close
وب کم لاجیتک C920

کارمندان شرکت‌های مبتنی بر فناوری‌های روز، برای جلسات و مصاحبه‌ها در محل کار خود روزبه‌روز بیشتر به ویدئو کنفرانس نیاز پیدا می‌کند. یکی از تجهیزات لازم برای برقراری ویدئو کنفرانس، وب کم مناسب است. در این مقاله می‌خواهیم وب کم لاجیتک C920 را مورد نقد و بررسی قرار دهیم که نسل جدیدی از دوربین‌هاست که وعده جلسات ویدئویی آسان و شفاف و تعامل رودررو میان قاره‌ها را مطرح کرده است.

وب کم لاجیتک C920
وب کم لاجیتک C920
وب کم لاجیتک C920

تجربه امن

اولین چیزی که در استفاده از و‌ب‌کم لاجیتک C920 در Toshiba Chromebook مشاهده کردیم، حرکت چشم‌ها بود. یا بهتر است بگویم اصلاً متوجه حرکت چشم‌ها نشدیم، همه چیز خیلی متفاوت است. شما می‌دانید چه قدر به دوربین نگاه نمی‌کنید، چه قدر به عقب نگاه می‌کنید، قبل از آن که چشم‌های شما دوباره متمرکز شوند، چند صدم ثانیه طول می‌کشند تا شما دوباره به تصویر خیره شوید. این ویژگی خیلی عجیبی است، انگار دارید به آینه نگاه می‌کنید و اما تصویر به شما نگاه نمی‌کند.

وب کم لاجیتک C920

با وب کم لاجیتک C920 این مشکل به صفر رسیده است.

وب کم لاجیتک C920

ویژگی‌های دوربین لاجیتک، نکات مثبت و منفی

ویژگی‌های اصلی وب کم لاجیتک C920 عبارتند از شفافیت، زیبایی‌، انعطاف‌پذیری، اما اگر از اسکایپ استفاده نکنید، مشکلاتی به وجود می‌آید. در ادامه این مشکلات را بررسی می‌کنیم.

  • سهولت استفاده. فقط کافی است C920 را به پورت USB وصل کنید تا با نرم‌افزار رایانه ارتباط برقرار کند. اگر اسکایپ دارید، نرم‌افزار داخلی در دوربین یک میانبر می‌سازد و به شما اجازه می‌دهد تا حساب را ایجاد کند و این وب کم به دوربین پیش‌فرض تبدیل شود. اگر از Zoom ،Hangouts یا سیستم دیگری استفاده می‌کنید، باید آن را به صورت دستی روشن کنید. در برخی سیستم‌ها، بهتر است نرم‌افزار را دانلود کنید که برای برخی کاربران دشوار است. قطعاً استفاده از این دوربین بر روی کروم بوک که با اسکایپ همخوانی ندارد خیلی سخت‌تر خواهد بود.
  • ۱۰۸۰p برای اسکایپ. C920 در اصل برای اسکایپ ساخته شده است و اولین دوربینی است که از رزولوشن ۱۰۸۰p برای محبوب‌ترین سرویس تماس تصویری استفاده می‌کند. تفاوت در نتیجه خیلی چشم‌گیر است. برای مثال ما در حین چت با مدیرمان بودیم که او درباره کتاب‌ها در قفسه پشت سرم از من سؤال کرد. یک کتاب توجه او را به خود جلب کرد. قبلاً آنها فقط یک دسته کتاب به نظر می‌رسند و عنوان آن‌ها مشخص نبود. اما الان انگار او واقعاً در دفتر من است. مشکل اصلی اما این است که شفافیت همیشه ثابت نیست. براساس روشنایی اتاق، دوربین به طور خودکار تنظیم می‌شود و شفافیت تغییر می‌کند. در جلسات تجاری این خیلی آزاردهنده است به خصوص وقتی نور کم و زیاد می‌شود.
  • تصویر خوب بر روی سیستم‌های دیگر. تیم نقد و بررسی در کارشان معمولاً از کروم بوک استفاده می‌کنند، چون نمی‌توانند با اسکایپ کار کنند، از Hangouts استفاده می‌کنند. اما وب کم لاجیتک C920 در Hangouts مثل اسکایپ تصاویر شفافی تولید نمی‌کند که برای صاحبان کروم بوک یک مشکل تلقی می‌شود. کیفیت تصویر به اندازه اسکایپ خوب نیست، اما طرف دیگر ویدئو کنفرانس همچنان می‌تواند شما را ببیند.
  • کیفیت صدا یکی از ویژگی‌های وب کم لاجیتک C920 است. کیفیت صدا واقعاً خوب است که برای چت‌های زنده و پلی‌بک فیلم عالی است.
  • کیفیت خوب ضبط تصاویر. خیلی از دوربین‌ها بعد از ضبط، صدا و تصویر خوبی ندارند، اما وب کم C920 این طور نیست. تصویر و صدای ضبط‌شده بسیار صاف است. برای ضبط با کیفیت بالاتر، بهتر است از اسکایپ استفاده کنید.
  • بدنه انعطاف‌پذیر. جالب است که خلاقیت اندک در استفاده روزمره می‌تواند این قدر مهم باشد. وب کم لاجیتک C920 سه گیره بزرگ دارد که به خوبی بر روی لپ‌تاپ نصب می‌شود و شما می‌توانید با آنها آن را بالا و پایین کنید تا دوربین به خوبی به لپ‌تاپ وصل شود. خود دوربین بالا و پایین می‌شود و آزادی حرکت شما را افزایش می دهد.  یکی از ایرادات این محصول این است که دوربین آن بی‌سیم نیست، اما کابل USB آن قدر طولانی است که بتوانید از رایانه بر روی میز استفاده کنید. شاید اضافه کردن سیم به رایانه (یا استفاده از یک پورت USB برای وب‌کم) برای شما سخت باشد.

جمع‌بندی

در ویدئو کنفرانس با تیم و مشتریان متوجه خواهید شد که استفاده از این دوربین خیلی مهم است. پس از استفاده از این دوربین با خودتانم فکر خواهید کرد که چه طور بدون شفافیت ۱۰۸۰p در تماس‌های اسکایپ کنار می‌آمدید. علی‌رغم چند مشکل جزئی، وب کم لاجیتک C920 بهترین گزینه برای شما است.

نظرات خود را ثبت کنید