close
ویروس کرونا

با شیوع ویروس کرونا در بیش از ۴۰ کشور دنیا اکنون افراد بیش از پیش از ایده کار از خانه و دورکاری استقبال می‌کنند. در ایران نیز شیوع این ویروس در هفته گذشته باعث تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها و مراکز عمومی مانند سینما و… در سراسر کشور شده بود. اما برخی از کسب و کارها و استارتاپ‌ها شیوه دیگری را برای مقابله با این بیماری به کار گرفته‌اند.

ویروس کرونا

ویروس کرونا ویروسی با قابلیت شیوع بسیار سریع است و در ابتدای این مطلب از شما عزیزان می‌خواهیم تا با مطالعه و انتشار اینفوگرافیک زیر و اطلاع رسانی راه‌های پیشگیری از ویروس کرونا به کاهش انتشار این ویروس خطرناک جلوگیری کنید. برای مطالعه بیشتر درباره عوامل شیوع و روش‌های پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا می‌توانید با کلیک برروی اینفوگرافیک زیر مطلب مروبوطه را در سایت ایسنا مطالعه نمایید.

پیشگیری ویروس کرونا

ویروس کرونا و دورکاری

دورکاری سبکی از کار است که کار توسط افراد در خارج از فضاهای کاری عادی مانند دفاتر انجام می‌شود و بر این پایه است که می‌توان از هر مکانی کار خود را انجام داد.

همانطور که گفتیم برخی از کسب و کارها برای ادامه روند کاری خود و کاهش احتمال مبتلا شدن کارکنانشان به ویروس کرونا به دورکاری می‌پردازند.

به عنوان مثال بخشی از نیروهای کافه بازار به شکل آزمایشی دورکاری می‌کنند تا نیازهای زیرساختی و امکان اجرایی شدنش در بلندمدت روشن شود. فرادرس و داتین، زرین پال، کلیک، آپارات گیم و سیب اپ نیز از دیگر شرکت‌های لیست دورکاری هستند.

میلاد تیرانداز، مدیر آژانس تبلیغاتی باروک معتقد است، حجم وسیع تبادل اطلاعات در مورد شیوع بیماری کرونا و پیشگیری از آن در شبکه‌های اجتماعی، ترس از این بیماری تقریباً همه‌گیر شده است.

شعار ما در باروک کار همراه با شادی است: «اولویت اصلی ما سلامت کارکنان‌مان‌ است، بنابراین تمام تلاشمان را می‌کنیم هیچ عامل بیرونی روحیه شاد تیم را تحت‌تاثیر قرار ندهد.»

در راستای حفظ سلامت کارمندان تصمیم گرفتیم، اعضای گروه به‌صورت دورکاری فعالیت کنند: «ما یک آژانس تبلیغاتی ۳۶۰ درجه یا تمام خدمت هستیم، از دو ماه پیش برای مشتریان خود کمپین‌ نوشتیم. در حال حاضر ۲۰ پروژه و کمپین پیش رو داریم؛ اما با توجه به شیوع بیماری کرونا، استراتژی مشتری‌هایمان را تغییر دادیم و کمپین‌ها را در قالب مسئولیت اجتماعی پیش خواهیم برد، چون الان در شرایطی نیستیم که به فکر فروش محصولات به مشتری‌هایمان باشیم.»

مزیت‌های دورکاری

مدت طولانی است که دورکاری به عنوان روشی برای کار در سراسر جهان استفاده می‌شود که مزیت‌های زیادی دارد.

این مزیت‌ها شامل حال کارکنان و کارفرمایان می‌شود از مزایای دورکاری برای کارفرمایان می‌توان به بیشتر بودن بازدهی افراد دورکار نسبت به کارکنان دفتری و کاهش هزینه‌های دفتری و از فواید دورکاری برای کارکنان می‌توان به از بین رفتن هزینه رفت و آمد به محل کار و برگشت و کاهش زمان تلف شده روزانه در این رفت و آمد روزانه اشاره کرد.

اما با شیوع ویروس کرونا در چین کارکنان تصمیم به کار از خانه گرفته‌اند، به طوری که میزان سرچ و فروش لپتاپ‌ و تبلت‌های دست دوم در سایت Alibaba و تعداد کاربران نرم‌افزار ویدئو کنفرانس DingTalk رشد نجومی داشته است.

در این موقعیت با دورکاری می‌توان همچنان کارهای ثابت خود را انجام داد و پروژه‌های خود را جلو برد و با در خانه باقی‌ماندن احتمال مبتلا شدن به ویروس کرونا و انتشار آن تا جای ممکن کاهش می‌یابد.

کاربردی بودن این روش برای مدیران و مسئولین نیز اثبات شده‌است و حتی به گذارش خبرگزاری ایرنا در روز یکشنبه شهردار تهران در صحن دویستمین جلسه شورای شهر تهران اعلام کرد: اگر در مورد ویروس کرونا، وضعیت حادتر شود، در ادارات زیرمجموعه شهری که حضور پرسنل پرتراکم‌تر است، دورکاری و کاهش حضور کارمندان پیش‌بینی خواهد شد.

ادامه این خبر را می‌توانید اینجا مطالعه نمایید.

برخی از کسب و کارها نیز با توجه به عدم دورکار شدن افرادشان، افراد خود را مجبور به ارتباط از طریق نرم‌افزارهای ارتباطی و انتقال اطلاعات و فایل‌ها از طریق خدمات ابری برای کاهش حداکثری احتمال انتقال ویروس کرونا کرده‌اند.

با توجه به دورکار شدن بسیاری از افراد، بسیاری از مدیران نگران کاهش بازدهی کارکنانشان با کار از خانه هستند، اما طبق آمار دورکاری در سال ۲۰۱۹ به دلیل رضایت بیشتر افراد از کار خود با کار از خانه می‌توانیم به شما اطمینان دهیم که نه تنها بازدهی افراد با دورکاری کاهش نمی‌یابد.

 

برای مطالعه بیشتر درباره دورکاری توصیه می‌کنیم تا مطالب مجله کاربران ویدئو کنفرانس را مطالعه نمایید.

برچسب‌ها : پیشگیری از ویروس کرونادلایل گسترش دورکاریروش‌ های مقابله با ویروس کروناویروس کرونا و پیشگیریویروس کرونا و دورکاری

نظرات خود را ثبت کنید