close
پخش زنده رویدادها

با امکاناتی که فقط کمی فراتر از گوشی یا وب‌کم‌های عادی هستند، می توانید به صورت رایگان ویدئویی را به صورت زنده به اشتراک بگذارید و در دسترس همگان قرار دهید. تقریباً یک دهه است که نمایش زنده همراه ماست و هیچ رسانه دیگری نمی‌تواند چنین ترکیبی از نمایش و تعامل را به کاربران خود ارائه دهد. اگر به دنبال این هستید که به این شکل در فضای اینترنت حضور داشته باشید، رقیبان زیادی در زمینه پخش زنده دارید. برای این که در میان رقیبانتان متمایز باشید، باید از پخش زنده رویدادها استفاده کنید و یا اطلاعاتی خاص در اختیار آن‌ها قرار دهید که ارزش کلیک کردن را داشته باشد.

اگر بتوانید از پس چنین کاری بر بیایید، تلاش‌های شما ارزشمند خواهد بود؛ زیرا با پخش زنده رویدادها می‌توانید مخاظبان جدیدی جذب کنید.

مزایای پخش زنده

نمایش یک ویدئوی زنده یا از قبل ضبط شده، سریع‌ترین راه برای کسب اطلاعات در اینترنت است. به عنوان مثال با دانلود فایل شما باید منتظر ارسال و دریافت کامل فایل خود باشید و بعد از آن می‌توانید از آن استفاده کنید، پخش زنده این امکان را به شما می دهد که از فیلم یا موزیک خود در حالی که هنوز داده‌ها در حال انتقال هستند استفاده کنید. بدین صورت پخش زنده به شما این امکان را می دهد که به صورت بلافاصله به انتشار محتوای خود بپردازید.

نمایش زنده یک جنبه روانشناختی نیز دارد. بدین صورت که اطلاعات منتشره توسط شما یک جنبه فوریتی پیدا می‌کنند و تجربه‌ای یکباره عرضه می‌کنند که در صورت عدم تماشا، از بین می‌رود. از همه مهم‌تر، انتشار بلافاصله می‌تواند تعاملی باشد و به افکار و سؤالات مخاطبین پخش زنده نیز پاسخ دهد.

می توانید رویداد خود را ضبط کرده و برای افرادی که آن را از دست داده‌اند، در یوتیوب قرار دهید، اما پخش زنده رویداد هیجان بیشتری دارد و یکی از دلایل مهم مورد توجه قرار گرفتن میلیونی قابلیت پخش زنده یوتیوب و YouNow نیز همین است.

چگونه پخش زنده رویدادها را شروع کنیم

فرایند گام به گام شروع یک پخش زنده به پلتفرمی که از آن استفاده می‌کنید بستگی دارد اما نحوه اجرای جذاب و مبتکرانه مقابل دوربین با شماست.

یک وب کم باکیفیت بهترین سرمایه شما در تولید ویدئو است. می‌توان با استفاده از دوربین گوشی یا لپ تاپ نیز این کار را انجام داد اما تنها تعداد کمی از آن‌ها می‌توانند از لحاظ کیفیت صوتی و تصویری با یک وب کم باکیفیت رقابت کنند. دستگاه‌هایی همچون Logitech C920 و Logitech BRIO یا دوربین و DSLR هایی با قیمت بالاتر برای تولید تصاویر HD تا ۴K با ۶۰fps طراحی شده‌اند؛ این کیفیتی است که در دوربین به دنبال آن هستید؛ HD و fps بالا.

برای پخش زنده رویدادها به جز دوربین به یک میکروفون مناسب برای صدابرداری، نورپردازی خارجی برای از بین بردن سایه‌های صورت و یک پس‌زمینه مرتب نیاز خواهید داشت و یا می‌توانید از نرم‌افزارهای تعویض پس‌زمینه همچون RealSense، که صفحه سبز دیجیتالی را پشت شما تولید میکند، استفاده کنید. هنگامی که همه چیز آماده شد، باید یک پلتفرم پخش پیدا کنید.

پخش زنده خود را در چه پلتفرمی انجام دهیم

اگر گروه هدف شما برای انتشار محتوا، افراد محدود و مشخصی هستند می‌توانید از ویدئو کنفرانس گروهی استفاده کنید تا مشارکت حضار بیشینه باشد. BlueJeans و Facebook Live اخیراً همکاری خود را برای برگزاری ویدئو کنفرانس‌های با سایز بسیار بزرگ که هزاران نفر می‌توانند در آن شرکت کنند، آغاز کرده‌اند که به نظر می‌رسد برای رسیدن به هدف، هماهنگی‌های زیادی لازم است.

اگر فکر می‌کنید که می‌توانید مستقیماً از وب سایت شخصی خود و با استفاده از WebRTC پخش زنده خود را درست کنید، می‌توانید از حضور مخاطبانی که با کار شما آشنایی کامل دارند بهره ببرید. هرچند باید توجه داشته باشید که در صورت بروز مشکلات سخت‌افزار یا نرم‌افزاری، کسی نیست که بتواند همان لحظه به شما کمک کند.

