close

بازرس‌های محیط زیست مؤسسه Global Witness روزها منتظر می‌مانند تا کامیون‌هایی را که به طور غیرقانونی چوب حمل می‌کنند بررسی کرده و مدارک کافی علیه آن‌ها جمع کنند. Global Witness یک سازمان مدرن است و از ویدئو کنفرانس استفاده می‌کند تا افراد مرتبط با این حوزه را با دفاتر اصلی غیردولتی و غیرانتفاعی در ایالات متحده، اروپا، انگلیس و آسیا پیوند دهد. این ارتباطات، بسیار مهم هستند و Global Witness  اخیراً به جای استفاده از سرویس ویدئو کنفرانس رایگان با پرداخت حق اشتراک در پلتفرمی با سطح سازمانی ثبت نام کرده است.

سؤالی که مطرح می‌شود این است که وقتی یک سازمان غیرانتفاعی برای انجام مکالمات ویدئویی خود رو به پرداخت حق اشتراک می‌آورد، آیا شما نیز باید این کار را بکنید؟

 

سرویس ویدئو کنفرانس

سرویس ویدئو کنفرانس رایگان یا خدمات با پرداخت هزینه اشتراک؟

اگر به دلایل شما برای استفاده از تماس تصویری صرفاً برقراری ارتباطات اجتماعی است، نیازی به استفاده از سرویس‌های دارای هزینه اشتراک نخواهید داشت. خدمات مکالمه رایگان مثل واتساپ به راحتی می‌توانند نیازهای شما به مکالمه ویدئویی صمیمی و گروهی را تأمین کنند. سرویس‌های مختلف رایگان، خدماتی مثل پخش زنده و استفاده از انواع ایموجی‌ها و آواتارها را نیز به کاربران خود ارائه دهند. با این حال، در دنیای تجارت، مسئله کمی متفاوت است.

دلایل اعلام شده Global Witness برای جایگزین کردن سرویس ویدئو کنفرانس رایگان با سرویس دارای حق اشتراک، قابلیت اطمینان و قابلیت دسترسی بیشتر در سرویس‌های غیر رایگان بودند. اگر قابلیت دسترسی به عنوان سهولت استفاده و عملکرد در دستگاه‌های تلفن همراه و رایانه تعبیر شود، اهمیت این دو عامل کاملاً مشخص و واضح است.

همچنین با افزودن سه عامل سازگاری با برنامه‌های داخلی و شخص ثالث، پشتیبانی فنی و امکان انجام تماس‌های گروهی حتی با تعداد صدها نفر برای اضافه کردن، پنج عامل اصلی برای پرداخت هزینه اشتراک سرویس ویدئو کنفرانس غیر رایگان شکل می‌گیرند. با در نظر گرفتن رایج‌ترین سرویس‌های موجود مثل Freemium و Skype می‌توانید تفاوت بین سرویس‌های رایگان و پولی را مشاهده کنید.

می‌توانید برای بررسی نرم‌افزارهای ویدئو کنفرانس و مقایسه آنها اینجا کلیک کنید.

 

سرویس ویدئو کنفرانس

مقایسه Skype با Skype for Business

نام اسکایپ به نوعی مکالمه ویدیویی مترادف شده است، اما اگر به دنبال یک راهکار تجاری باکیفیت باشید، این نرم‌افزار با معیارهای شما فاصله زیادی خواهد داشت. در حقیقت، اسکایپ در لیست بهترین‌ها عقب‌تر از نام‌هایی چون Cisco WebEX ،Citrix GoToMeeting و ClickMeeting قرار دارد.

تفاوت بین Skype و Skype for Business، نمونه بارز آن چیزی است که با پرداخت حق اشتراک از یک سرویس ویدئو کنفرانس غیر رایگان دریافت می‌کنید. قیمت اصلی سرویس پایه Skype for Business برای هر کاربر از حدود ۲ دلار در ماه تا بیش از ۱۷ دلار برای خدمات کامل، متغیر است.

