close
دوربین ویدئو کنفرانس

دوربین‌های PTZ دوربین‌هایی هستند که می‌توانند زاویه دید خود را با گردش در محورهای افقی و عمودی و زوم، تنظیم کنند (Pan/Tilt/Zoom). این نوع از دوربین ویدئو کنفرانس برای تماس‌هایی استفاده می‌شود که افراد برای به نمایش گذاشتن گروهی؛ مانند نمایش ارائه سرویس در یک وب کنفرانس سمیناری یا وبینار از آن استفاده می‌کنند.

انتخاب دوربین PTZ کنفرانس مناسب در کیفیت استریم و پخش زنده شما تأثیر زیادی دارد و این مطلب که به بررسی دوربین ویدئو کنفرانس لاجیتک PTZ Pro 2 می‌پردازد می‌تواند به شما در مناسب بودن یا نبودن این دوربین کمک کند.

بیشتر بخوانید: وب کنفرانس چیست

دوربین ویدئو کنفرانس چیست

دوربین ویدئو کنفرانس یا دوربین PTZ به دوربینی گفته می‌شود که نوع تصویر و قابلیت‌های آن برای نمایش گروهی از افراد برای یک جلسه ویدئو کنفرانس بهینه شده باشد.

این دوبین‌ها باید قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت مناسب، زاویه دید بالا برای امکان نمایش تمامی افراد حاضر در تصویر و قابلیت تغییر زاویه تصویر و کنترل زوم باشند.

یک دوربین ویدئو کنفرانس به تنهایی قابلیت کار ندارد و عموماً دستگاه بیس یا مرکزی را نیز به همراه دارد که به آن متصل می‌شود و به کمک آن کنترل می‌شود تا شما بتوانید دوربین PTZ را در هر نقطه‌ای از اتاق کنفرانس که مناسب‌تر است متصل نمایید.

عموماً این دستگاه مرکزی علاوه بر قابلیت کنترل دوربین، دارای اسپیکر و میکروفون داخلی نیز است تا بتواند مجموعه تجهیزات ویدئو کنفرانس شما را تکمیل کند.

بیشتر بخوانید: بهترین تجهیزات ویدئو کنفرانس

دوربین ویدئو کنفرانس

دوربین لاجیتک PTZ Pro 2

این دوربین ویدئو کنفرانس دارای قابلیت‌های بسیار زیادی است و استفاده از آن بسیار ساده است و کیفیت بسیار مناسبی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

از این دوربین برای استفاده در اتاق کنفرانس و به همراه تجهیزات اتاق کنفرانس استفاده می‌شود و دارای رزولوشن تصویر بالا و دقت رنگ بسیار زیادی است.

اتصال دوربین ویدئو کنفرانس لاجیتک PTZ Pro 2 به صورت Plug-and-Play است، این بدین معناست که تنها کافی است کابل USB این دوربین را به کامپیوتر خود متصل کنید، نرم‌ افزار ویدئو کنفرانس مورد نظر خود را باز کنید تا دوربین به صورت خودکار فعال می‌شود.

 

به دلایل بالا این دوربین به دوربین PTZ بسیار محبوبی تبدیل شده ا‌ست که امروزه در کنفرانس‌ها، ایونت‌ها و حتی برای ضبط جلسات آموزش مجازی نیز از آن استفاده می‌شود. همچنین کاربری ساده این دوربین به همراه کنترل ساده آن استفاده از قابلیت‌های این دستگاه ویدئو کنفرانس را امکان پذیر کرده است.

همچنین می‌توانید از این دوربین به همراه تقریباً تمامی نرم افزارهای ویدئو کنفرانس استفاده کنید و از کیفیت بالای تصویر Full-HD 1080p این دوربین بهره‌مند شوید.

استفاده از وب کم به جای دوربین ویدئو کنفرانس

بسیاری در جلسات ویدئو کنفرانس به جای استفاده از دوربین ویدئو کنفرانس از وب کم داخلی لپتاپ یا یک وب کم اکسترنال استفاده می‌کنند.

در این مورد باید بگوییم که علاوه بر این که کیفیت وب کم داخلی لپتاپ‌ها به دلیل محدودیت‌های فضای کم آن‌ها، بسیار پایین است؛ حتی استفاده از وب کم اکسترنال نیز پاسخگوی جلسات گروهی شما نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: چرا کیفیت وب کم پایین است

وب کم‌ها برای استفاده در تماس‌های تصویری تک نفره بهینه شده‌اند و قابلیت‌های مورد نیاز برای مدیریت یک جلسه ویدئو کنفرانس گروهی را ندارند.

به همین دلیل باید برای جلسات ویدئو کنفرانس گروهی حتماً از تجهیزات ویدئو کنفرانس مانند دوربین PTZ استفاده کنید تا بتوانید به صورت حرفه‌ای خود را در جلسات کاری نمایش دهید.

بیشتر بخوانید: ارتقا کیفیت تصویر وبکم

ویژگی‌ها و قابلیت‌ها

حال می‌خواهیم نگاهی جزئی به ویژگی‌های این دوربین ویدئو کنفرانس بیندازیم. قابلیت‌های اصلی این دوربین شامل موارد زیر است:

  • طراحی مدرن و زیبا
  • کیفیت فیلم‌برداری حرفه‌ای با جزئیات بالا و رنگ‌های طبیعی
  • وجود روش‌های اتصال مختلف دوربین در حالت‌های مختلف از جمله روی میز یا بر روی دیوار
  • رزولوشن Full-HD 1080p با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه
  • قابلیت فشرده‌سازی ویدئو برای نیاز به پهنای باند کمتر در زمان پخش زنده
  • زاویه دید ۹۰ درجه لنز دوربین
  • کنترل ساده دوربین
  • Plug and Play
  • قابلیت تغییر زاویه، چرخش و زوم تصویر

دوربین ویدئو کنفرانس

جمع‌بندی

اگر مجموعه شما نیاز به یک دوربین PTZ مناسب برای جلسات سمینار خود دارد؛ دستگاه ویدئو کنفرانس لاجیتک PTZ Pro 2 یکی از بهترین گزینه‌های موجود است که قابلیت‌های زیاد و ویژگی‌های بسیار کاربردی را در یک بسته به شما ارائه می‌دهد. ممکن است که بهترین گزینه برای شما نباشد، اما گزینه‌ای بسیار مناسب برای بسیاری از افراد خواهد بود.

برای مطالعه بیشتر درباره تجهیزات ویدئو کنفرانس پیشنهاد می‌کنیم تا مطالب بیشتری را در سایت مجله کاربران ویدئو کنفرانس مطالعه نمایید.
بیشتر بخوانید:
برچسب‌ها : دوربین مخصوص ویدئو کنفرانسدوربین ویدئو کنفرانس گروهیدوربین ویدئو کنفرانس لاجیتکدوربین ویدئو کنفرانس مناسب