close
سیستم ویدئو کنفرانس

لاجیتک در ۶ ژوئن ۲۰۱۸ سیستم ویدئو کنفرانس گروهی جاه طلبانه و دوربین خود را معرفی کرد و تلاش می کند تا مصرف کنندگان را به سمت ویدئو کنفرانس با کیفیت بالا هدایت کند.

Rally یک دوربین PTZ با قابلیت ۴K است که تصاویری با کیفیت عالی و مجموعه ای کامل از ویژگی های سایر محصولات لاجیتک را ارائه می دهد. این مورد به عنوان قطعه مرکزی برای یک سیستم یکپارچه اتاق ویدئو کنفرانس در نظر گرفته شده است که با فناوری هوشمند Logitech RightSense با بقیه دستگاه‌ها در ارتباط خواهد بود.

Rally جدیدترین نسخه از سری دوربین های باکیفیت لاجیتک است که در طول دو سال گذشته منتشر شده اما به نظر برای نخستین بار این غول سوئیسی عمداً به دنبال گروه مدیران رفته؛ افرادی که معمولا از Cisco و Polycom استفاده می‌کنند.

دوربین (۱۲۹۹ دلار) و سیستم (۱۹۹۹ دلار) آن از گران ترین محصولات لاجیتک هستند که به بازار عرضه شده اند، اما با این حال قیمت این محصولات پایین تر از دو رقیب مذکور است. با این حال، قیمت پایین، راه مناسبی برای دستیابی به گروه مدیران ارشد نیست. Rally باید از همتایان جدید خود بهتر عمل کند.

سیستم ویدئو کنفرانس لاجیتک Rally

  • کیت Rally شامل پنج جزء اصلی است:
  • یک دوربین ۴K از PTZ با لنز اپتیکال
  • بلندگوهای قابل نصب
  • میکروفون های چند حالته با شکل دهی موج ها و با تمرکز بر اسپیکرهای فعال
  • هاب نمایش (مرکزی)
  • هاب رومیزی

این محصول، انتقال سیگنال دوربین، دو سیگنال نمایشی، صوتی و اتصالات USB را از طریق یک کابل ارائه می‌دهد، که به طور بالقوه آن را به یکی از شسته رفته ترین دستگاه های موجود با حداقل مشکل هنگام نصب تبدیل می کند.

عنصر اصلی این بسته دوربین است. Rally از پتانسیل ۴K موجود که اخیرا در وبکم لاجیتک BRIO عرضه شده حداکثر استفاده را می‌برد. بالاترین عملکرد Rally در ۴K  با ۳۰ فریم در ثانیه  و ۱۰۸۰p با ۶۰ فریم در ثانیه ثبت شده است. هر دو مورد در میان بالاترین عملکردها در بازار قرار دارند، اگرچه با توجه به محدودیت های فعلی ۴k،  حالت روان ۱۰۸۰p احتمالا مفیدتر خواهد بود.

سیستم ویدئو کنفرانس

دلایل خوبی برای اطمینان به کیفیت ساخت بالای این دوربین داریم. لاجیتک آن را به نحوی طراحی کرده‌است که بتوانید به صورت وارونه نیز نصب گردد که گزینه‌های محل نصب آن را افزایش می‌دهد؛ همچنین دارای یک ریموت کنترل از راه دور است که تمام تنظیمات دوربین را در اختیار شما قرار می‌دهد. این یک دوربین PTZ کاملا اتوماتیک است که دارای یک لنز اپتیکال بزرگ می باشد که قادر به زومی به اندازه ۱۰ برابر (با ۵ برابر زوم دیجیتالی موجود) است که در نهایت با پیشرفته ترین عملکردهای خودکار لاجیتک (موارد بیشتر در مورد آن بعدا ارائه می شود) هماهنگ می شود.

کیفیت تصویر فوقالعاده وب کم لاجیتک BRIO دلیل اصلی موفقیت آن نسبت به رقبای خود است؛ اگر Rally نیز بتواند نسبت به رقیبان خود کیفیت تصویر و شفافیت بالاتری داشته باشد، تهیه Rally هزینه‌ای با ارزش است، همچنین تجهیزات دیگری نیز در مجموعه Rally موجودند که عبارت‌اند از:

اسپیکرها: اسپیکرهای همراه Rally، به نحوی طراحی شده اند که در پایین صفحه نمایش یا در کنار آن نصب شوند و این طور به نظر برسد که صدا از طرف دیگر تماس و از افرادی که با آنها صحبت می‌کنید به شما می‌رسد تا بتواند شبیه‌سازی دقیق‌تری ازیک جلسه حضوری انجام دهد. لاجیتک معتقد است که این شکل برقراری یک جلسه ویدئوکنفرانس حالت طبیعی‌تری دارد و ما نیز با آنها موافقیم.

