close
اخبار

سیستم‌های اتاق کنفرانس باید امکان کنترل همه چیز را به شما بدهند

اتاق کنفرانس

می‌توانید به سادگی به دستیار صوتی گوگل دستور بدهید که چراغ‌ها خاموش یا روشن کند. هر کس فقط ۵ دقیقه با دستیارهای صوتی هوشمند کار کرده باشد از قابلیت‌های آن‌ها در کنترل تجهیزات الکترونیکی و الکتریکی لذت برده است. شما با استفاده از این دستگاه‌ها می‌توانید کنترل کامل اتاق کنفرانس خود را در دست بگیرید. این دستگاه‌های هوشمند امکان بررسی وضعیت آب و هوا، سفارش پیتزا و خاموش و روشن کردن سیستم تهویه هوا را بدون نیاز به حرکات اضافه برای ما فراهم کرده‌اند.

پس چه خوب می‌شود که از قابلیت این سیستم‌ها در کار خود نیز بهره‌مند شویم. بیایید کاری کنیم که اتاق کنفرانس و دفتر کار ما از ما دستور بگیرند. می‌توانیم برای این کار اتاق کنفرانس خود را تحت کنترل و فرمان یک دستیار صوتی هوشمند قرار بدهیم.

خوشبختانه به نظر می‌رسد که ارائه‌دهندگان خدمات و تولیدکنندگان تجهیزات ویدئو کنفرانس با این ایده موافق هستند. به نظر می‌رسد روندی که در جریان است تا ویدئو کنفرانس ساده‌تر شود و استفاده از دستیارهای صوتی هوشمند نیز در همین راستاست.

QSC و راهکار Single Room Solution

یکی از کارشناسانی که ما را به سمت کنترل یکپارچه اتاق کنفرانس رهنمون می‌شوند مدیر محصول QSC، مایک براندس است. شرکت او راهکارهایی برای اتصال دستگاه‌های الکترونیک اتاق کنفرانس به یک منبع کنترلی ارائه می‌دهد. براندس می‌گوید می‌خواهد از شبکه‌ها استفاده کند تا تعداد سخت‌افزارهای اتاق کنفرانس را کاهش دهد.

افراد می‌خواهند تمام جنبه‌های ویدئو کنفرانس خود را کنترل کنند، دوربین را حرکت دهند، صفحه نمایش و میکروفون‌ها را کنترل کنند و حتی سایه‌ها را کم و یا زیاد کنند. آن‌ها می‌خواهند تمام این کارها را از طریق یک رابط کاربری انجام دهند. دیگر حضور چندین دستگاه مختلف از برندهای مختلف برای کارهای مربوط به کنترل اتاق کنفرانس مطلوب نیست.

ما به سمت یکپارچه‌سازی حرکت می‌کنیم. آینده متعلق به پلتفرم‌هایی است که با هم تعامل می‌کنند و یکپارچه می‌شوند.

راهکار شرکت براندس برای دپارتمان IT مناسب است. این راهکار برای یکپارچه‌سازی سخت‌افزارها و نرم‌افزارها در آینده مناسب است ولی راه‌اندازی و مدیریت آن بسیار سخت و پیچیده است.

قدم بعدی برای دستیابی به یک اتاق کنفرانس قابل کنترل با دستورهای صوتی، اتصال راهکار QSC به یک هاب مرکزی است.

اکسترون، مایکروسافت و لاجیتک SmartDock

اتصال و یکپارچگی که پیش‌تر به آن اشاره شد، دقیقاً همان چیزی است که شرکت اکسترون در قالب یک همکاری جدید با لاجیتک و با استفاده از راهکار مایکروسافت انجام داده است. مایکروسافت در راستای تلاش برای ساده‌تر کردن استفاده از ویدئو کنفرانس و به طور خاص استفاده از برنامه Skype for Business با شرکت‌های مختلفی همکاری کرده است و سری‌های مختلفی از سیستم‌هایی به نام Skype Room Systems تولید کرده است. لاجیتک SmartDock اولین محصول از این نوع بود. این هاب یکپارچه به کاربران این امکان را می‌دهد که تماس‌های تصویری اسکایپ را به سادگی و با کنترل از طرق یک تاچ اسکرین راه‌اندازی و از حسگرها برای کنترل ویدئو کنفرانس با حرکات استفاده کنند.

اتاق کنفرانس

همکاری اخیر اکسترون با لاجیتک قدرت SmatDock را افزایش داده است و قابلیت کنترلی آن را به فراتر از تماس ویدئویی توسعه داده است. این یک راهکار سخت‌افزاری است که به SmartDock متصل می‌شود و امکان دریافت ورودی از تجهیزات و دستگاه‌های داخل اتاق کنفرانس را فراهم می‌کند. در نتیجه کنترل این دستگاه‌ها از طریق SmartDock ممکن می‌شود و کاربران می‌توانند از طریق این تاچ اسکرین دوربین‌ها، میکروفون‌ها، سیستم تهویه هوا، پرده‌ها و سایر دستگاه‌های صوتی و تصویری مثل صفحات نمایش را کنترل کنند. این سیستم ما را به استفاده از دستیارهای هوشمند صوتی در ویدئو کنفرانس نزدیک‌تر می‌کند.

هوش مصنوعی در سیستم هوشمند اتاق کنفرانس

البته که استفاده از دستورهای صوتی برای SmartDock به سادگی استفاده از Microsoft Cortana نیست. اسپیکرهای هوشمند مثل Google Home دستگاه‌های کوچک پیچیده‌ای هستند که برای کار کردن نیاز به اتصال باکیفیت به اینترنت دارند. البته Echo Show آمازون تماس تصویری را با یک دستگاه هاب که توانایی جستجو در اینترنت را دارد، ترکیب کرده است، از این رو این امید وجود دارد این سبک از دستورهای کنترلی برای تجهیزات شرکت‌های طرف ثالث مثل لاجیتک نیز در دسترس قرار بگیرند.

برای رسیدن به این مرحله، گام بعدی افزودن یادگیری ماشین و کنترل هوشمند تجهیزات موجود در اتاق کنفرانس است. سیسکو یک سیستم اتاق کنفرانس دارد که می‌تواند کاربران با شناسایی موبایل هوشمند آن‌ها و یا فناوری تشخیص چهره شناسایی کند. وب کم لاجیتک BRIO نیز از نظر سخت‌افزاری قادر به تشخیص چهره کاربران است. این کار باعث سادگی بیشتر حضور در جلسات برای اعضای دائمی آن‌ها می‌شود.

با توجه راهکارهای QSC، اکسترون و لاجیتک و به کارگیری استانداردهای فعلی در دستیارهای هوشمند  صوتی و فناوری‌های مثل تشخیص صدا و چهره فاصله چندانی با نقطه‌ای نداریم که شما بتوانید با ورود به اتاق کنفرانس و با دستور صوتی مشخص کنید که می‌خواهید با چه کسی تماس بگیرید و شرایط اتاق کنفرانس شما چگونه تنظیم شوند.

OK, Google.

با دفتر تبریز تماس بگیر و دمای اتاق کنفرانس را کمی بیشتر کن.

برچسب‌ها : جلساتجلسهکنفرانسهمکاری ویدئویی

نظرات خود را ثبت کنید