفاده کنید.

آمار و توانایی‌های Elden Ring و کارکرد هرکدام

Vigor

با هر افزایش امتیاز Vigor، HP شما در بازی افزایش پیدا می‌کند و باعث می‌شود تا احتمال جان به در بردن شما در حملات سنگین دشمنان، آسیب افتادن از ارتفاع و خطرات محیط بازی افزایش پیدا کند.

Mind

افزایش Mind، ماکسیموم FP شما در بازی را افزایش می‌دهد و قدرت سحر و جادو شما را بیشتر می‌کند. بالا بردن لول Mind در Elden Ring، اگر که می‌خواهید تا قابلیت‌های ویژه اسلحه خود را استفاده کنید کاربردی خواهد بود.

Endurance

بالا بردن لول Endurance در Elden Ring میزان Stamina شما را افزایش می‌دهد و باعث خستگی ناپذیر شدن شما می‌شود و به شما اجازه می‌دهد تا به صورت مداوم‌تری حمله و دفاع کنید. همچنین میزان Load شما را افزایش می‌دهد تا بتوانید زره‌های سنگین‌تری بپوشید.

Strength

افزایش دادن امتیاز Strength به شما اجازه می‌دهد تا اسلحه‌های سنگین‌تری را با خود حمل کنید و Damage هر اسلحه‌هایی که به این آمار مرتبط‌ اند را افزایش می‌دهد.

Dexterity

Dexterity یک آمار چندمنظوره در بازی است و بالا بردن لول آن در Elden Ring باعث می‌شود تا Damage اسلحه‌های مرتبط افزایش پیدا کند، زمان خواندن اسپل‌ها کاهش پیدا کند، احتمال افتادن اتفاقی از روی اسب کاهش پیدا کند و آسیب افتادن نیز کاهش پیدا می‌کند.

Intelligence

Intelligence یکی از آمار مهم بازی است که Damage اسپل‌ها و اسلحه‌های مرتبط به خود را افزایش می‌دهد و برای یاد گرفتن اسپل‌های جدید باید تا Intelligence شما از یک حد مشخص بیشتر باشد.

نکته: با پیدا کردن سنگ های حافظه در الدن رینگ می‌توانید جادوهای بیشتری با خود حمل کنید. موقعیت سنگ های حافظه در Elden Ring

Faith

افزایش آسیب اسلحه‌های مرتبط به Faith و جادوها (Incantation) نیاز به افزایش امتیاز Faith دارند؛ یاد گرفتن قوی‌ترین جادوها نیز همینطور.

Arcane

بالا بردن لول Arcane در Elden Ring میزان Discovery شما و پیدا کردن آیتم‌ها از دشمنانی که کشته‌اید را افزایش می‌دهد. برخی از جادو‌ها نیز با افزایش این آمار بهبود پیدا می‌کنند.

لول کدام موارد را بالا ببریم؟

با افزایش امتیاز هر یک از این ۸ آمار اصلی می‌توانید لول خود در Elden Ring را بالا ببرید. با نحوه بازی که با آن راحت‌تر هستید و اهداف بلند مدتی که برای شخصیت خود در بازی دارید، نحوه پخش کردن امتیازها بین این ۸ آمار متفاوت خواهد بود.

کسانی که بیشتر از حملات Melee استفاده می‌کنند بیشتر بر آمار Vigor, Endurance و Dexterity یا Strength تمرکز خواهند کرد تا بیشترین Health و Stamina و میزان Damage را داشته باشند. شما همچنین می‌توانید Strength و Dexterity را به صورت همزمان بالا.

بالا بردن لول در Elden Ring به این شکل باعث می‌شود تا در حملات Melee مرتبط با Strength و Dexterity کشنده باشید؛ البته در هیچکدام از آن‌ها عالی نخواهید بود؛ با این حال این کار بهترین گزینه برای بازیکنان محسوب می‌شود که به آن‌ها اجازه می‌دهد تا از اسلحه‌های زیادی بتوانند استفاده کنند.

در عین حال شخصیت‌هایی که بیشتر تمرکز بر سحر و جادو دارند باید تا آمار Mind و Intelligence خود را افزایش دهند تا قدرت جادویی زیادی داشته باشند. شخصیت‌های متمرکزتر بر جادو‌ها (Incantation) بهتر است تا آمار Mind و Faith خود را بهتر کنند تا بتوانند Damage زیادی بدهند و با استفاده از میزان FP زیاد جان خود را پر کنند.

البته این نکته نیز قابل ذکر است که حتی با تمرکز بر سحر و جادو، بهتر است تا به فکر بالا بردن لول به کمک Vigor نیز باشید تا Health Bar بزرگتری داشته باشید؛ برخی از سلاح‌های جادویی نیازمند لول خاصی از Strength و Dexterity نیز هستند و به این معنی‌اند که با این که این آمار، آمار اصلی و مورد توجه شما نیستند؛ اما باید آن‌ها را نیز تا حد لازم افزایش دهید.

البته شما شما می‌توانید شخصیت خود را به صورت ترکیبی بهبود ببخشید و سبک بازی‌های مختلف را نیز با شخصیت خود امتحان کنید تا بهترین ترکیب و نتیجه را برای خودتان پیدا کنید. اما بدانید که انجام این کار در برخی از موقعیت‌های بازی به ضرر شما خواهد بود؛ چرا که قدرت لازم برای شکست دادن یک دشمن اصلی با راحتی را نخواهید داشت و در طول بازی نمی‌توانید تا در هیچکدام از زمینه‌های اسلحه و جادو به حداکثر پتانسیل شخصیت خود برسید.

بیشتر بخوانید:

8 دیدگاه

    1. با سلام، برای این که بتوانید بیشتر از ۲ Spell با خود حمل کنید باید Memory Stone پیدا کنید تا تعداد ظرفیت‌های جادو خود را افزایش دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر مطلب پیدا کردن سنگ های حافظه الدن رینگ را مطالعه کنید.

      1. برای بدست آوردنه زره شمشیر کجارو پیشنهاد میکنین یا کدوم باسارو شکست بدیم؟!
        و ی چیزه دیگه لول مکس الدن چنده ؟

  1. ای کاش زحمت میکشیدید یه مقاله درباره (بهترین روش ها برای جمع کردن رونز در قسمت های مختلف بازی)
    مخصوصاً مناطق اولیه برای افرد تازه کار مثل من تهیه میکردید ✅

    در هر صورت ممنون از شما بابت اطلاعات مفیدتون⚘

نظرات خود را ثبت کنید