close
اینترنت 5G

اینترنت همراه نحوه ارتباط ما با یکدیگر و با فضای مجازی را به صورت کامل متحول کرده‌است و به ما قابلیت متصل بودن به اینترنت در هر مکان و زمان را داده است. همچنین اینترنت همراه به صورت مداوم در حال رشد است و با ارائه شدن اینترنت ۵G ارتباطات ما پیشرفت فراوانی خواهد کرد؛ اما استفاده از اینترنت ۵G برای ویدئو کنفرانس به چه معناست؟

اینترنت ۵G چیست

اینترنت ۵G نسل پنجم از اینترنت موبایل گفته می‌شود که از فرکانس‌های بالاتری نسبت به نسل چهارم استفاده می‌کند و سرعت بسیار بالاتر و پهنای باند بسیار بیشتری نسبت به نسل چهارم اینترنت همراه یا ۴G LTE دارد.

با توجه به این ویژگی‌ها این نسل از اینترنت همراه برای استفاده برای فناوری‌هایی مانند اینترنت اشیاء بسیار کاربردی است، اما استفاده از فرکانس بالاتر محدودیت‌هایی مانند برد کم سیگنال‌ها دارد و نیاز نقاط دسترسی یا Access Pointهای بیشتری دارد و این سیگنال‌ها بسیار ساده‌تر توسط اجسام مادی بلوکه می‌شوند.

درست است که اینترنت همراه نسل ۵ سرعت بالاتری (بین ۱۰ Gbps تا ۱۰۰ Gbps) را به شما ارائه می‌دهد، اما ویژگی اصلی اینترنت ۵G در تأخیر یا Latency بسیار کم آن است.

Latency زمانی است که طول می‌کشد تا دستوری توسط شما انجام می‌شود بر روی نمایشگر شما مشاهده شود. به عنوان مثال اگر در حال بازی به صورت آنلاین باشید زمانی که از شلیک توسط شما تا برخورد گلوگه با حریف طول می‌کشد را Latency یا تأخیر می‌گویند.

این زمان در اینترنت ۴G در حدود ۴۰ تا ۶۰ میلی‌ثانیه است، اما در اینترنت ۵G این زمان به ۱۰ میلی‌ثانیه کاهش پیدا می‌کند.

تأثیر اینترنت همراه نسل پنج بر ویدئو کنفرانس

اینترنت 5G

همانطور که گفتیم اینترنت ۵G سرعت بسیار بالاتری را به همراه تأثیر بسیار کمتری به ما ارائه می‌دهد، با توجه به این ویژگی‌ها می‌خواهیم تا به تأثیراتی که اینترنت نسل ۵ بر ویدئو کنفرانس خواهد داشت بپردازیم.

در حال حاضر تجهیزات ویدئو کنفرانس با کیفیت ۴K مانند راهکار ویدئو کنفرانس لاجیتک RALLY وجود دارند، اما با اینترنتی که امروزه در اختیار داریم نمی‌توانیم تا از تمامی قابلیت‌های این سیستم ویدئو کنفرانس فوق‌العاده بهره ببریم.

در حال حاضر توانایی برقراری تماس با کیفیت ۴K Ultra-HD را داریم؛ اما نمی‌توانیم ارتباطی بدون تأخیر را بوجود آوریم که در آن سرعت انتقال اطلاعات از نقطه‌ای به نقطه دیگر بلافاصله باشد، اما در آینده با اینترنت نسل پنج قادر به برقراری جلسات ویدئو کنفرانسی خواهیم بود که در آن افراد به صورت همزمان و بدون وجود هیچ وقفه‌ای می‌توانند با یکدیگر در ارتباط باشند.

سرعت اینترنت همراه نسل ۵ در حدود ۱۰ Gbps تا ۱۰۰ Gbps خواهد بود که ۲۰ برابر اینترنت ۴G است و با این سرعت می‌توان به برقراری جلسات ویدئو کنفرانس هولوگرافیک پرداخت.

ویدئو کنفرانس آینده ارتباطات خواهد بود و همانطور که امروزه بسیاری از ما با کمک تلفن‌های همراهمان می‌توانیم از هر مکانی به برقراری تماس تصویری بپردازیم، در آینده‌ای نزدیک با کمک اینترنت ۵G قادر خواهیم بود تا از هر نقطه‌ای به برقراری یک جلسه ویدئو کنفرانس با بالاترین کیفیت ممکن بپردازیم.

برای مطالعه بیشتر درباره تجهیزات ویدئو کنفرانس پیشنهاد می‌کنیم تا مطالب بخش بررسی محصولات مجله کاربران ویدئو کنفرانس را مطالعه نمایید.

برچسب‌ها : آینده‌ ویدئو کنفرانستجهیزات ویدئو کنفرانس

1 دیدگاه

نظرات خود را ثبت کنید