close
پلتفرم ویدئو کنفرانس

آیا پلتفرم ویدئو کنفرانس شما قدرت استثنایی دارد؟ آیا می‌توانید با دستگاه‌های مختلف و با افرادی که از پلتفرم‌های دیگر استفاده می‌کنند، تماس تصویری داشته باشید؟ آیا به برنامه‌های شخص ثالث مثل Salesforce،  Google Drive و StubHub دسترسی دارید؟ آیا می‌توانید در جریان یک تماس تصویری برای مخاطبین خود پیام یا فایل ارسال کنید؟

اگر پلتفرم ویدئو کنفرانس شما نمی‌تواند همه این کارها را انجام دهد، باید با مفهوم تعامل‌پذیری آشنا شوید. معنای این کلمه طبق دیکشنری، سیستم‌ها و برنامه‌هایی هستند که می‌توانند انواع مختلف داده‌ها را به اشتراک بگذارند و از آن‌ها استفاده کنند. در دنیای واقعی این کلمه به این معنی است که تمام راهکارهای مورد نیاز برای تمام نیازهای ارتباطی و تجاری شما در قالب یک مجموعه ارائه شده باشد. این مفهوم جان‌مایه انقلاب برنامه‌های کار گروهی است که به رهبری برنامه‌هایی مثل Slack آغاز شده است.

در واقع استفاده از پلتفرم ویدئو کنفرانس تعامل‌پذیر موجب افزایش کارایی کسب‌وکار شما می‌شود.

تعامل‌پذیری با هر دستگاه و روی هر پلتفرم

بزرگترین تفاوتی که تعامل‌پذیری در زندگی کاری شما ایجاد می‌کند این است که تماس‌های تصویری باعث ایزوله شدن شما از سایر قسمت‌های زندگی حرفه‌ای نمی‌شود. این هدف از دو راه به دست می‌آید.

راه اول این است که این امکان را برای شما فراهم می‌کند که بتوانید روی هر دستگاهی از جمله موبایل، تبلت، کامپیوتر رومیزی، لپ تاپ و سیستم‌های دیگر و از طریق سرویس‌های مختلف جلسه ویدئویی برگزار کنید. Videxio به تازگی سیستم خود را به‌روزرسانی کرده است تا به شما امکان بدهد از طریق Google Hangouts Meet تماس برقرار و با استفاده از Skype for Business با هم تعامل کنید. کارتون زیر توضیح می‌دهد که سیستم آن‌ها چقدر منعطف‌تر شده است:

 

Videxio تنها پلتفرمی نیست که چنین تنوعی را ارائه می‌کند. برای نمونه Slack به تازگی سرویس ویدئو کنفرانس خود را ایجاد کرده است ولی به کاربران اجازه می‌دهد که برای برقراری تماس از Zoom و Hangouts نیز استفاده کنند.

دلیلی که باعث شده Slack با خشنودی اقدام به ارائه این قابلیت برای کاربران بکند این است که با این کار توانسته پلتفرم خود را اثربخش‌تر کند. اکنون کاربران برای برقراری تماس حق انتخاب دارند و نیازی نیست که برای سازگاری با کاربران دیگر برنامه خاصی را دانلود کنند. Videxio با برقراری ارتباط با پلتفرم‌های ویدئویی WebRTC گام بزرگتری برداشته است و بدین ترتیب کاربران بدون نیاز به عضویت و ورود به سیستم می‌توانند به طور مستقیم و از طریق مرورگر اینترنتی خود اقدام به برقراری تماس کنند.

راه دومی که تعامل‌پذیری باعث افزایش کارایی کسب‌وکار می‌شود این است که از این طریق می‌توان از برنامه‌های شخص ثالث که مرتبط با سایر عملکردهای مربوط به فضای کسب‌وکار هستند نیز استفاده کرد.

