close
نرم افزار ویدئو کنفرانس

دورکاری به معنی قابلیت کارکردن افراد از محل دلخواه خود است که مزایای زیادی را برای کارفرما و کارکنان به همراه دارد و این امر تنها با تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزار ویدئو کنفرانس امکان پذیر است.

بیشتر افراد و کسب و کارها در حال علاقه‌مند شدن به دورکاری و یا استخدام افراد دورکار هستند و طبق آمار دورکاری در سال ۲۰۱۹ شرکت Dell قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۰ نیمی افراد خود را به افراد دورکار تبدیل کند.

وجود نرم‌افزاری برای ارتباط ویدئو کنفرانس کاربردی برای پیوستن به آینده‌ای که در آن اکثر افراد به صورت دورکاری به کار خود ادامه می‌دهند حیاتی است. کسب و کارهایی که دفاتر زیادی در مناطق مختلف دارند نیز برای برقراری جلسات گروهی بدون دردسر و کم‌هزینه به این تجهیزات نیاز دارند.

همانطور که در مطلب دورکاری چیست توضیح دادیم، یکی از باورهای غلط در رابطه با دورکاری سخت‌تر و محدودتر شدن ارتباط همکاران است که استفاده از یک نرم‌افزار ویدئو کنفرانس و یک وبکم مناسب دلیلی برای نقض این باور است. در این مقاله می‌خواهیم تا با ویژگی‌های یک نرم‌افزار ویدئو کنفرانس مناسب آشنا شویم.

 

نرم‌افزار ویدئو کنفرانس

نرم‌افزار ویدئو کنفرانس چیست ؟

نرم‌افزار ویدئو کنفرانس پلتفرمی است که افراد به صورت تکی یا گروهی می‌توانند در آن با یکدیگر به صورت تصویری در تماس باشند. یکی از مثال‌های بارز این موضوع نرم‌افزار Skype است که توسط کسب و کارهای کوچک و متوسط استفاده می‌شود.

نرم‌افزار ویدئو کنفرانس به نرم‌افزار تماس تصویری شباهت زیادی دارد، اما تفاوت‌های عمده‌ای با این دسته از نرم‌افزارها دارند :

  • نرم‌افزار ویدئو کنفرانس محدودیت تعداد افراد را ندارند
  • برخی از نرم‌افزارهای تماس تصویری نسخه ویدئو کنفرانس نیز دارند اما نسخه موبایل توانایی ایجاد جلسه را ندارد
  • نرم‌افزارهای راه اندازی ویدئو کنفرانس قابلیت‌هایی را به کاربران برای برگذاری جلسه ارائه می‌دهند که نرم‌افزارهای تماس تصویری این قابلیت‌ها را ندارند.

اگر به دنبال نرم‌افزار تماس تصویری مناسب برای کسب و کار خود هستید توصیه می‌کنیم تا مطلب بهترین نرم‌افزارهای تماس تصویری را مطالعه کنید تا با ویژگی‌های یک نرم‌افزار تماس تصویری مناسب برای راهکارهای ویدئو کنفرانس خود آشنا شوید.

 

نرم‌افزار ویدئو کنفرانس

ویژگی اکثر نرم‌افزارهای ویدئو کنفرانس

  • Screen Sharing
  • Recording
  • In-app Chat
  • Calender Integration

Screen Sharing

اسرین شیرینگ در اپلیکیشن ویدئو کنفرانس این قابلیت را به کاربران می‌دهد که فرد میزبان برای آموزش و یا ارائه اطلاعات به میهمانان اطلاعات صفحه نمایش خود را به اشتراک بگذارد و محتوایی که به کمک آن‌ها می‌خواهد به آموزش افراد بپردازد را به آن‌ها نمایش می‌دهد.

این قابلیت در برگذاری کلاس‌های درس مجازی بسیار کاربری است.

Recording

با قابلیت رکوردینگ شما می‌توانید تا با ضبط جلسه ویدئو کنفرانس خود و حفظ آن در آینده نیز به آن رجوع کرده و اطلاعات به اشتراک گذاشته شده را بررسی کنید.

In-app Chat

وجود چت روم در فضای نرم‌افزار ویدئو کنفرانس به شرت کنندگان قابلیت پرسش سؤال و دریافت پاسخ خود از میزبان بدون برهم زدن نظم جلسه و قابلیت صحبت افراد با یکدیگر را به آن‌ها می‌دهد. همچنین شما می‌توانید از این قابلیت برای به اشتراک گذاری اطلاعات نیز استفاده کنید.

Calender Integration

در جلسات می‌توانید به بحث راجع به موضوعات مختلف بپردازید و زمانی که به توافق رسیدید، می‌توانید تا برای جلسه بعدی خود زمانی را مشخص کرده و در تقویم ایمیل همه افراد قرار دهید. حتی از این قابلیت می‌توانید برای تعریف تایم‌لاین انجام کار توسط فرد مشخصی نیز استفاده کنید.

 

با مطالعه مطالب مزایای دورکاری برای کارفرما و مزایای دورکاری برای کارکنان متوجه خواهید شد که چرا بسیاری از کسب و کارها میل به استخدام افراد دورکار را دارند و لازمه استفاده از افراد دورکار، استفاده از نرم‌افزار ویدئو کنفرانس مناسب برای ارتباط با آن‌هاست.

برای آشنایی بیشتر با نرم‌افزارهای ویدئو کنفرانس و ویژگی‌های خاص آنان پیشنهاد می‌کنیم تا مطالب مربوط به بخش نرم‌افزار را مطالعه کنید

 

برچسب‌ها : اپلیکیشن ویدئو کنفرانساستفاده از ویدئو کنفرانسبرنامه ویدئو کنفرانستجهیزات ویدئو کنفرانسنرم‌افزار تماس تصویرینرم‌افزار ویدئو کنفرانس

نظرات خود را ثبت کنید