نگرانی اصلی اکثر مشاغل، قابلیت اطمینان است و مزیت بزرگی که سرویس‌های غیر رایگان، به ارمغان می‌آورند، تکنولوژی bridging (اتصال بین دو شبکه) است. این سخت‌افزار خصوصی بوده و اطلاعات دیجیتالی مورد نیاز صوتی و تصویری یک مکالمه ویدیویی را در اختیار دارد که در سیستم‌های سنتی در اتاق‌های کنفرانس قرار می‌گرفت اما در سرویس‌های مبتنی بر رایانش ابری این سرویس بدون نیاز به هیچ‌گونه زیرساختی در دسترس کاربران قرار دارد.

در حقیقت، قابلیت اطمینان و تصاویر با کیفیت بالا که با هم همراه هستند، احتمالاً برای تصمیم به خرید اشتراک در صورت وجود بودجه کافی، کفایت می‌کنند.

هرچند برخی نقاط دیگر نیز وجود دارند که نشان‌دهنده تفاوت‌های بین دو سرویس هستند.

برای مطالعه بیشتر می‌توانید مطلب تفاوت اسکایپ و اسکایپ فور بیزینس را مطالعه نمایید.

آیا باید برای سرویس ویدئو کنفرانس هزینه بپردازید؟

به مقایسه Skype با Skype for Business برمی‌گردیم. هر دو سرویس از نظر سازگاری با دستگاه‌های تلفن همراه و کامپیوترهای دسکتاپ ارائه می‌دهند، بنابراین تا این مرحله همه چیز برابر است. اما این همان‌جایی است که شباهت‌ها به پایان می‌رسند.

سرویس‌های پولی به شما امکان می‌دهند تا با حداکثر ۲۵۰ نفر تماس برقرار کنید، در حالی که نسخه رایگان این امکان را برای تماس با ۱۰ نفر ایجاد می‌کند. ممکن است قصد صحبت با ۲۵۰ نفر را در یک زمان نداشته باشید، اما احتمالاً دلایل کافی وجود دارد که حتی یک تجارت کوچک نیز بتواند ۱۵ تا ۲۰ نفر را دور هم جمع کند.

سرویس‌های غیر رایگان با Office 365 نیز ادغام می‌شوند و به اشتراک گذاری اسناد، تقویم و سایر موارد مربوط به کسب‌وکارهای مختلف را تسهیل می‌کنند. اگر از اشتراک کامل استفاده کنید، مجموعه کامل Office مستقیماً در دستگاه هر کاربر دانلود می‌شود که می‌تواند یک صرفه‌جویی در هزینه خرید سالانه نرم‌افزارهای جدید نیز به حساب بیاید.

در پایان باید به مسئله پشتیبانی فنی توجه کرد. حتی با کمترین هزینه پرداختی، شما پشتیبانی سطح «سازمانی» را برای ۲۴ ساعت در هر ۷ روز هفته دریافت خواهید کرد، که نه تنها در صورت به هم ریختن روند کارها یک ویژگی بسیار کارآمد محسوب می‌شود بلکه حتی در طی جلسه نیز احساس بسیار حرفه‌ای‌تری ایجاد می‌کند چون دیگر نیازی نیست که از منشی جلسه  بخواهید، موارد مختلف را بررسی کرده و روشن یا خاموش کند.

ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که در آن مرسوم شده با پرداخت بیشتر، محصولات و خدمات نیز بیشتر شوند. این مسئله قطعاً در مورد سرویس ویدئو کنفرانس نیز صادق است. می‌توانید برای بررسی نرم‌افزارهای ویدئو کنفرانس و مقایسه آنها اینجا کلیک کنید.

با این حال ، اگر کسب‌وکار شما نیاز به گفتگوهای بین طرفین یک قرارداد دارد یا فقط نیاز به دسترسی به یک یا دو مشتری دارد، اگر کیفیت استاندارد ویدئو برای شما کافی است و اگر می‌خواهید بیرون از برنامه ویدئو کنفرانس، جلسات ویدئو کنفرانس خود را برنامه‌ریزی و فایل‌ها را تبادل کنید، یک سرویس رایگان ویدئو کنفرانس پاسخگوی نیازهای شما خواهد بود. فقط احتمالاً باید هر چند وقت یک بار قطعی Skype را تحمل کنید.

برچسب‌ها : پخش زندهتماس تصویریتماس تصویری رایگانجلساتجلسهرایگاننرم افزارهزینه ویدئو کنفرانس

نظرات خود را ثبت کنید