کسب‌وکار خود را با پلتفرم ویدئو کنفرانس خود وفق دهید

تعامل‌پذیری بستگی به نوع نرم‌افزار دارند آیا می‌تواند با سایر برنامه‌های سایر شرکت‌ها ارتباط برقرار کند یا خیر. این مفهوم در ایجاد برقراری ارتباطات دیجیتال لازم برای تحقق اهداف اینترنت اشیا بسیار حیاتی است؛ برای مثال برقراری ارتباط بین قهوه‌ساز خالی و فرم‌های سفارش آنلاین.

تعامل‌پذیری در پلتفرم ویدئو کنفرانس شما، بین نرم‌افزارهای خارجی که برای پایش و نظارت و یا انجام وظایف کاری روزانه استفاده می‌شوند، ارتباط برقرار می‌کند. آمازون از طریق پشتیبانی از ارتباط بین برنامه‌های شخص ثالث در قالب پرتال Software-as-a-Service خود یک امپراتوری آنلاین بنا نهاده است.

یک پلتفرم ویدئو کنفرانس مثل Zoom ظرفیت این را دارد که ده‌ها و صدها برنامه دیگر را به هاب مرکزی خود اضافه کند و از یک پلتفرم پایه‌ای برای برقراری تماس تصویری به بخشی از کسب‌وکار شما تبدیل شود. برای مثال این برنامه می‌تواند با برنامه زیر لینک شود:

  • Slack
  • Salesforce
  • Google Chrome and Calendar
  • Dropbox
  • Blackboard
  • HipChat
  • Microsoft Outlook

 

این تنوع برنامه‌ها در پلتفرم‌ها هر روز بیشتر از دیروز مورد استقبال واقع می‌شود. Skype شما را به StubHub و BlueJeans متصل می‌کند. Slack نیز به شما این امکان را می‌دهد تا از ده‌ها و صدها برنامه دیگر برای تحلیل، مدیریت فایل‌ها، فروش، پشتیبانی از مشتریان و بسیاری کاربردهای دیگر استفاده کنید.

این افزونه‌های کوچک و برنامه‌ها پلتفرم ویدئو کنفرانس شما را به یک جعبه ابزار برای انجام تقریباً تمام کارهای مرتبط با کسب‌وکار شما می‌شود.

استفاده از تعامل‌پذیری ویدئو کنفرانس در محیط کار

مایکروسافت خیلی به تعامل‌پذیری و چندمنظوره بودن پلتفرم ویدئو کنفرانس اهمیت می‌دهد تا جایی که آینده خود را بیش از اینکه در Skype for Business ببیند در Teams می‌بیند. کاربران نیز معمولاً به تغییر سرویس خود به پلتفرم کامل‌تر Teams که تقریباً مشابه Slack است، ترغیب می‌شود، بدین ترتیب آن‌ها می‌توانند تمام ارتباطات و برنامه‌های کاری خود را در یک پلتفرم داشته باشند.

آنچه Teams و خدمات جامعی مثل Videxio قصد ارائه آن را دارند، ایجاد یک پلتفرم واحد برای تمام نیازهای کسب‌وکار شماست. به محض اینکه پشت دستگاه خود بنشینید و برنامه ویدئو کنفرانس خود را باز کنید، می‌توانید وضعیت تمام پروژه‌های جاری خود را بررسی کنید، به همکاران و مشتریان خود پیام بدهید و با آن‌ها تماس تصویری برقرار کنید، از طریق برنامه‌هایی مثل Office 365 به مستندات خود دسترسی پیدا کرده و روی آن‌ها کار کنید و حتی رویدادها و محصولات خود را از طریق شبکه‌های اجتماعی تبلیغ کنید.

روزهایی که باید با Skype کار می‌کردید و باید همه چیز را به صورت کتبی همراه خود داشته باشید، تمام شدند. آینده پیش روی پلتفرم های ویدئو کنفرانس تعامل‌پذیری است، همه چیزهایی به آن نیاز دارید در یک جا و در کنار پلتفرم تماس ویدئویی جمع شده‌اند. دنیای ویدئو کنفرانس در حال حاضر کاملاً چنین نیست ولی به زودی به اینجا خواهد رسید.

برچسب‌ها : تماس تصویریجلساتجلسهکنفرانسنرم افزارهمکاری ویدئویی

نظرات خود را ثبت کنید