پدهای میکروفن: هر پد شامل ۴ میکروفون کوچک است که می‌تواند تا بر روی شخصی که در حال صحبت است متمرکز شود و نویز اطراف و اکو را از این صدا حذف کند. شما می‌توانید ۷ میکروفون را به یک دوربین متصل کنید اما Rally در بسته خود فقط دارای یک میکروفون است. شما می توانید بسته لاجیتک Rally Plus را تهیه کنید که دارای یک میکروفون و یک اسپیکر اضافی است اما هزینه آن ۵۰۰ دلار بیشتر از بسته معمولی Rally است.

هاب رومیزی: این هاب به عنوان یک کنترل مرکزی عمل می‌کند و تمام تنظیمات این دوربین را در اختیار شما قرار می‌دهد.

علاوه بر تمام این سخت افزارها، Rally حاوی اولین سری نرم‌افزارهای هوشمند لاجیتک یعنی RightSense است

تکنولوژی Logitech RightSense

در طی کنفرانس Enterprise Connect، زمانی که تیم مایکروسافت توضیحاتی راجع به زوم و تمرکز خودکار تصویر دادند، آشنایی اجمالی‌ای با یکی از این نرم‌افزارهای هوشمند لاجیتک پیدا کردیم.

این ویژگی که RightSight نام دارد توانایی تشخیص شخص فعال در جلسه و زوم و تنظیم تصویر و صدا روی شخص مورد نظر را دارد.

سیستم ویدئو کنفرانس

RightSight  بخشی از مجموعه سه جانبه نرم افزارهای هوشمند است، اما با وجود این تنها یک تازه وارد به حساب می آید. گردآوری این سه جنبه در نسخه چهارم از نورپردازی و بالانس رنگی چشمگیر RightLight اکنون در آخرین دوربین ها و RightSound، ارائه شده که در بسته های لاجیتک MeetUp و لاجیتک GROUP در دسترس هستند. Rally در نهایت تمام سه تکنولوژی را برای یکپارچه ترین تجربه اتوماتیک لاجیتک به ارمغان می‌آورد.

سوالی که لاجیتک با آن مواجه می‌شود این است که با وجود تمامی این تکنولوژی‌ها و هوشمند سازی‌ها آیا لاجیتک سهمی در بازار تجهیزات ویدئوکنفرانس های-اند پیدا می‌کند یا خیر.

برای آشنایی بیشتر درباره فناوری RightSense پیشنهاد می‌کنیم تا مطلب قابلیت ویژه ویدئو کنفرانس لاجیتک را مطالعه نمایید.

به دنبال برتری در زمینه ویدئو کنفرانس

مدت طولانی‌ای است که لاجیتک رهبر بازار سیستم ویدئو کنفرانس با بالاترین کیفیت و پایین‌ترین قیمت است. لاجیتک ۷۳ درصد از بازار وب کم‌ را در دست دارد و وب کم های BRIO و MeetUp دستگاه‌هایی هستند که بالاترین کیفیت ممکن را برای جلسات و اتاق‌های کوچک تا متوسط فراهم می‌کنند.

با این حال، Rally به دنبال اهداف بزرگتری است. این مورد نشان دهنده این است که لاجیتک می‌خواهد اساس کار خود را به سمت امور جدی‌تر، در شرکت های بزرگ ویدئوکنفرانس سوق دهد. از آنچه که ما راجع به این دوربین و کیت جدید می دانیم، به نظر می رسد که شرکت لاجیتک از عهده این کار برخواهد آمد. پایه های بصری در قلب سیستم، امیدوار کننده هستند و می‌توانند به راحتی در کنار بهترین تجهیزات Cisco و Polycom قرار گیرند. تأکید بر اتوماسیون و طراحی ماژولار هوشمندانه است و با ایده اصلی این کار، یعنی ساده‌سازی تشکیل یک جلسه ویدئوکنفرانس همسو است و همچنین توسط فروشندگان محبوبی مثل مایکروسافت و Zoom تایید شده است.

با این وجود، مهم است که این محصول بتواند تمام وعده هایش را عملی کند. واقعیت این است که قابلیت RightSight که در زمان معرفی Rally بدون اشاره مستقیم به آن باقی ماند می‌تواند نشانه‌ی خطر باشد و باید امیدوار بود که این، نشانه‌ای از نقص احتمالی مشابه در ویژگی های دیگر Rally نباشد. زمانی که Rally را تهیه کردیم و مدتی را با آن مشغول به کار بودیم، جواب قطعی به تمامی سؤالات را خواهیم داشت. اما امروز با توجه به دانسته های فعلی ما، به نظر می رسد Rally یک رقیب جدید و هیجان انگیز است، که می تواند همان چیزی باشد که بازار راهکارهای ویدئوکنفرانس که کیفیت بالایی را انتظار دارند به آن نیاز دارد.

 

برچسب‌ها : logitechتجهیزات اتاق کنفرانستجهیزات ویدئو کنفرانستماس تصویریجلساتجلسههمکاری ویدئوییوب کموبکم