close
اخبار

چگونه ویدئو کنفرانس به اصلی‌ترین فناوری اتاق کنفرانس تبدیل شدند؟

فناوری اتاق کنفرانس

اگر ۵۰ سال پیش کسی به شما می‌گفت که زمانی قادر خوهید بود که با فناوری اتاق کنفرانس با شخصی در سمت دیگری در جهان تماس تصویری برقرار کنید و چهره و صدای او را در مقابل خود و در یک دستگاه کوچک که در جیب شما جای می‌گیرد را مشاهده کنید، به او می‌گفتید خود را معاینه کند یا مطالعه مطالب علمی تخیلی را کنار بگذارد.

امروزه ویدئو کنفرانس به یکی از اصلی‌ترین فناوری‌های روز و به اصلی‌ترین فناوری اتاق کنفرانس تبدیل شده‌است، اما با مطالعه تاریخچه ویدئو کنفرانس مشاهده خواهید کرد که همیشه بدین صورت نبوده است.

اقتدار ویدئو کنفرانس

فناوری اتاق کنفرانس

در گذشته راه‌های بسیاری برای ارتباط اتاق‌های کنفرانس با یکدیگر ارسال Memo، ارتباط تلفنی، ایجاد و به اشتراک گذاری فایل‌ها و بسیاری  دیگر وجود داشت؛ اما اکثر اتاق‌های کنفرانس از فناوری استفاده می‌کردند که استفاده از آن‌ها نسبت به بقیه برای افراد ساده‌تر بود، کنفرانس تلفنی.

اما با بوجود آمدن پلتفرم‌های ارتباطی مانند نرم افزار اسکایپ که قابلیت انجام چندین کار مانند برقراری تماس تلفنی، پت درون برنامه‌ای و ارسال فایل را به صورت همزمان داشتند، تصمیم به استفاده از این دست از نرم‌افزارها گرفتند.

استفاده از این قبیل از نرم‌افزارها باعث بوجود آمدن نرم‌افزارهای ویدئو کنفرانس شد. همچنین اضافه شدن قابلیت‌هایی مانند برقراری تماس تصویری به چندین گروه به صورت همزمان، قابلیت نمایش فایل‌ها و مطالب به صورت همزمان به افراد و شبیه سازی جلسه‌ای که با وجود حضور گروه‌های مختلف در نقاط مختلف جهان، احساس حضور فیزیکی افراد را در یک اتاق به همه‌گان تداعی می‌کرد باعث محبوبیت بیشتر این نرم‌افزارها در میان کسب و کارها شد.

همچنین این نرم‌افزارها مزایایی مانند از بین رفتن هزینه‌های سفر افراد برای حضور در جلسه یا هزینه اجاره اتاق‌های کنفرانس بزرگ برای جای دادن افراد در جلسه را نیز به دنبال داشت. برای مطالعه کامل‌تر درباره این مزایا پیشنهاد می‌کنیم تا مطلب مزایای ویدئو کنفرانس را مطالعه نمایید.

فناوری اتاق کنفرانس‌های آینده

ویدئو کنفرانس هولوگرافیک

یک دهه پیش به دلیل هزینه‌های بالای تهیه تجهیزات ویدئو کنفرانس و سختی استفاده و نگه‌داری از آن‌ها برای برقراری یک جلسه ویدئو کنفرانس، کسب و کارها به این فکر می‌کردند که کدام اتاق کنفرانس خود را به تجهیزات ویدئو کنفرانس تجهیز کنند. اما امروزه با کاهش این هزینه‌ها و راحتی در استفاده و نگهداری این تجهیزات، کسب و کارها به این فکر می‌کنند که هر اتاق را به چه تجهیزات ویدئو کنفرانسی مجهز می‌کنند.

البته این مورد تصمیم مهمتری نیز هست، زیرا تجهیزات ویدئو کنفرانس هر کدام برای استفاده در اتاق‌هایی با ویژگی‌های خاصی طراحی و ساخته شده‌اند و برای اینکه تجهیزات مناسبی را برای اتاق‌های مختلف تهیه کنید می‌بایست تا به دستگاه‌های ویدئو کنفرانس آشنایی کامل داشته باشید.

به همین دلیل نیز پیشنهاد می‌کنیم تا مطلب ویدئو کنفرانس مناسب را در بلاگ کاربران ویدئو کنفرانس مطالعه نمایید.

تا به حال تجهیزات ویدئو کنفرانس علاوه بر سادگی استفاده و هزینه کمتر پیشرفت‌هایی در زمینه کیفیت صوتی و تصویری تماس نیز پیدا کرده‌اند. اکنون دستگاه‌های ویدئو کنفرانسی مانند ویدئو کنفرانس لاجیتک RALLY وجود دارند که با کیفیت ۴K Ultra-HD فیلمبرداری می‌کنند و سادگی برقراری ویدئو کنفرانس به حدی رسیده است که با تهیه یک وبکم مناسب می‌توان یک جلسه ویدئو کنفرانس برقرار کرد و حتی برخی از تجهیزات مانند تجهیزات ویدئو کنفرانس لاجیتک قابلیت‌هایی برای کنترل خودکار دستگاه‌های ویدئو کنفرانس هستند.

پیشبینی می‌شود تا در آینده اتاق‌های کنفرانس به تجهیزات هولوگرافیک مجهز شوند و تماس‌های تصویری به صورت سه بعدی برقرار می‌شوند.

آینده ارتباطات ویدئو کنفرانس خواهد بود و ما می‌بایست تا خود را برای چنین آینده‌ای آماده کنیم. در حال حاضر فناوری اصلی اتاق کنفرانس که مورد استفاده قرار می‌گیرد فناوری ویدئو کنفرانس است و با رشد این صنعت و تجهیزاتی که برای برقراری این نوع تماس مورد استفاده قرار می‌گیرد تنها با گذشت زمان و فرا رسیدن فناوری اتاق کنفرانس‌های آینده می‌توان به آشنایی کامل این تجهیزات رسید.

برچسب‌ها : اتاق کنفرانستجهیزات ویدئو کنفرانس

نظرات خود را ثبت کنید