close
اخبار

استریم در یوتیوب به صورت مستقیم از Google Stadia

استریم در یوتیوب

قابلیت استریم در یوتیوب قابلیتی بود که توسط گوگل به کاربران شبکه استریمینگ بازی Google Stadia خود وعده داده شده بود و بالاخره این قابلیت به این سرویس با یک آپدیت نرم‌افزاری اضافه می‌شود.

google stadia چیست

Google Stadia چیست

Google Stadia خدمات استریمینگ بازی Cloud base است و منظور از استریمینگ بازی مانند استریمرهایی که با استریم در یوتیوب ویدئوی بازی خود را به اشتراک می‌گذارند نیست، بلکه به این معنی است که شما می‌توانید تا بدون نیاز به تهیه یک کنسول بازی و تنها از طریق اتصال به اینترنت به بازی بپردازید و پردازش‌های مربوط به آن در یکی از سرورهای گوگل انجام خواهد شد و شما به مشاهده استریمینگ ویدئوی بازی خود بین سرور گوگل و تلویزیون خود می‌پردازید.

این فناوری از لحاظ کارکرد بسیار شبیه به فناوری ویدئو کنفرانس است، با این تفاوت که در یک سمت تماس شمایید و در دیگر سمت تماس تصویر زنده بازی است که در حال انجام آن هستید.

استریم در یوتیوب

استریم در یوتیوب در Stadia

قابلیت استریم در یوتیوب از Stadia به کاربران این اجازه را می‌دهد که از طریق لینکی در استریمینگ در حال مشاهده خود به بازی بپیوندند و این اتفاق پله‌ای بزرگ در بازی‌های مولتی‌پلیر آنلاین محسوب می‌شود.

برای اینکه به استریم بازی خود در یوتیوب از Stadia بپردازید تنها کافی است تا نامی را برای استریم خود مشخص کنید و مشخص کنید که آیا محتوای استریمینگ شما مانند میزان خشونت بازی و لحن صحبت شما برای کودکان مناسب است یا خیر. تا حالا اطلاعاتی از کیفیت استریمینگ مشخص نشده‌است.

گوگل در زمان معرفی استریمینگ در یوتیوب از استیدیا از قابلیت استریم با کیفیت ۴K اشاره کرد؛ اما استریم با کیفیت ۴K قابلیتی است که در دسترس افرادی که دارای اکانت پرکیوم باشند قرار خواهد گرفت.

همچنان پشتیبانی برای دستگاه‌های Google Chromecast قابلیت دیگری بود که کاربران همچنان منتظر آن هستند. زمانی که گوگل به معرفی از Google Stadia پرداخت بسیاری آن را به عنوان متفلیکس برای بازی در نظر گرفتند. اما این سرویس استریمینگ بازی مبتنی بر خدمات ابری همچنان در مراحل اولیه خود سیر می‌کند و جای پیشرفت و اضافه شدن امکانات بسیار بیشتری را دارد.

همچنین گوگل اعلام کرد که Google Stadia به زودی از طریق یک نرم‌افزار پایه وب برای دستگاه‌های iPhone و iPad نیز ارائه خواهد شد.

نظرات خود را ثبت کنید