اگر در زمینه پخش زنده تازه کار هستید، بهتر است از سایت‌هایی که تأییدشده هستند و می‌توانند گردش بالای اطلاعات را مدیریت کنند استفاده کنید. این ۴ سایت می توانند پخش زنده را برای شما ساده‌تر کنند:

پخش زنده رویدادها

Facebook Live

اگر عضو Facebook باشید، منبع و ابزار ارزشمندی را در اختیار دارید زیرا پخش زنده منتشر شده شما به صورت خودکار و به محض شروع به اطلاع فالوئر‌های شما می‌رسد. باید نرم‌افزار پخش زنده را از خود Facebook دانلود کنید. پس از بارگذاری می‌توانید پخش زنده رویدادها را مستقیماً از گروه یا صفحه خودتان آغاز کنید. همچنین می‌توان لینک پخش زنده را در وب‌سایت‌های دیگر قرار داد تا خارج از فضای Facebook نیز به جذب مخاطبان بپردازید.

 

پخش زنده رویدادها

YouTube Live

زمانی که برای حساب YouTube ثبت نام کردید و کدک‌های مورد نیاز را دانلود کردید، راه‌های مختلفی برای انتشار محتوا در معروف‌ترین سایت پخش ویدئویی دنیا پیش روی شما خواهد بود. حالت Stream Now ساده‌ترین و سریع‌ترین راه برای پخش زنده رویدادها است؛ YouTube می‌تواند به صورت خودکار پخش را برایتان شروع کرده و یا متوقف کند و این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد که قبل از پخش زنده، آن را بررسی کرده و در صورت بروز مشکل، از پخش خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. در نهایت، می توانید از Mobile برای پخش زنده از گوشی هوشمند خود استفاده کنید. اما اگر از گوشی هوشمند خود استفاده می کنید، آن را در محل ثابتی قرار دهید؛ یک تصویر که دایماً در حال لرزش است جذابیتی برای بیننده ندارد.

 

پخش زنده رویدادها

YouNow

YouNow یکی از قدیمی‌ترین و ساده‌ترین سایت‌های پخش زنده موجود است. کار با آن به قدری ساده است که پس از ثبت نام در سایت، کافی است دوربین را در جهت مناسب قرار داده و دکمه “Go Live” را فشار دهید. مخاطبین YouNow یکی از فعال‌ترین‌ها هستند، پس در هنگام پخش، انتظار دریافت پیام‌های مختلف از سوی مخاطبین باشید. اگر می‌خواهید پخش زنده‌ای حرفه‌ای، قابل پیش‌بینی و کنترل شده داشته باشید، YouNow گزینه‌ای مناسب برای شما نیست.

 

پخش زنده رویدادها

Periscope

Persicope شرکت Twitter، برنامه پخش زنده برای گوشی هوشمند شما است. همانند Facebook Live، Periscope به صورت خودکار فالوئرهای شما را از پخش زنده آگاه خواهد کرد و کاربری آن بسیار ساده است. با کلیک روی “Go Live” شروع و “Stop Broadcast” پخش زنده متوقف می‌شود. این برنامه تنها برای موبایل طراحی شده است و مناسب رویدادهای بدون برنامه‌ریزی و فی‌البداهه است. به همین دلیل در صورتی که به دنبال بازاریابی ویروسی هستید، مناسب ترین گزینه برای شما به حساب می آید.

چه چیزی را به صورت زنده پخش کنیم

ببینید هر کدام از پلتفرم‌های چه خدماتی ارائه می دهند و سپس به محتوای مورد نظر خود برای انتشار فکر کنید.

برای مثال می توانید:

  • اعلام خبر عرضه یک محصول را با سخنرانان مهمان، نمایشگر و سؤال همزمان از مخاطبان به اشتراک بگذارید.
  • نحوه عملکرد یک محصول را با مبتکرانه‌ترین روش ممکن به اشتراک بگذارید. در پخش زنده می توان همه چیز را نشان داد به همین خاطر نشان دهید محصول مورد نظر بادوام، همه‌کاره و بی‌نظیر است.
  • به کنسرت رایگانی که توسط کسب‌وکار شما حمایت شده است رجوع کنید که مصاحبه‌های زنده با گروه‌های موسیقی را نشان می‌دهند.
  • جلسه پرسش و پاسخی با رئیس یا صاحب کار خود ترتیب دهید که در آن طرفداران و کاربران برند شما بتوانند سؤالات خود را مطرح کنند.
  • تور زنده و تعاملی از مقابل درب شرکت خود تا انبار آن ترتیب دهید.
  • یک گفت و گوی هفتگی زنده ترتیب دهید که درباره اتفاقات و رویدادهای کنونی در حوزه کاری خود در آن صحبت کنید و در آن خود را به عنوان یکی از رهبران صنعت تثبیت کنید.

یافتن یک ایده خوب برای پخش زنده به این معنی است که هر آنچه که شما می‌توانید در مقابل دوربین ارائه دهید، به صورت زنده قابل پخش است. پلتفرمی رایگان است که محدودیتی در مورد تعداد مخاطبین و تعاملات آن ها ندارد و یکی از بهترین  راه ها برای استفاده از ویژگی خاص شما برای تثبیت برند خود به صورت آنلاین است.

برچسب‌ها : ارتیاط تصویریپخش زندهپخش زنده رویدادهاتماس تصویرینرم افزارنمایش زندهوب کم

نظرات خود را ثبت کنید