close
آینده‌ ویدئو کنفرانس

سرعت رشد تکنولوژی بسیار بالاست و فناوری‌هایی که برای آینده پیشبینی می‌کنیم در آینده‌ای نزدیک به واقعیت تبدیل خواهد شد. آینده هیچگاه مشخص نیست اما در آینده‌ ویدئو کنفرانس به احتمال بالا اتفاقات زیر خواهد افتاد.

ویدئو کنفرانس یا Video Conferencing ارتباطی زنده و تصویری بین دو یا چندین گروه بدون توجه به موقعیت مکانی آن‌هاست. ویدیو کنفرانس مزایای زیادی برای کسب ‌و ‌کارها دارد، به عنوان مثال کسب‌ و کارهایی که در نقاط مختلف دنیا دفتر دارند می‌توانند به کمک این فناوری بدون نیاز به هزینه زمانی یا مالی می‌توانند با یکدیگر در ارتباط باشند.

ویدئو کنفرانس آینده‌ی ارتباطات کاری و اداری خواهد بود اما آینده‌ ویدئو کنفرانس به چه صورت خواهد بود ؟

در این مطلب ۴ پیشبینی برای ویدئو کنفرانس خواهیم کرد.

 

آینده‌ ویدئو کنفرانس

Virtual Reality واقعیت مجازی

ممکن است تصور کنید که کاربرد تجهیزات واقعیت مجازی تنها در بازی‌ها و تمرینات ناسا باشد. اما احتمالاً به زودی در آینده‌ ویدئو کنفرانس و به کمک فناوری واقعیت مجازی، دفاتر مجازی فضای کار امروزی ما را منقلب خواهد کرد. به عنوان مثال Cisco پلتفرم Spark خود را به دنیای واقعیت مجازی وارد کرده‌است و  انتظار می‌رود تا به کمک این فناوری توانایی شرکت به جلسات و حضور در دفاتر را به صورت مجازی داشته باشید.

 

آینده‌ ویدئو کنفرانس

قدرت اتاق‌های کوچک

واقعیت مجازی می‌تواند نحوه ارتباط ما با یکدیگر از طریق ویدئو کنفرانس را تغییر دهد؛ اما همچنان برای کار با آن نیاز به یک فضای فیزیکی داریم. با ادامه رشد فناوری‌های ارتباطی و گسترش دورکاری ، ادارات کوچکتر خواهند شد و دیگر نیازی به اتاق‌های بزرگ برای جای دادن افراد یک تیم یا یک بخش اداری نخواهد بود. اتاق‌های متوسط و کوچک بیشتر از همیشه کاربردی خواهد شد و ارتباط میان افراد یک تیم و افراد دورکار توسط تجهیزات ویدئو کنفرانس انجام خواهد شد.

این اتاق‌ها محل کار تیم‌های کوچک نیز خواهد بود که می‌توانند در آن با یکدیگر به صحبت، مشورت و پیشرفت پروژه‌های خود بپردازند. پس اتاق‌های کوچک موجود خود را مشخص کنید و آن‌ها را جدیدترین تجهیزات موجود تجهیز کنید، چرا که به زودی استفاده زیادی از این اتاق‌ها خواهید کرد.

 

ویدئو کنفرانس به عنوان یک سرویس

دورکاری مزیت‌های بسیار زیادی دارد و طبق آمار دورکاری در سال ۲۰۱۹ موقعیت‌های دورکاری در ۵ سال گذشته ۴۴ درصد افزایش داشته‌اند و این رشد همچنان ادامه دارد.

در دورکاری افراد می‌بایست با تیم خود در ارتباط باشند که در حال حاضر تنها با داشتن یک کامپیوتر، اینترنت پر سرعت و یک وبکم مناسب امکان ارتباط شما با افراد تیم وجود دارد؛ اما پیشبینی می‌کنیم که در آینده‌ای نزدیک زیرساختی سخت‌افزاری برای آن طراحی و ساخته شود که حداقل تجهیزات ممکن را برای ارتباط نیاز داشته باشد.

 

آینده‌ ویدئو کنفرانس

 

ارتباط با مشتری

یک ابزار ویدئو کنفرانس که بر پایه‌ی وب یا وب بیس باشد در آینده کاربردی‌تر خواهد بود؛ زیرا این امکان را به شما می‌دهد تا با جامعه بسیار بزرگی در ارتباط باشید. به زودی باری ارتباط مشتری می‌توانید علاوه بر قابلیت تماس تلفنی به آن‌ها قابلیت تماس تصویری و ویدئو کنفرانس با آن‌ها را برای حل مشکل آن‌ها بدهید.

این موضوع ممکن است در ابتدا مقداری از لحاظ خدماتی ترسناک به نظر برسد، اما با ارتباط تصویری با مشترین می‌توانید راحت‌تر و سریع‌تر به حل مشکلات آن‌ها بپردازید و بازخورد بهتری از مشتریان خود دریافت کنید.

 

آینده‌ ویدئو کنفرانس

آینده‌ ویدئو کنفرانس تا زمانی که به آن نرسیم مشخص نمی‌شود، اما با فناوری‌های موجود و در حال توسعه می‌توان پیشبینی‌هایی برای آن کرد که بسیار دور از ذهن نباشند.

شما چه پیشبینی‌ای برای آینده صنعت ویدئو کنفرانس دارید؟

برچسب‌ها : آینده‌ ویدئو کنفرانستجهیزات ویدئو کنفرانستماس تصویریدورکاریویدئو کنفرانس در آینده

نظرات خود را ثبت کنید