close
محتوای ویدئویی

یک عکس می‌تواند به اندازه ۱۰۰۰ کلمه ارزش داشته باشد، اما یک محتوای ویدئویی بیش از این‌ها ارزش دارد. طبق گفته مرکز تحقیقات فورستر، یک دقیقه محتوای ویدئویی به اندازه ۱٫۸ میلیون کلمه ارزش دارد.

این یک حقیقت اثبات‌شده علمی نیست، اما مزیت‌های محتوای ویدئویی نسبت به محتوای متنی را در دنیای دیجیتال نشان می‌دهد. ویدئو می‌تواند تمام جزئیات محتوای متنی را منتقل کند، اما علاوه بر این شامل صدای انسان، تصاویر متحرک و داستان نیز می‌شود. دیدن ویدئو همیشه از خواندن متن ساده‌تر است.

تمام این موارد فقط در مورد ارتباط ویدئویی یک‌طرفه بود. اگر قابلیت پخش زنده و تماس تصویری را نیز به آن اضافه کنید، محتوای ویدئویی با فاصله بسیار زیاد عملکرد بهتری نسبت به محتوای متنی خواهد داشت.

این شکل کارآمد از ارتباط باعث‌ شده تا ویدئو، زبان اینترنت را تسخیر کند. تغییرات ترافیک اینترنت نشان می‌دهند که تا سال ۲۰۲۱، ۸۰ درصد از تمام ترافیک اینترنت در اختیار محتوای ویدئویی قرار می‌گیرد. اگر کسب‌وکار شما به زبان ویدئو صحبت نمی‌کند، باید هرچه سریع‌تر به تغییر آن بپردازید.

تأثیر این تغییرات بر کسب‌وکارها چیست؟

با توجه به روند فعلی مصرف اینترنت، پیش‌بینی سهم ۸۰ درصدی محتوای ویدئویی از کل ترافیک اینترنت در سال ۲۰۲۱ کاملاً باورپذیر است. ویدئو به یک بخش مهم از زندگی روزمره افراد تبدیل شده است.

  • ۵۵ درصد از مردم هر روز ویدئوی آنلاین مشاهده می‌کنند.
  • مردم چهار برابر محتوای متنی به محتوای ویدئویی مراجعه می‌کنند.
  • مردم برای بازدید از صفحات حاوی محتوای ویدئویی دو برابر بیشتر وقت صرف می‌کنند.
  • استفاده از ویدئو در ایمیل باعث می‌شود تا ایمیل‌ها ۲۰ درصد بیشتر باز شوند.

در صورتی که یک محتوای ویدئویی در صفحه اینترنتی شما وجود داشته باشد، احتمال نمایش آن در نتایج جستجوی گوگل ۵۳ برابر بیشتر می‌شود. این بازدید برای کسب‌وکارهای کوچک بسیار مهم است و به همین دلیل است که ۲۲ درصد از کسب‌وکارهای کوچک در ایالات متحده در ۱۲ ماه گذشته اقدام به تهیه و انتشار محتوای ویدئویی کرده‌اند. ارسال یک ویدئو حداقل کاری است که می‌توانید انجام دهید. فناوری و پلتفرم‌های عمومی برای تولید ویدئوی ارزان و در دسترس هستند.

روش‌های حضور کسب‌وکار در اینترنت از طریق محتوای ویدئویی

یکی از مزیت بزرگ انقلاب دیجیتال برای کسب‌وکارهای کوچک نسبت به دوره تبلیغات تلویزیونی و تبلیغات چاپی، افزایش در دسترس بودن رسانه است. تولید محتوای ویدئویی بسیار ارزان است (وبکم های HD و Full-HD زیادی با هزینه کم موجودند و استفاده از اپلیکیشن‌هایی مانند توییتر، فیس‌بوک و یوتیوب رایگان است). این سایت‌ها هر روز با میلیون‌ها نفر در ارتباط هستند. تنها باید نحوه ارسال مناسب محتوای ویدئویی برای کسب‌وکار خودتان را پیدا کنید.

  • پست‌های تکی. این روش سنتی، فردی و ارزان است. با یک وب کم و میکروفون مناسب و نرم‌افزار ویرایش می‌توانید به راحتی ویدئو درست کنید، از معرفی سریع محصولات گرفته تا توصیف کامل سالن نمایش. خلاق باشید، با کمی خوش‌شانسی می‌توانید میلیون‌ها بیننده را جذب کنید.
  • ویدئو بلاگ. کاربران زیادی در یوتیوب با انتشار ویدئو به شکل برنامه‌ریزی‌شده، به شهرت دست پیدا کرده‌اند. می‌توانید با درگیر کردن بازدیدکننده (مشتریان) در یک مکالمه درباره صنعتی که در آن مشغول هستید، به یک کارشناس تبدیل شوید. تنها به یک وب کم برای ضبط فیلم نیاز دارید، اما می‌توانید خود را به عنوان فرد تأثیرگذار و جریان‌ساز معرفی کنید و نه یک سازنده ویدئو.
  • پخش زنده. پخش زنده یک راه پیشرفته برای ارتباط اینترنتی است. برای همسویی با روند روز دنیا باید خودتان را برای استفاده از قابلیت پخش زنده آماده کنید. یوتیوب به شما این اجازه را می‌دهد تا کنفرانس‌ها، جلسات عمومی، معرفی محصول، رویدادهای روابط عمومی شرکت را به صورت زنده پخش کنید.
  • خدمات مشتری با تماس تصویری. بانک‌ها و غول‌های فناوری در این زمینه پیشتاز هستند، اما هر مدیر سایت می‌تواند از این طریق با مخاطبین خود در ارتباط باشد. اپلیکیشن‌های ویدئو کنفرانس تحت وب WebRTC این امکان را به هر مدیر وب سایتی می‌دهند تا از قابلیت تماس تصویری استفاده کند و هر کس که کمی با HTML5 یا جاوا اسکریپت آشنا باشد می‌تواند دکمه‌های چت تصویری را در سایت خود نصب کند. این یک راه مناسب برای ارتباط شخصی با مشتریان قبل و بعد از خرید است.

تلفن‌های همراه بخشی از این روند هستند

فراگیر شدن تلفن‌های همراه نیز به رواج محتوای ویدئویی در اینترنت کمک کرده است. تخمین زده می‌شود که تا سال ۲۰۲۱ موبایل به عنوان محبوب‌ترین گزینه برای وبگردی جایگزین کامپیوتر شخصی می‌شود. این امر مشخص است، اما صفحات تلفن‌های هوشمند در مقایسه با کامپیوترهای شخصی کوچک هستند و اگر اندازه جیب‌های لباس‌ها تغییر نکند، این معضل همچنان پابرجا خواهد بود.

مهم است بدانید که مشاهده ویدئو به نسبت خواندن متن در تلفن‌های همراه ساده‌تر است. تنها با کلیک بر روی دکمه «نمایش» می‌توانید از تماشای ویدئو لذت ببرید یا بر روی دکمه تماس تصویری کلیک کنید. اما برای خواندن متن مجبورید زوم را کم و زیاد کنید.

دفعه بعدی که قصد داشتید یک محتوای متنی در سایت بارگذاری کنید، به نیازهای مشتری فکر کنید. آیا ارسال محتوای ویدئویی برایتان ساده‌تر نیست؟

برچسب‌ها : پخش زندهتماس تصویریمحتوای ویدئوییوب کمویدئو بلاگ

نظرات خود را ثبت کنید